Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Welke hosting voor joomla

Welke hosting voor joomla

17 jan 2013 20:28
#1
Welke hosting gebruiken jullie voor joomla.

Graag positieve en negatieve ervaringen.
Discussie gesloten.
  • Yellow
  • Yellow's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 1

Welke hosting voor joomla

17 jan 2013 20:47 - 18 nov 2013 22:53
#2
Hallo Yellow,

Je vraag is zo subjectief als het maar kan. Wat voor jou goede hosting is hoeft het voor mij niet te zijn.
Heb je overigens al in het forum op dit onderwerp gezocht? Dan kun je diverse topics vinden.

Het begint met huiswerk, wat verwacht je van een hoster en wat voor soort site ga je maken?
Mag het niets kosten, dan kun je voor een budget hoster kiezen. Moet je een zakelijke site hosten, dan is het raadzaam om meer uit te geven.

De hosting eisen voor Joomla vind je hier.

Persoonlijk is voor mij een hosting platform op Linux favoriet. Het is belang dat je hoster Fast-CGI biedt als Apache handler omdat hiermee alle rechten problemen eigenlijk opgelost worden.
Laatst bewerkt 18 nov 2013 22:53 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Welke hosting voor joomla

18 jan 2013 10:15
#3
Dedicated server :) Maar ja wil je aan je website werken en niet aan de techniek begin dan niet aan de eerste de beste 1 euro hoster, het lijkt allemaal koek en ei totdat je een probleem hebt... :whistle:
Met vriendelijke groet,
Jheroen Briels
Joomlapartner , websites maatwerk migratie design onderhoud KvK 320 83 434
Joomlahostingsupport , Joomla! hosting
Discussie gesloten.
  • Jheroen
  • Jheroen's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 185

Welke hosting voor joomla

18 jan 2013 10:54
#4
Ik ben heel tevreden over SiteGround. Is een Amerikaans bedrijf dat ook servers in Amsterdam heeft staan. Prijs per maand is niet de laagste maar ze leveren wel een product waar je Website stabiel en snel wordt gehost.
Met vriendelijke groet, Peter Pruimboom
WebsiteNU - Lelystad
KvK Lelystad 53966007
www.websitenu.eu
Discussie gesloten.
  • peterp
  • peterp's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 89

Welke hosting voor joomla

18 jan 2013 11:04
#5

Ik ben heel tevreden over SiteGround. Is een Amerikaans bedrijf dat ook servers in Amsterdam heeft staan.


Zolang je op een server in Amsterdam staat is de peering goed, sta je op een server die ergens anders op de wereld staat dan kan er een behoorlijke vertraging optreden.

En last but not least...Ze bevinden zich in een andere tijdzone en de communicatie is niet in het Nederlands.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Welke hosting voor joomla

18 jan 2013 11:09
#6
Je kan zelf aangeven waar je site gehost moet worden. Ik heb zelf meerdere websites bij ze draaien en de snelheid is uitstekend is mijn ervaring.

Communicatie is inderdaad in het Engels.

Een Nederlandstalige webhost waar ik redelijke ervaringen mee heb is Web-Oke. Zijn goedkoop maar hebben geen supersnelle support en geen telefoon support.
Met vriendelijke groet, Peter Pruimboom
WebsiteNU - Lelystad
KvK Lelystad 53966007
www.websitenu.eu
Discussie gesloten.
  • peterp
  • peterp's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 89

Welke hosting voor joomla

18 jan 2013 11:30
#7
Byte is zakelijk zeker een goede optie.

Uiteindelijk zal een ieder eerst zijn eigen wensenlijst moeten maken alvorens een keuze te maken.

Hosting is en blijft subjectief, kijk maar eens hoe dit topic zich ontwikkeld.

@Jheroen
Volledig mee eens. Ik ben enige jaren uit frustratie zelf gaan hosten. Voor mij is dit nog steeds 1 van de beste keuzes ooit geweest.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Welke hosting voor joomla

18 jan 2013 11:43 - 18 jan 2013 13:05
#8
Beste Yellow,
Allereerst welkom hier op het Joomla!NL-forum namens het hele team.

Een vraag zoals jij die stelt komt vrij regelmatig langs.
Het is bij de keuze van een hoster belangrijk wat je wensen zijn.
Dat hebben de forumleden hierboven ook al aangegeven.

Je moet je wensen op een aantal punten specificeren voordat je een goed advies kunt krijgen.
1. Wat wil je met je Joomla!site gaan doen? Hoe groot gaat het worden? Hoeveel bezoekers verwacht je per dag te krijgen?
2. Wat wil je voor je hosting maximaal betalen?
3. Ben je zelf handig in het beheren van een dedicatedserver (dat is een server die je huurt en waar je zelf het technisch beheer op doet). Dit is over het algemeen arbeidsintensief, redelijk aan de prijs en vraagt vrij veel kennis van beheer en onderhoud van de server.
4. Zou je voldoende hebben aan een sharedhostingserver? dat is een server bij een provider die al helemaal goed is ingericht, maar waarop de provider wel meerdere klanten met hun website laat werken. Die sites zijn ten opzichte van elkaar wel afgeschermd, maar ze beïnvloeden gezamenlijk natuurlijk wel de performance van de server. Daarentegen is de prijs wel een stuk gunstiger en hoef je je dus zelf niet druk te maken over het serverbeheer. Je kunt je dan volledig richten op de website zelf.

De meeste providers bieden relatief gunstige prijzen per maand voor sharedhosting. er zit echt veel verschil tussen. Hierbij geldt wel vaak dat goedkoop neer komt op duurkoop, maar dat geldt gelukkig niet altijd. Bij goedkope hosting staat de server vaak niet in Nederland, is er geen of zeer beperkt support, telefonisch contact is er niet of zeer beperkt, je wordt met heel veel klanten op een server gezet, waardoor alles erg traag kan worden.
Daar moet je dan dus niet over klagen. ;)

Kortom.... Geef je wensen aan en aan de hand daarvan is het wel mogelijk om je enkele providers te noemen die aan die wensen voldoen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 18 jan 2013 13:05 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Welke hosting voor joomla

28 jan 2013 14:50
#9
Goedenmiddag,

Onze website staat gehost bij Sylconia.
Stabiel is deze over het algemeen wel, vandaag voor het eerst een storing.
En over het algemeen niet duur.

Wel is het zo als er problemen zijn ze een uurtarief van 60 euro vragen.
ze hebben volgens hun wel kennis van Joomla.

Groeten
Met vriendelijke Groeten,

Johan
Discussie gesloten.

Welke hosting voor joomla

30 jan 2013 00:17
#10
Zonder je eisen te weten, is het lastig reageren. Onze site www.west-point.nl hosten we nu bij CloudVPS, nadat we onder andere bij Webreus en mijndomein hebben gezeten. Was niet slecht, maar de performance is nu veel beter. De kosten zijn ook duurder, maar tjah.. Voor wat, hoort wat!
Discussie gesloten.

Welke hosting voor joomla

02 feb 2013 16:34
#11
Ik zit sinds 2002 bij yourhosting, yourhosting zit in Zwolle (is in de buurt) en ik was altijd erg tevreden over hun service, maar momenteel is dit echt anders, slecht in de zin dat yourhosting sinds kort een webdesign afdeling heeft en alles doorschuift naar deze afdeling waar je dus voor moet betalen, voor een service die de meeste hosting providers, of in ieder geval yourhosting hiervoor, gratis geven.

Ik zoek ook naar een nieuwe hosting provider, keek naar siteground, was wel goedkoop maar later weer ee stuk duurder. Wat leuk was bij siteground, ik doorliep de registratie en brak deze op het laatste moment af, ik kreeg toen een pop-up met een nieuwe aanbieding!! nog eens een extra korting. Was wel goedkoop voor de eerste 3 jaar!

Ben er nog niet uit welke provider te nemen, was tevreden met yourhosting, maar niet meer.
Discussie gesloten.
  • tiwi
  • tiwi's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 101

Welke hosting voor joomla

02 feb 2013 16:46 - 02 feb 2013 16:46
#12
Bedenk wel het volgende. Hoe goedkoper de hoster, des te meer accounts men op een server zet.
Dit heeft direct gevolgen voor de prestaties van een website.

Dit geldt overigens voor een VPS. Een VPS is een virtuele server die de hardware deelt met andere virtuele servers. Dis eigen een virtual host met iets betere specificaties. Een VPS kan snel zijn als iets in de cache zit, maar is erg traag zodra dit niet het geval is.

Ben misschien van het oude stempel, persoonlijk heb ik sterk de voorkeur voor dedicated servers met voldoende geheugen en HDD's die in een RAID 5 staan.

Het kost wat, maar het presteert vele malen beter dan welke VPS dan ook.
Laatst bewerkt 02 feb 2013 16:46 door Otto.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.854 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie