Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Mobiele website

Mobiele website

17 sep 2014 10:04
#1
Hallo,

Ik had een vraag. Ik heb ooit een responsive templat gekocht maar door het toevoegen van extra codes, is
er nog maar weinig van het responsive over als je hem bezoekt via mobiele apparaten.

Nu had ik een idee. Gezien de template het prima doet op computers maar niet op mobiele apparaten wou ik een sub domein aanmaken. en daar de niet responsive versie opzetten maar wel met dezelfde database.

Als bezoekers de website dan bezoeken via hun mobiel worden ze omgeleid naar de sub-domein.

Is dit mogelijk wat ik bovenin uitleg? En met wat voor extensie zou ik de bezoekers die hem via mobiele apparaten bezoeken om kunnen leiden naar de sub-domein?
Discussie gesloten.
  • erikp
  • erikp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Mobiele website

17 sep 2014 10:43
#2
Ik heb inmiddels een plugin gevonden die de hoofd-domein door verwijst naar de sub-domein ( mobiel. )

Enkel is het nu dus de grootte vraag. In het hoofd-domein heb ik responsive aangezet en in sub-domein moet ik dit uitzetten.
Maar de 2 websites moeten gebruik maken van dezelfde database omdat het om een classifieds website gaat..

is dit dus mogelijk?
Discussie gesloten.
  • erikp
  • erikp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Mobiele website

17 sep 2014 10:46
#3
Beste erikp,
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.

Persoonlijk zou ik je niet aanraden een site als "kopie" op te zetten in een subdomein.
Zoekmachines zien het als twee aparte sites en mogelijk zak je daardoor in de resultaten, omdat ze het zien als dubbele content.

Ik ben benieuwd wat voor code je responsive functie omzeep helpt.
Zijn dat grote afbeeldingen die niet meeschalen?
Of zijn het tabellen? Tabellen hebben een vaste breedte en die passen zich niet aan.
Voor een responsive site moet je dan werken met divs.

Een alternatief zou kunnen zijn om eens hier te kijken. Daar vind je een aantal extensies die je site weer responsive kunnen maken.
Maar omdat je template het al wel zou moeten zijn, lijkt het mij zonde van de tijd om er iets naast te gaan bouwen.
Je kunt je beter richten op het weer responsive maken van de oorspronkelijke site.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

Mobiele website

17 sep 2014 10:56
#4
Het gaat hierbij om DJ-classifieds. Plugins zoals Responsivizer en andere betaaalde of gratis heb ik al geprobeerd maar werkt helaas niet.

Het Pools bedrijf achter DJ-classifieds heeft extra scripts bijgebouwd PhP/CSS/Java om wat extra dingen toe te voegen waar wij opdracht voor hebben gegeven en betaald hebben, maar echter weigeren hun die nieuwe codes zo te bouwen dat de website heel blijft in responsive status...

Dus op mobiele apparaten werkt responsive totaal niet. Maar responsive op normale computers werkt weer wel.


Betreft de SEO. Hoe doen andere sites dan zoals marktplaats die ook veel gebruik maken van sub-domeinen?
Discussie gesloten.
  • erikp
  • erikp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.976 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie