Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Berekening in virtuemart

Berekening in virtuemart

22 sep 2013 06:55
#13
Het is me intussen gelukt.

Om het id op te vragen van het artikel van Virtuemart dat actueel op het scherm getoond wordt heb je volgende nodig :
Code:
JRequest::getInt ('virtuemart_product_id', 0);

Er rest mij nog een stap om het volledig klaar te krijgen.
Indien in het speciaal veld geen waarde is in gevuld zou ik het formulier niet willen tonen op het scherm.

In deze link ziet U de berekening staan van een product waarvan ik via de backend het rendement van de verf heb ingegeven en waarbij de gebruiker de m2 kan opgeven om zo de hoeveelheid nodige verf te berekenen.

Artikel met ingevulde waarde in speciaal veld

Er gaan echter ook producten in het gamma staan waarbij het rendement niet van toepassing is en waardoor ik dit scherm niet zou willen tonen.

Artikel zonder ingevulde waarde in speciaal veld

Iemand een idee hoe ik dit aanpak ?
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Berekening in virtuemart

22 sep 2013 07:15
#14
Ik heb hierna ook nog de code van template toegevoegd waar volgens mij een aanpassing in dient te gebeuren.
Ik denk iets in de richting van
Code:
if(empty(JText::_("MOD_CALC1055_VARNUMA")) ...

Code:
<?php /*------------------------------------------------------------------------ # mod_calc1055 - calc1055 # ------------------------------------------------------------------------ # author Andrew's Generator # copyright Copyright (C) 2013 Andrew Art. All Rights Reserved. # @license - GNU/GPLv3 http://www.gnu.org/licenses/gpl-3.0.html # Websites: http://andrewart.net/jcg/ # Technical Support: http://andrewart.net/jcg/comments -------------------------------------------------------------------------*/ // No direct access to this file defined('_JEXEC') or die('Restricted access'); $document =& JFactory::getDocument(); $document->addStyleSheet('modules/mod_calc1055/tmpl/css/default.css'); ?> <div id="calc"> <form action="<?php echo htmlspecialchars(JFactory::getURI()->toString()); ?>" method="post" id="calc-form-calc1055"> <fieldset class="calc-inputs"> <ul class="calc-formlist"> <li id="calc-varNumA" class="calc-input"> <label id="jform_varNumA-lbl" for="jform_varNumA" class=""><?php echo JText::_("MOD_CALC1055_VARNUMA"); ?></label> <input type="text" name="jform[varNumA]" id="jform_varNumA" class="inputbox" size="5" value="<?php echo (isset($_POST['submit_calc1055']) && isset($resNumA)) ? $resNumA : $varNumA ?>" /> m2/lt </li> <li id="calc-varNumB" class="calc-input"> <label id="jform_varNumB-lbl" for="jform_varNumB" class=""><?php echo JText::_("MOD_CALC1055_VARNUMB"); ?></label> <input type="text" name="jform[varNumB]" id="jform_varNumB" class="inputbox" size="5" value="<?php echo (isset($_POST['submit_calc1055']) && isset($resNumB)) ? $resNumB : $varNumB ?>" /> m2 </li> <li id="calc-varNumC" class="calc-input"> <label id="jform_varNumC-lbl" for="jform_varNumC" class=""><?php echo JText::_("MOD_CALC1055_VARNUMC"); ?></label> <input type="text" name="jform[varNumC]" id="jform_varNumC" class="inputbox" size="5" value="<?php echo (isset($_POST['submit_calc1055']) && isset($resNumC)) ? $resNumC : $varNumC ?>" /> % </li> </ul> </fieldset> <input type="submit" class="button" id="calc-button" name="submit_calc1055" value="<?php echo JText::_('MOD_CALC1055_SUBMIT'); ?>" /> <div id="calc-results"> <?php if (isset($_POST['submit_calc1055'])): ?> <?php $resResult = preg_match('/[0-9]{4}-[0-9]{2}-[0-9]{2}/', $resResult) ? JFactory::getDate($resResult)->format(JText::_('DATE_FORMAT_LC3')) : $resResult; ?> <?php echo JText::sprintf("MOD_CALC1055_RESULT", $resResult); ?> <?php endif; ?> </div> </form> </div>
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Berekening in virtuemart

22 sep 2013 08:37
#15
Ik heb intussen het if statement kunnen maken en merk dat het lukt. Met een echo toe te voegen heb ik gecontroleerd of wanneer het resultaat True is. Enkel zou ik nu nog moeten weten hoe de rest van het script beëindigd wordt, zodat de module niet getoond wordt op het scherm.
Code:
<?php if ($varNumA < 1) ?>
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Berekening in virtuemart

22 sep 2013 10:03
#16
Super dat het gelukt is! Zou je het laatste stukje code ook nog willen delen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37148

Berekening in virtuemart

22 sep 2013 22:41 - 22 sep 2013 22:42
#17
Het is me gelukt gewoon door de juiste wijze het if statement te gebruiken in php.
Code:
<?php if ($varNumA > 0): ?> ... de code van het php bestand dat normaal uitgevoerd wordt <?php endif; ?>

Hierdoor wordt de template enkel getoond als de variabele $varNumA groter is dan 0. Deze variabele bevat de waarde die ik bij elk artikel heb ingevuld voor het rendement van de verf.
Dus als er niets ingevuld is, zoals bij borstels dan wordt deze template niet getoond.

Er was nog wel een fout die telkens verscheen op het scherm als er geen waarde was ingevuld in $varNumA. Er werd namelijk gedeeld door $varNumA en delen door 0 kan natuurlijk niet.

Hiervoor heb ik in het berekeningsscript ook een if statement toegevoegd om de berekening enkel te laten uitvoeren indien $varNumA groter is dan 0.

Bedankt voor het meedenken.
Laatst bewerkt 22 sep 2013 22:42 door Donamd.
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.132 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie