Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Tips voor het maken van een bestellijst?

Tips voor het maken van een bestellijst?

05 jun 2014 11:43
#1
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag waar ik niet helemaal uit kom.
Hebben jullie tips voor mij?

Het vraagstuk is alsvolgt:
Ik wil een soort bestelformulier maken. In dit bestelformulier staan bijvoorbeeld 20 soorten kaas. Dat zou er dan alsvolgt uit komen te zien:

[ invoerveld aantal ] Productnaam [ dropdownlist verkrijgbare gewichten (500 gram, 750 gram, 1000 gram) ] [ dropdownlist gesneden/ongesneden ]

En zo alle producten onder elkaar.

Tevens moet het voor een beheerder mogelijk zijn om hier een product aan toe te voegen zonder dat er in html/php bron bewerkt hoeft te worden.
Daarnaast wil ik dat bij een klik op de productnaam er verwezen word naar de pagina van het product. Na invullen van het formulier gaat er een mailtje met de bestelling naar de eigenaar van de website en naar de besteller.

Ik heb al gekeken naar webshop componenten, maar de prijs van kaas is markt- en gewicht afhankelijk en is eigenlijk een overkill voor wat ik wil.

Ik heb wel een idee, maar weet niet of dat lekker gaat werken. Mijn idee is: 1 categorie maken in joomla, waar alle producten onder vallen. Een formulier maken waarbij alle productnamen uit de database gehaald worden en onder elkaar gezet.

Iemand ervaring met een idee zoals dit? of tips/ componenten waarmee zoiets simpel te realiseren is?
Discussie gesloten.
  • djangoster
  • djangoster's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Tips voor het maken van een bestellijst?

05 jun 2014 11:54
#2
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.

Als ik je vraag zo lees, dan moet je gaan denken aan een formulier-extensie.
Bijvoorbeeld RSForm PRO of Chronoforms.
Daarmee kun je dan een formulier aanmaken, zoals je hebt beschreven.
Het is wel even puzzelen, maar dan heb je wel iets dat doet wat je vraagt.

Mocht je er ook een betaalsysteem aan willen koppelen, dan kun je eens kijken naar J2Store.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

Tips voor het maken van een bestellijst?

28 aug 2014 14:59
#3
Ik ben aan het puzzelen geweest. Nog niet helemaal voor elkaar zoals ik het wil.
Iemand die nog een tipje heeft? Of een voorbeeldje van een RSForm die het op die manier heeft ingericht?
Discussie gesloten.
  • djangoster
  • djangoster's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Tips voor het maken van een bestellijst?

28 aug 2014 15:51 - 28 aug 2014 15:52
#4
Hoi,

Chronoforms of RS forms wordt lastig. Zeker als je artikelen toe wilt voegen is dit een crime.

Je zou eventueel Seblod kunnen gebruiken, meer daarover vind je hier .
Mocht je niet zo heel veel ervaring hebben met PHP/HTML/CSS, dan is dit geen aanrader.

Zelf zou ik, met hetgeen je wilt bereiken in het achterhoofd, gebruik proberen te maken van een eenvoudige shoppingcart als simplecaddy.

Een andere optie is een maatwerk component, daarvoor zijn de initiële kosten hoog maar het doet exact wat je wilt. Een voorbeels daarvan vind je hier .

Er zijn voldoende iDeal plugin waarmee je een manier van betalen in de ene of andere optie in kunt bouwen.
Laatst bewerkt 28 aug 2014 15:52 door Otto.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Tips voor het maken van een bestellijst?

28 aug 2014 16:38
#5
Bij RSforms was ik zover dat ik de titels van artikelen ophaalde om die in een dropdownlist weer te geven.
Het jammere vind ik dat ik het niet voor elkaar krijg om in RSforms een loop te maken die het als volgt weergeeft, waarbij de artikelen opgehaald zijn uit de database:
Aantal [ ] [1e artikel]
Aantal [ ] [2e artikel]

Heb fftjes gekeken naar Seblod, daar ga ik zeker verder naar kijken. Is alleen niet zo eenvoudig in het gebruik vind ik op het eerste gezicht. Wel een goede tip iig!
Discussie gesloten.
  • djangoster
  • djangoster's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.817 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie