Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Joomla Intranet

Joomla Intranet

14 mrt 2013 12:06 - 14 mrt 2013 12:15
#1
Beste allen,

Ik ben systeembeheerder van een klein bedrijf(+- 75 gebruikers) en ben op zoek naar een tool om een intranet net maken. Nu heb ik de standaard joomla website draaien icm xamp.(via een uitleg op een website)
Het werkt allemaal en ik krijg het aardig onder de knie.
Maar hebben jullie tips om er een echte intranet website van te maken? layout/templates? liefst gratis.
wensen:
---het moet zoiets als facebook worden wat inhoud dat een gebruiker kan inloggen en iets kan posten.
er moet dan bij het bericht een username data bij komen. Dit moet de leespagina worden.
---Verder moet je als gebruiker wel de verschillende tabs kunnen klikken om informatie bv verjaardagen etc te kunnen bekijken of foto's etc

iemand die me op de goede weg kan helpen ?

Groetjes van een beginnende joomla gebruiker

Edit Juliank92: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 14 mrt 2013 12:15 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • mrcosmo
  • mrcosmo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 11

Joomla Intranet

14 mrt 2013 12:27 - 14 mrt 2013 12:33
#2
Hoi mrcosmo,
bij deze heet ik je namens het Joomla!NL team van harte welkom op dit forum.

Een template zou je zelf kunnen maken, maar je zou ook een template kunnen bewerken. Natuurlijk kun je ook een template vinden via deze link. Ook bestaat er een generator om templates te maken(Artisteer), deze is alleen niet gratis.

Mocht je nog geen editor hebben. Zou ik gebruik maken van Notepad++ dit werkt namelijk stukken handiger dan kladblok. Maar natuurlijk kun je ook andere editors gebruiken.

Om zo een soort van sociaal portaal te maken, zou je bij voorbeeld kunnen kiezen voor community builder. Een Joomla extensie/module, welke je in de JoomlaExtensionDirectory( JED ) kunt vinden.

Ook wil ik je nog even de volgende tip meegeven, voor als je een template gaat bewerken:

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).

Maak je gebruik van Chrome, of Internet Explorer (9 of hoger)? Dan kun je op F12 drukken om de CSS definities te achterhalen.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 14 mrt 2013 12:33 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.593 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie