Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Registered users hebben geen toegang na upgrade

Registered users hebben geen toegang na upgrade

05 nov 2013 12:07
#1
Beste allemaal,

--
www.mrweilust.nl
Joomla! 2.5.14
MySQL 5.1.41
PHP 5.3.3
--

Gisteren heb ik aantal nieuwe gebruikers toegevoegd, access level registered. Nu blijkt dat ze geen van alleen in kunnen loggen op de site. Ik heb een testuser aangemaakt en daarmee kom ik er ook niet in. Het lijkt wel of alleen superusers (ik dus) er in kunnen.

Na wat Googlen kwam ik hier uit: docs.joomla.org/J2.5:Users_Cannot_Login_in_2.5.13
Ik blijk 54 items te hebben met parent_id = 0. Op zich zou dit op te lossen zijn volgens het article, ware het niet dat de name en title voor geen enkel item gelijk zijn. En als ik zo snel even kijk, lijkt het wel alsof dit zo ongeveer het grootste deel van de content van de site is.

Het artikel beschrijft niet hoe ik dit moet oplossen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bedankt alvast,

Stumpie
Discussie gesloten.
  • Stumpie
  • Stumpie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

Registered users hebben geen toegang na upgrade

05 nov 2013 12:40
#2
Ik heb dit onlangs ook met een site gehad.
Ik heb voor de handwerkmethode gekozen.
Dat werkt als volgt.

Draai de query uit het document dat je noemt.
Je krijgt dan een overzicht van content of categorieën die niet goed staan.
Ga vervolgens die items opzoeken in de artikelen of in de categorieën en het enige wat je per item moet doen is klikken op Opslaan en Sluiten.
Daarmee zet je dat item in de database weer goed.
Je zal zien dat als je de query daarna weer uitvoert dat er minder items zijn overgebleven die niet goed zijn.
Uiteindelijk hield ik er nog een paar over die ik niet kon terugvinden via de back-end.
Die regels uit de SQL-query heb ik vervolgens in de database verwijderd.
Dat is waarschijnlijk oude corrupte data.

Na deze actie konden de leden bij mij weer inloggen.

LET OP: Maak wel eerst een goede back-up van je site voordat je hieraan begint.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Registered users hebben geen toegang na upgrade

05 nov 2013 13:45
#3
Ik heb het ff snel geprobeerd voor twee categorieën en ik zie ze verdwijnen in de query resultaten. Ik ga ermee verder zodra ik weer tijd heb en zal het resultaat nog even terugkoppelen.

Bedankt zover!

Stumpie
Discussie gesloten.
  • Stumpie
  • Stumpie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

Registered users hebben geen toegang na upgrade

05 nov 2013 14:05
#4
Nou, het was inderdaad heel simpel. Zodra ik alle items een keer geopend en gesaved had, was de lijst leeg en konden de users weer inloggen. Bedankt!

Stumpie
Discussie gesloten.
  • Stumpie
  • Stumpie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.790 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie