Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Na upgrade 1.7.3 -> 2.5.0. zie ik mijn bestaande teksten 3 x

Na upgrade 1.7.3 -> 2.5.0. zie ik mijn bestaande teksten 3 x

26 jan 2012 20:27
#1
Hallo,

Nadat ik eerder vandaag met succes een site (draait via Strato) heb ge-updated van 1.7.3 naar 2.5.0, dacht ik ook een andere site (draait op yourhosting.nl) te updaten. Helaas... dat ging even anders. Nadat ik de update via de updatefunctie van Joomla had gedraaid en de taalbestanden apart had geinstalleerd, zie ik plotseling mijn artikelen 3 maal achter elkaar komen. www.fcboshuizen.nl

Nieuw toegevoegde artikelen zie ik echter maar 1 keer verschijnen...

Iemand enig idee waar dit in zit?

Alvast bedankt...

Dick
Discussie gesloten.
  • DickieDick
  • DickieDick's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

Na upgrade 1.7.3 -> 2.5.0. zie ik mijn bestaande teksten 3 x

26 jan 2012 21:25
#2
Ik denk dat er iets mis is gegaan met het updaten van de database naar 2.5. Staan je artikelen ook dubbel in de artikelen manager. Als dit het geval is dan kun je daar gewoon de dubbele artikelen verwijderen denk ik. Maak eerst en backup van je website en database.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.

Na upgrade 1.7.3 -> 2.5.0. zie ik mijn bestaande teksten 3 x

26 jan 2012 21:29
#3
Niet dus. ze worden alleen drie dubbel weergegeven op de site. In de database staan ze als enkel artikel. Hier had ik zelf als naar gekeken... Maar bedankt...
Discussie gesloten.
  • DickieDick
  • DickieDick's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

Na upgrade 1.7.3 -> 2.5.0. zie ik mijn bestaande teksten 3 x

26 jan 2012 22:07
#4
Het lijkt te zitten in de gebruikers die artikelen schrijven... Als ik een artikel (die door een editor gemaakt is)op naam van de webmaster zet, zijn de dubbele artikelen van dat onderwerp verdwenen. Zet ik echter de originele auteur weer terug, dan zijn de dubbele artikelen er ook weer...
Discussie gesloten.
  • DickieDick
  • DickieDick's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

Na upgrade 1.7.3 -> 2.5.0. zie ik mijn bestaande teksten 3 x

26 jan 2012 22:30
#5
Het lijkt inderdaad iets met de leden te maken te hebben... We hebben twee auteurs die toegang hebben tot het maken van artikelen. Zij staan echter ook meerdere malen bij de contactpersonen als gelinkte leden. Indien deze gelinkte leden meerdere malen in deze lijst staan, komen ook hun artikelen meerdere malen tevoorschijn. Ik heb nu twee van de drie zelfde contactpersonen (lees: gelinkte leden) gedeactiveerd en nu krijg ik wel alle artikelen enkelvoudig in beeld.

Vreemd probleem waar ik nog niet helemaal uit ben... oftewel wordt misschien wel vervolgd.
Discussie gesloten.
  • DickieDick
  • DickieDick's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

Na upgrade 1.7.3 -> 2.5.0. zie ik mijn bestaande teksten 3 x

27 jan 2012 04:35
#6
Volgens mij is dit een bekend probleem als meerdere contactpersonen naar dezelfde gebruiker verwijzen. Bij het artikel wordt gekeken welke gebruiker dat heeft gemaakt en indien gewenst kun je via een link contact met hem opnemen. De gebruiker staat echter als meerdere contactpersonen te boek. Dan krijg je het artikel voor iedere rol van deze gebruiker te zien. Daar heb je vervolgens niks aan omdat bij het artikel niet de rol (contactpersoon) maar de gebruiker is vastgelegd.

Eigenlijk moet je ervoor zorgen dat een gebruiker maar 1 rol kan uitvoeren, dus maar bij 1 contact persoon vermeld staat. Als je dat niet wilt blijft er niets anders over om de koppeling tussen artikel en contactpersoon bij de artikelen eruit te slopen. Hij voldoet namelijk niet. Of werkend te maken door deze aan een contactpersoon te koppelen.
Discussie gesloten.
  • sovainfo
  • sovainfo's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 168

Na upgrade 1.7.3 -> 2.5.0. zie ik mijn bestaande teksten 3 x

27 jan 2012 09:14
#7
Op zich is dat wel vreemd, want in 1.7.3. (waar alles in geschreven is) had ik dit probleem niet. Ondanks dat er meerdere contactpersonen verwezen naar hetzelfde lid, kwamen de artikelen maar 1 keer naar voren.

Nu even bedenken wat ik met onze contactpersonen ga doen. Diverse mensen hebben meerdere functies en dan zou het toch simpel zijn als deze alleen verwijzen naar dat ene lid...

In ieder geval bedankt voor het meedenken..
Discussie gesloten.
  • DickieDick
  • DickieDick's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.044 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie