Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

1 account op meerdere joomla sites

1 account op meerdere joomla sites

25 mrt 2013 19:19
#1
Hallo,

Ik heb misschien een beetje een lastig vraagje waar ik maar geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Voor de korte versie van mijn vraag, lees onderste kolom.


Het zit zo: een vriend van mij heeft een verenging gestart en hij wil daar graag een website voor hebben. Nu heb ik hem aangeboden om er een voor hem te maken. Ik kan het een beetje en vind het erg interessant om het te leren. Nu hebben we een beetje besproken hoe en wat en ben ik tot de conclusie gekomen dat we het op mijn manier het beste kunnen doen. Maar mijn vraag is: gaat mijn manier werken?

Voor de website hebben we heel veel informatie, over onze verenging, over andere verengingen, enz. Zoveel eigenlijk dat ik vind dat we dat niet allemaal in een menu kunnen zetten. Daar is het gewoon te veel informatie voor. Dus had ik het volgende bedacht.

Op het moment dat iemand naar onze site gaat komt hij/zij op de "hoofdpagina", op deze pagina zitten 4 knoppen die allemaal gaan naar een "nieuwe" site.
Ik bedoel: Je gaat bijvoorbeeld naar www.site.nl (voorbeeld) Als je daar komt druk je op een van de 4 knoppen en die wijzen allemaal door naar een eigen template met eigen menu enz. Dan zit je bijvoorbeeld op www.site.nl/nummer1

Wat je dan krijgt is dat je vanaf de verschillende pagina`s niet naar een andere pagina kan gaan (dus van www.site.nl/nummer1 niet naar www.site.nl/nummer2 ) maar je eerst druk moet naar de begin site www.site.nl (maak ik een knop voor) om vervolgens naar de andere pagina te gaan.

Dit lijkt heel omslachtig maar voor deze website is dat juist de bedoeling want het heeft niets met elkaar te maken. Hoe ik dat doe weet ik, maar nu komt mijn vraag. Op het moment dat iemand een account maakt op een van de 4 websites en daarop op ingelogd is. Kan hij/zij dan ook meteen ingelogd zijn op de andere 3. Zodat ze niet de hele tijd op nieuw moeten inloggen. Daarnaast wil ik ook nog een centraal forum maken, waarmee je van alle joomla sites op kan komen zonder daar ook nog weer op te moeten.




Kortom: Ik heb 1 domeinnaam waaronder ik meerdere joomla website onder zet. Ik wil dat mensen 1 account maken en deze op elke site en op het forum kunnen gebruiken. Ik las dat ik dit moet doen met de database, is dit mogelijk? Ik hoop dat iemand mijn vraag snapt, ik ben er zelf pas nog mee begonnen en ben het nog druk aan het leren dus niet te moeilijke uitleg aub. Heel veel dank!

Luke
Discussie gesloten.
  • Master Dwarf
  • Master Dwarf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

1 account op meerdere joomla sites

25 mrt 2013 19:55
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Het kan misschien nog simpeler. Kijk eens naar Virtual Domains .
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

1 account op meerdere joomla sites

25 mrt 2013 20:46
#3
Super bedankt!

En nogmaals bedankt. Ik ga er meteen naar kijken. Hiermee kan ik dus ook het forum van joomla gebruiken? Ik ga eens even kijken hoe het werkt. Nog tips?
Discussie gesloten.
  • Master Dwarf
  • Master Dwarf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

1 account op meerdere joomla sites

04 apr 2013 23:54
#4
Ik heb nu een tijdje met Virtual Domains zitten spelen maar het is niet wat ik zoek.
Ik heb ooit gehoord/gezien dat wat ik wil kon.

Mijn site heb ik gemaakt met een thema van een yootheme, ik weet niet of jullie dat wat zegt maar hieronder is een link. Als ik dit op mijn site upload kan ik dit thema helemaal aanpassen met joomla natuurlijk. Het thema dat ik heb gekocht is: www.yootheme.com/demo/joomla/pace

Wat ik nu wil is de menu's veranderen, daarmee bedoel ik dat helemaal boven in, naast de datum staat nu

Features Typography News

staat, daarvan wil ik het hoofdmenu maken.
Dan wil ik van het menu wat links op de pagina staat veranderen in een "sub" menuutje maken dat in de verschillende hoofdmenu's dan natuurlijk veranderd.

Ook wil ik bij elk hoofdmenu het thema een andere kleur zoals je dat nu ook kan veranderen als je naar mijn link gaat en dan je muis in het menu op home houd en daar een andere kleur van dit thema kiest.

Iemand die mij daarmee kan helpen?
Op deze manier heb ik dus de verschillende menu's en kleuren in een joomla installatie zodat de gebruikers er nog steeds inzitten.

Hoor heel graag een antwoord hier op.
Discussie gesloten.
  • Master Dwarf
  • Master Dwarf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

1 account op meerdere joomla sites

05 apr 2013 08:26
#5
Kan ook. Maar dat vroeg je niet in je eerste vraag. Je kunt inderdaad ook gewoon 1 installatie maken en dan de diverse menu-items toewijzen aan een andere templatevariant.
Dan heb je diverse menu-items op je site met elke hun eigen uitstraling.
Dan krijg je zoiets als de demo site maar dan iets uitgebreider en met je eigen template. Klink maar eens op de linker menu-items in de demo. Neem aan dat dat is wat je bedoelt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

1 account op meerdere joomla sites

05 apr 2013 09:15
#6
Hoi Luke,

Hetgeen je in post#1 vraagt is relatief eenvoudig te realiseren met Jfusion.

Je structuur wordt als volgt:
- Hoofdsite
- Subsite1
- Subsite2
- etc

De gebruiker maakt zijn account op de hoofdsite en krijgt vervolgens met 1 login toegang tot iedere site.
Logt hij op 1 site in, dan wordt dit meegenomen als hij over alle sub-sites surft.
Het is wel ff puzzelen om de instellingen met betrekking tot de sites en het syncen goed te krijgen.
Jfusion vind je hier
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

1 account op meerdere joomla sites

05 apr 2013 10:09
#7
Beste Otto, bedankt voor je tip, ik ga hier zeker naar kijken en uitproberen.

Astrid, jij ook bedankt. En ja je hebt gelijk, dit is niet wat ik in eerste instantie vroeg maar wel het zelfde idee, ben de laatste dagen druk geweest om uit te zoeken hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat ik heb wat ik wil hebben.
Wat jij mij verteld Astrid is denk ik wat ik zoek. Zo blijf ik in mijn vertrouwde joomla en kan ik vandaar uit hetgeen in elkaar knutselen wat ik voor ogen heb. Mijn vraag is nu of je me een beetje kan uitleggen hoe ik die verschillende templatevariant met elk hun eigen menu in een joomla installatie kan zetten. Moet ik dan bij het uploaden wat ik doe met filezilla een aantal keer de templates uploaden in verschillende mapjes zetten en de installatie daar uithalen?
Discussie gesloten.
  • Master Dwarf
  • Master Dwarf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

1 account op meerdere joomla sites

05 apr 2013 10:29
#8
Als je gebruikt maakt van die ene yootheme template en de diverse varianten gaat gebruiken dan heb je maar 1 template nodig.
Je kunt dan bij de instellingen van de template aangeven aan welke pagina's (menu-items) je welk profiel wilt toewijzen.
Voorbeeldje (van een andere yootheme template, dus is bij jou ietsje anders)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

1 account op meerdere joomla sites

05 apr 2013 21:41 - 05 apr 2013 21:43
#9
Beste Astrid, Super dat werkt echt prima met de foto die je heb gestuurd.

Ik denk dat ik er nu bijna ben, het punt is dat wat ik in mijn hoofd heb nog niet helemaal naar buiten is gekomen.

Ik wil die yootheme gebruiken die je eerder zag in mijn link, daar staan in het menu aan de linker kant bij home verschillende stylen. Wat ik nu wil is dat je naar mijn site kan gaan bijvoorbeeld:

www.voorbeeld.nl

Dan kon je in mijn eigen gemaakte template, daarop zitten 3 knoppen waarop je kan drukken.
Onder elke knop wil ik dan die yootheme zetten die ik vanmiddag stuurde maar dan bij elke een eigen stijl en in het hoofdmenu aan de linkerkant komt dan andere informatie te staan. Bijvoorbeeld:

Als je naar mijn site gaat, www.voorbeeld.nl en dan zitten daar 3 knoppen die verwijzen naar bijvoorbeeld:

1) www.voorbeeld.nl/auto .......2) www.voorbeeld.nl/computers ..........3) www.voorbeeld.nl/lampenkappen

Bij elke krijg je dan een verschillende style, de eerst rood, tweede blauw en 3de groen, en daarin staat allemaal een heel verschillend menu en hele verschillende informatie. Toch wil ik dan dat men maar op 1 van de 3 "sites" een account hoeft aan te maken om ze op alle 3 te kunnen gebruiken.

Is mijn vraag zo wat duidelijker? (de voorbeelden die ik gebruik zijn echt voorbeelden want waar de site echt over gaat is zo moeilijk uit te leggen, ik vind dit al lastig om te moeten verwoorden)
Laatst bewerkt 05 apr 2013 21:43 door Master Dwarf.
Discussie gesloten.
  • Master Dwarf
  • Master Dwarf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

1 account op meerdere joomla sites

06 apr 2013 09:27
#10
Als je het zo doet dan heb je inderdaad maar 1 site met 1 account. Dus dat moet lukken. Maak een menu auto met daaronder al je submenu's etc en wijs zie allemaal toe aan 1 templateprofiel. Zelfde voor die andere twee.
Vanuit je eigengemaakte template verwijs je dan naar de betreffende home-items van de drie groepen.
Is geen eenvoudige klus, maar het zou wel moeten kunnen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.919 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie