Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Knoppen te klein voor tekst

Knoppen te klein voor tekst

20 jun 2015 21:27 - 20 jun 2015 21:28
#1
op mijn website met het Grunge template en HikaShop zijn de knoppen te klein terwijl die op de demo website van het template zich aanpassen aan de tekst... Ik weet dus niet 100% zeker of dit aan het template ligt of aan HikaShop.. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? ergens code aan toevoegen misschien?

De tekst aanpassen is niet voor alles een optie namelijk, al zijn er wel dingen die ik zou kunnen inkorten, maar soms is de knop dan nog te kort...

Kijk hier voor een voorbeeld
Laatst bewerkt 20 jun 2015 21:28 door zyra.
Discussie gesloten.
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 248

Knoppen te klein voor tekst

20 jun 2015 21:57
#2
Over welke knoppen gaat het?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130

Knoppen te klein voor tekst

20 jun 2015 22:09
#3
denk dat het de knoppen met class "button" zijn.

Deze class word aangeroepen door het bestand: /templates/rt_grunge/css/style1.css
Door de code in dat bestand word er een achtergrond plaatje + een width toegekend en dat is simpelweg te klein.
Code:
.button,.validate{background: url(/../images/body/style1/buttons.png) 0 -83px no-repeat;border:none; color:#EF8B05;line-height:25px;height:25px;width:84px;font-family:georgia,garamond,serif;text-transform:uppercase;font-size:14px;}


Voor mensen die het zich afvragen, hier is de demo van de template:
demo.rockettheme.com/live/joomla/grunge/
Discussie gesloten.
  • Bluefox
  • Bluefox's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 32

Knoppen te klein voor tekst

20 jun 2015 22:17 - 20 jun 2015 22:17
#4
Dit komt ook omdat je template zeer verouderd is.
In dit draadje is dat ook al gezegd.
forum.joomlanl.nl/forum/3-x-templates-en...r-elkaar-heen#121086

Echt geloof ons, je blijft met deze template tegen grote problemen aanlopen. :ohmy:
En als ik al je vragen op het forum bekijk dan kan je zien dat de problemen zich opstapelen.
Dus ik zou toch echt van template gaan veranderen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 20 jun 2015 22:17 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

Knoppen te klein voor tekst

20 jun 2015 23:42
#5
Hoezo de template te oud? Laatste update is van februari dit jaar?? Heb ik speciaal op gelet namelijk..

Als er een vergelijkbare template te vinden is dan hoor ik dat graag, ben naar dit template weken opzoek geweest.. Tis lastig als je geen budget hebt eigenlijk :-( (uitleg wil ik gerust via pb geven, maar ga ik niet openbaar zetten).
Als het even kan zou ik dit template echt graag houden gezien het op de problemen na helemaal voldoet aan wat ik zoek..

Astrid, bijvoorbeeld de knop "in winkelwagen" als je in de categorie honden > voeding > kvv kijkt zie je ook een knop onder het product staan, hier past de tekst ook niet helemaal... Zelfde als in het winkeltje zelf even uit mijn hoofd (zit nu via mijn telefoon)
Discussie gesloten.
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 248

Knoppen te klein voor tekst

20 jun 2015 23:57 - 20 jun 2015 23:57
#6
Het kan best zijn dat de template een update heeft gehad, maar dat zal dan zijn geweest om ervoor te zorgen dat hij "werkt" met de meest recente Joomla versie. Hij is niet responsive (dus niet meer van deze tijd). In moderne templates kom je nauwelijks tot geen achtergrondafbeeldingen meer tegen voor buttons omdat het beter is om dit met css te regelen. En zo zitten er nog meer "antieke" onderdelen in die template.
Dus als je hem per se wilt blijven gebruiken, dan zal je je moeten gaan verdiepen in css om alle fouten op te lossen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 20 jun 2015 23:57 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130

Knoppen te klein voor tekst

21 jun 2015 00:34 - 21 jun 2015 00:41
#7
(Excuses alsd it nu meerdere keren er staat, maar mijn laatste post is mislukt en leeg??)

Ik dacht echt een goed template te hebben waar ik even mee kon doen..

Ik zie zelf niet nog meer fouten op dit moment (contact pagina werkt niet, maar daar heb ik verder ook nog niet naar gekeken dus kan ik ook nog niet van zeggen dat het niet te fixen is)

De fouten die jullie zien, zijn die heel erg? Of zou ik die met behulp van JoomalNL op kunnen lossen?

Ik zou echt niet meer weten welk template geschikt is in dezelfde kleurstyle en warmte zonder te veel poespas en gewoon duidelijk?
De echte fouten die ik met template heb gehad zijn de tekstregels over elkaar onder mijn account en deze knoppen?

Of weten jullie misschien een geschikt template wat het liefst gratis is? (Door ernstige ziekte geen inkomsten dus ook niet echt geld om aan zoiets uit te geven, hoop juist met deze website wat inkomsten te creëeren zodat ik later een professionele website kan laten bouwen?) ik vond dit template mooi door de kleurspeling, licht en donker bruin, het hout in de header en footer, overzichtelijk en zonder te veel ditjes en datjes erop.. Een website waarbij je een huiselijk gevoel krijgt en graag met een bak koffie op je gemak gaat kijken....
Laatst bewerkt 21 jun 2015 00:41 door zyra. Reden: Tekst niet zichtbaar?
Discussie gesloten.
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 248

Knoppen te klein voor tekst

21 jun 2015 20:50
#8
@zyra

Het volgende is geen antwoord op de vraag met de knoppen, maar wou toch even reageren (als dat mag)

De fouten die jullie zien, zijn die heel erg? Of zou ik die met behulp van JoomalNL op kunnen lossen?

In principe is alles op te lossen en de mate van "erg" hangt er vanaf. Ik zou zeggen dat dingen zeker op te lossen zijn door je vragen te stellen. Het is dan wel een "oud" template en er zullen issues zijn, maar als jij dat een mooi template vind en er mee wil werken dan zij dat zo. Het zou inderdaad wel handig zijn als je je ging verdiepen in CSS zoals Astrid al zei, omdat je vast nog wel wat dingen tegen zult komen die je aan wilt passen maar als je er niet uitkomt stel dan gerust je vraag.


En nu weer terug naar je vraag:
Zal 's het template + shop installeren en zien wat er gedaan kan worden om de buttons zonder achtergrond image te tonen.
Discussie gesloten.
  • Bluefox
  • Bluefox's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 32

Knoppen te klein voor tekst

21 jun 2015 23:22
#9
Heb de template+shop + test-data offline geïnstalleerd en heb even wat geprobeerd.

Als je de knoppen zoals het bijgevoegd plaatje wilt hebben dan kun je het volgende doen.

- Ga naar: /templates/rt_grunge/css/style1.css
Daar verander je
Code:
.button,.validate{background: url(/../images/body/style1/buttons.png) 0 -83px no-repeat;border:none; color:#EF8B05;line-height:25px;height:25px;width:84px;font-family:georgia,garamond,serif;text-transform:uppercase;font-size:14px;} .button:hover,.validate:hover{text-decoration:underline;}

in
Code:
/* .button,.validate{background:url(../images/body/style1/buttons.png) 0 -83px no-repeat;border:none; color:#EF8B05;line-height:25px;height:25px;width:84px;font-family:georgia,garamond,serif;text-transform:uppercase;font-size:14px;} .button:hover,.validate:hover{text-decoration:underline;} */
door de sterretjes zorg je ervoor dat de code niet word aangeroepen.


dan ga je naar het css bestand voor de shop: /media/com_hikashop/css/frontend_default.css
en zoek de class " .hikashop_cart_input_button" + ".hikashop_cart_input_button" op (rond regel 292) en verander dat in het volgende.
Code:
a.hikashop_cart_button, a.hikashop_compare_button, .hikashop_cart_input_button{ text-decoration:none; color: white !important; cursor: pointer; display: inline-block; line-height: 18px; margin: 5px; padding: 3px 8px; text-align: center; box-shadow:none !important; text-shadow:none !important; border:1px solid black; border-radius:3px; background-color: #99140A; } a.hikashop_cart_button:hover, a.hikashop_compare_button:hover, .hikashop_cart_input_button:hover{ box-shadow: 0 1px 0 rgba(255, 255, 255, 0.2) inset, 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.05); display: inline-block; outline: none; border:1px solid black; text-decoration:none; background-color: #99140A; }

De a:hover zorgt ervoor dat die code wordt toegepast als je er met de muis over heen gaat, door de code inline te houden met de a: variant zul je zien dat de kleur van de button hetzelfde blijft. Wil je dat de kleur wel degelijk verandert pas dan de background-color aan in de :hover class.


Het bovenstaande zal vast wat aangepast moeten worden, maar het geeft je een idee.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Bluefox
  • Bluefox's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 32

Knoppen te klein voor tekst

04 jul 2015 09:13
#10
Hartstikke bedankt BlueFox! ik ga het zeker proberen.. ik zal nog laten weten of dit geholpen heeft (Y)
Discussie gesloten.
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 248

Knoppen te klein voor tekst

04 jul 2015 09:21
#11
Zorg je wel voor een goede backup? De voorgestelde oplossing zal wel werken, maar wordt overschreven bij een update van VM!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130

Knoppen te klein voor tekst

04 jul 2015 09:56
#12
Kan dit dan misschien gedaan worden met overrides? want met elke update van joomla en/of hikashop moet ik het dan opnieuw doen wat niet zo handig is natuurlijk :-s
Discussie gesloten.
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 248
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.940 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie