Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Berekening in virtuemart

Berekening in virtuemart

18 sep 2013 22:50
#1
In onze webshop waar verf aangeboden wordt zou ik het de gebruiker willen vereenvoudingen om de benodigde hoeveelheid verf te laten berekenen.

Bij elk artikel (verf soort) dacht ik om een speciaal veld te maken met opgave van het verbruik. Het verbruik zou ik bij elk artikel moeten ingeven in de backend.

De gebruiker zou dan in de frontend dienen in te geven de hoeveelheid m2 schilderwerk die hij wil uitvoeren en na de berekening dient aan de gebruiker gemeldt te worden hoeveel verf hij nodig heeft.
Vb berekening : opp schilderwerk 80 m² / verbruik 8 m²/lt = 10 lt

Iemand een idee hoe ik dit best aanpak ?
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Berekening in virtuemart

19 sep 2013 06:04 - 19 sep 2013 06:07
#2
Intussen heb ik op de site van Joomla Extensions Directory een toepassing gevonden die hiervoor gebruikt kan worden. Voor zover ik tot nu toe heb kunnen testen werkt dit met allemaal input velden die door de gebruiker kunnen ingegeven worden.

Calculator Generator

Ik zou 1 veld graag zelf willen meegeven als gegeven bij het artikel, nl het verbruik van het geselecteerde product. Elke verf heeft een ander verbruik vandaar dat ik dit niet als vast gegeven kan laten gebruiken in de berekeningen en anderzijds zou de gebruiker dit ook niet hoeven in te geven als een inputveld, vandaar dat ik deze informatie bij het artikel wil toevoegen.

Iemand een idee ?
Laatst bewerkt 19 sep 2013 06:07 door Donamd.
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Berekening in virtuemart

19 sep 2013 09:20
#3
Dat kan heel misschien wel, alleen kan ik me nu nog niet voorstellen hoe die module het product_id van je VM product op moet halen.
Code:
haal custom_value uit tabel [prefix]_virtuemart_product_customfields waar virtuemart_product_id is gelijk aan ?
Heel misschien dat het wel kan met de breezingforms plugin, maar die ken ik verder niet en die is niet gratis.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Berekening in virtuemart

19 sep 2013 10:22
#4
Alvast bedankt, ik zoek hiervoor verder.

Ik weet alleen niet of het mij gaat lukken. Mijn kennis is hiervoor voorlopig volgens mij nog te beperkt.
Dus mocht jij of iemand anders een oplossing weten is deze zeker altijd welkom.
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Berekening in virtuemart

19 sep 2013 22:39 - 19 sep 2013 22:46
#5
Voorlopig ben ik weer wat verder geraakt.
Bij de configuratie van de artikelen heb ik een speciaal veld toegevoegd met als titel 'Verbruik'.
Bij artikel met id=1 heb ik de waarde ingegeven van 7, dwz rendement 7m2/lt.

Met Calculator Generator heb ik een module aangemaakt voor de calculator en deze geupload en geïnstalleerd bij mijn website.

Daarna ben ik via phpMyAdmin gaan controleren waar deze waarde wordt opgeslagen.
Dit is namelijk in de tabel jos_virtuemart_product_customfields.
Om de gewenste record op te zoeken heb ik volgende gegevens nodig :
- virtuemart_product_id = 1
- virtuemart_custom_id = 8. Deze waarde 8 wordt door virtuemart toegekend aan het toegevoegde speciaal veld.
De gezochte waarde bevindt zich in het veld custom_value.

Hierna vindt U een gedeelte code dat ik heb toegevoegd in het php bestand van de calculator module.
Code:
//connection to the database $dbhandle = mysql_connect($hostname, $username, $password) or die("Unable to connect to MySQL"); echo "Connected to MySQL<br>"; //select a database to work with $selected = mysql_select_db($database,$dbhandle) or die("Could not select examples");

Blijkbaar is er nog ergens iets dat niet lukt, aangezien ik als resultaat krijg voor $varNumaA = Resource id #202
Laatst bewerkt 19 sep 2013 22:46 door Donamd.
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Berekening in virtuemart

20 sep 2013 05:27
#6
Bij het ingeven van voorgaande bericht ondervond ik op het forum problemen, waardoor de bovenvermelde code niet volledig is.

Ik heb in een apart txt bestand het stukje code toegevoegd welke ik had willen vermelden.

Het is mij niet duidelijk waarom ik telkens een fout krijg op het forum als ik het volledige stukje code toevoeg in het bericht.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Berekening in virtuemart

20 sep 2013 05:40 - 20 sep 2013 05:40
#7
Intussen heb ik terug gevonden wat de betekenis is van resource id #202 :

202 Accepted
The request has been accepted for processing, but the processing has not been completed. The request might or might not eventually be acted upon, as it might be disallowed when processing actually takes place

Laatst bewerkt 20 sep 2013 05:40 door Donamd.
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Berekening in virtuemart

20 sep 2013 06:24
#8
Ik blijf er op door zoeken, nu merk ik net op dat de vermelding van resource id# met het nummer zoals in voorgaande bericht mogelijks toch iets anders betekent. Afhankelijk van het artikel dat op het scherm staat wijzigt dit nummer en als daarna terug het vorige product gekozen wordt is het weer hetzelfde nummer als de vorige keer. Dus moet er ergens een combinatie zijn tussen het nummer en het product ???

Misschien is het voor iemand anders duidelijk wat dit betekent, maar voorlopig voor mij nog niet.
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Berekening in virtuemart

20 sep 2013 08:57
#9
Dat is wat ik je eerder al aangaf.
In gewone mensentaal:
Code:
WHERE virtuemart_product_id ='het product dat nu getoond wordt' AND virtuemart_custom_id ='8'");
Dus jouw logica klopt verder wel en super goed dat je zover gekomen bent, maar ik vermoed dat dit niet zomaar op te lossen is. Je zou nog kunnen kijken of je ergens een stuk code in de detailview van VM in een override kunt zetten zodat het formulier ook echt bij het product getoond wordt, maar dat is echt een long shot.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Berekening in virtuemart

20 sep 2013 11:37
#10
Bedankt Astrid, maar onafgezien of dit uiteindelijk zal lukken of niet zou ik toch een waarde uit de database moeten kunnen ophalen.

In mijn huidige voorbeeld heb ik op dit ogenblik als vast gegeven voor virtuemart_product_id de waarde 1 meegegeven. Hierdoor selecteer dus het artikel met id 1. Dit gaat eindelijk een variabele moeten worden van het actuele geselecteerde artikel.

Maar waarom krijg ik met mijn opgestelde query niet het gewenste resultaat '7'?
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Berekening in virtuemart

21 sep 2013 07:06
#11
Het is me intussen gelukt om de opgezochte waarde in het veld A te krijgen van het formulier.
Zoals in vorige code al getoond had ik toen ingegeven met een vaste waarde om te zoeken op het id nummer 1 van het artikel.
Dit dient nu vervangen te worden door het id nummer van het artikel dat op het ogenblik dat ik de php code start op het scherm getoond wordt.

Welke variabele gebruikt virtuemart hiervoor ?
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Berekening in virtuemart

21 sep 2013 08:15
#12
Ik heb intussen aanwijzingen gevonden dat ik misschien onderstaande code zou moeten toevoegen.
Maar voorlopig lukt dit nog niet
Code:
JRequest::getVar('id');
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.225 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie