Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Joomla contact pagina - Standaard iconen wijzigen

Joomla contact pagina - Standaard iconen wijzigen

06 jun 2015 12:16 - 06 jun 2015 13:31
#1
Hallo allemaal,

Even een bedankje vooraf aan alle vrijwilligers. Het is een extreme bevrijding om de benodigde informatie te kunnen vinden via jullie. Soms zit het even niet mee met het bouwen van een bepaald onderdeel, maar dan kun je hier al snel het een en ander terug vinden over de problemen waar je mee zit. Helaas heb ik op dit moment een probleem waar ik zelf niet uit kom. En kan er ook niet de juiste info over vinden. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Ik gebruik:

Joomla! 3.4.1 Stable [ Ember ] 21-March-2015 20:30 GMT
Webserver Apache
PHP versie 5.5.25
Template Yootheme Master2 Warp7

Het probleem:

In mijn website maak ik gebruik van het standaard Joomla Contactformulier. Ik weet dat er een mogelijkheid is om de standaard joomla icons via de ´opties´te vervangen.
Maar wat ik eigenlijk wil is de standaard joomla icons in het bronbestand vervangen door font awsome icons. Nu kan ik via Firebug wel de juiste plek vinden. En het lukt me ook nog wel om deze met html op de juiste wijze te bewerken. Echter ik kan dit specifieke bronbestand in mijn templatebeheer nergens terugvinden, dat wil zeggen dat ik het te bewerken html bestand niet kan vinden. Het lijkt erop dat de HTML Mark-up beschermt is, waardoor ik dit bestand niet kan vinden en bewerken.
Enkele onderdelen van het contactformulier kan ik via de custom.css van de yootheme template wel bewerken, maar ik kan op die manier niet de icons via een html code zichtbaar krijgen.


Heeft iemand daar ervaring mee of een mogelijke oplossing voor.
Alvast bedankt.

Edit WoodyF4u: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (Joomla contact pagina)) mij wat te algemeen leek leek voor andere lezers.
Laatst bewerkt 06 jun 2015 13:31 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
  • Does
  • Does's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Joomla contact pagina - Standaard iconen wijzigen

06 jun 2015 13:43
#2
Does,
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.

Volgens mij wordt dit niet in een bestand van het template opgeroepen, maar wordt hiervoor nog het standaard Contact.php uit com_contact gebruikt.

Maak een template override aan van dit bestand.
Dat doe je via Templatebeheer.
Daardoor wordt het bestand geplaatst in: jouwtemplate/html/com_contact/contact

Nu heb je alleen nog een beetje PHP-kennis nodig om het bestand zo te bewerken dat het jouw fonts ipv het plaatje oproept.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

Joomla contact pagina - Standaard iconen wijzigen

07 jun 2015 15:14 - 07 jun 2015 15:56
#3
Woody4u,
Bedankt voor de verwelkoming en vooral voor je oplossing op mijn probleem. Zo blijkt maar weer eens hoe waardevol dit forum én de mensen die dit mogelijk maken is. Het was precies zoals je hebt uitgelegd. Hartelijk dank daarvoor!
Ik zal even aangeven hoe ik te werk ben gegaan, misschien dat iemand anders daar nog profijt van kan hebben. Dat scheelt namelijk weer wat zoekwerk.

1. De standaard Joomla iconen zitten inderdaad in de Contact.php. Door de voorgestelde override kon ik het betreffende bestand via de mappen HTML > com_contact > contact > default_adress.php bewerken.

2. Omdat ik absoluut geen verstand van PHP heb, heb ik de html code via www.yellowpipe.com naar php kunnen omzetten. Dat ziet zo uit:

(de html code)
Code:
<i class="uk-icon-home"></i>
(de php code)
Code:
<?php echo "<i class=\"uk-icon-home\"> </i>\n";?>

3. Voor elk standaard Joomla icoon in de default_adress.php heb ik de betreffende php code verwijderd en mijn nieuwe php code op dezelfde regel toegevoegd . In dit geval bijvoorbeeld het adres icon. Dat ziet er zo uit:

(de php code)
Code:
<?php echo $this->params->get('marker_address'); ?>
(de nieuwe php code)
Code:
<?php echo "<i class=\"uk-icon-home\"> </i>\n";?>

4. Dat is helemaal goed gegaan! De nieuwe Font Awesome icons zijn nu zichtbaar !!!
Nu ga ik nog wat rommelen met de custom.css om het geheel naar mijn zin te krijgen. Maar mijn probleem is helemaal opgelost.

groeten, Does


Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 07 jun 2015 15:56 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Does
  • Does's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.791 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie