Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

read more class toevoegen

read more class toevoegen

11 sep 2014 19:26 - 11 sep 2014 19:33
#1
Hallo,

Ik wil van mijn readmore tekst een button maken die standaard bij mijn template hoort.

Ik heb overigens voor diegenen die er eerder om vroegen de site reeds online maar hij is nog lang niet af. Moet nog spullekes van grafisch ontwerper krijgen.

Anyways, deze read more links:

www.bodyworkshop.nl/index.php/artikelen/voeding

wil ik graag te zien krijgen als een button. Dezelfde button als rechts bij Video Tips te zien is. Ik dacht slim te zijn door in de <hr> tag class= "default-button" toe te voegen maar dit werkt niet. Het probleem is echter dat ik totaal niet weet waar ik dit kan veranderen en met Googlen kom je al snel bij veranderen van de tekst of het schrijven van een hele nieuwe class.

Ik merk overigens wel dat ik stukje bij neetje steeds beter inzicht krijg waar ik wat aan kan passen maar dit kan ik niet vinden.

Iemand Ideeën?

*edit en als ik toch bezig ben dan ook graag de knop die bij Nieuwsbrief Aanmelden staat. Hoe kom ik in de layout van zo'n module?

Groet
Laatst bewerkt 11 sep 2014 19:33 door Kostons.
Discussie gesloten.
  • Kostons
  • Kostons's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 67

read more class toevoegen

11 sep 2014 19:56
#2
Zou zoiets moeten worden (zelf nog even de kleuren aanpassen):
Code:
p.links a { background: green; padding: 5px; border-radius: 5px; color: white; }
Nieuwsbrief is een kwestie van definities kopiëren en kleuren aanpassen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37127

read more class toevoegen

11 sep 2014 20:07
#3
Astrid, rots in de branding :) als ik je buiten Joomla, waar dit duidelijk niet mogelijk is, met iets kan helpen laat het me weten.

Bedankt maar waar moet ik die code zetten dan? En kan ik niet gewoon dezelfde class van die andere buttons gebruiken hiervoor die al panklaar in de template zit zoals ik in de html/css van de widgetkit Lightbox gedaan heb?

Ik schijn overigens ook niet te kunnen vinden waar de css van extensies/modules te vinden zijn zoals bijvoorbeeld die nieuwsbrief.
Discussie gesloten.
  • Kostons
  • Kostons's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 67

read more class toevoegen

11 sep 2014 20:11
#4
Je moet hem in je custom.css zetten. Template is een beetje vreemd dus dit is de snelste oplossing.
Gebruik firebug i.c.m firefox om css definities te vinden. Als je er dan nog niet uikomt lezen we het wel.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37127

read more class toevoegen

11 sep 2014 20:28
#5

Astrid schreef : Je moet hem in je custom.css zetten. Template is een beetje vreemd dus dit is de snelste oplossing.
Gebruik firebug i.c.m firefox om css definities te vinden. Als je er dan nog niet uikomt lezen we het wel.


Ok, er gebeurt niks als ik die code in de custom.css zet. Heb trouwens nog geen Joomla install op de ftp staan, dat doet een vriend van me komende week even voor me maar voorlopig dus local aanpassingen maken. Ergens de class "default-button" toevoegen is dus geen optie?

Firebug heb ik wel maar vaak kom ik er alsnog niet uit. Vergis je niet in mijn simpelheid met dit soort dingen. Probeer er aan te werken om er wat beter in te worden maar druk, weinig uren in een dag etc.
Discussie gesloten.
  • Kostons
  • Kostons's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 67

read more class toevoegen

11 sep 2014 22:53
#6
Je kunt op deze pagina overigens zien dat de readmore vanuit de template css is. Maar ik weet dus niet in welk bestand ik het aan moet passen. Die buttons zijn identiek:

demo.joomlaplates.com/jp_business_theme/index.php
Discussie gesloten.
  • Kostons
  • Kostons's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 67

read more class toevoegen

12 sep 2014 09:12 - 12 sep 2014 09:12
#7
Je custom.css is leeg, dus logisch dat er niets gebeurt. En de buttons die jij ziet, staan in modules en nemen daar de class over, maar de readmore heeft een andere class. Je kunt ook overrides gaan maken van de views als je dat liever doet, maar dat is veel meer werk. Als je namelijk op deze pagina kijkt, dan zie je dat jouw lees meer hetzelfde is als die van de standaard template.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 12 sep 2014 09:12 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37127

read more class toevoegen

12 sep 2014 11:02 - 12 sep 2014 11:05
#8
Ok duidelijk. Aan de andere kant Ik begrijp dit niet zo goed: ik moet code in custom.css zetten. Dat heb ik gedaan en gesaved maar er gebeurt niks en dat is logisch.

Enig idee waarom bij die nieuwsbrief niet de class overgenomen wordt overigens?

Overrides en andere zaken, ik weet niet eens wat dat zijn. Nou ja snap de context ervan maar geen idee waar ik zou moeten beginnen dus dat doen we maar niet.

Ik vind de read more's op dit moment veel te onopvallend dus daarom wil ik er graag een knop van maken.

Gr
Laatst bewerkt 12 sep 2014 11:05 door Kostons.
Discussie gesloten.
  • Kostons
  • Kostons's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 67

read more class toevoegen

12 sep 2014 13:37
#9

ik moet code in custom.css zetten. Dat heb ik gedaan en gesaved maar er gebeurt niks en dat is logisch.

Dat is niet logisch. Maar het is nu wel logisch omdat je custom.css nog steeds leeg is. Dus ergens doe je iets niet goed.

En die nieuwsbriefbutton heeft de class button-primary, terwijl de andere module buttons de class button-default hebben. Waarom weet ik zo ook niet. Weet zo niet of je bij JNews bootstrap uit kunt zetten, dat zou misschien een oplossing zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37127

read more class toevoegen

12 sep 2014 14:43
#10
Ik ben het lokaal aan het aanpassen, de site online heeft namelijk nog geen Joomla install. Ik kreeg het zelf niet helemaal geregeld en iemand heeft me geholpen hem online te krijgen. Dus als ik hem lokaal helemaal af heb gemaakt gaat er een Joomla install op de ftp en dan ga ik het vanuit daar doen in de toekomst. Maar vooralsnog doe ik het op de localhost.

Wat betreft logisch, ik refereerde aan jouw zin daarmee :) voorgaand aan de post. Ik heb het in custom.css gezet maar er gebeurt niks. Wat betreft bootstrap, ik weet eerlijk gezegd niet een wat het doet laat staan dat ik weet hoe ik het uit kan zetten, maar ik begrijp dat ik niet gewoon een andere class aan die button kan geven van nieuwsbrief?
Discussie gesloten.
  • Kostons
  • Kostons's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 67

read more class toevoegen

12 sep 2014 14:48
#11
Ja, dan wordt het niet eenvoudig om je verder te helpen. Maar dit begrijp ik niet:

de site online heeft namelijk nog geen Joomla install.

Je kunt toch in de backend van die Joomla site? Dan kan je toch gewoon bij templatebeheer eventueel je css aanpassen? Er staat een site, dus er is een Joomla installatie aanwezig.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37127

read more class toevoegen

12 sep 2014 15:28
#12
Nou, ik kan niet in Joomla werken volgens mij. Heb een domein bij Strato. Kan ernaast zitten hoor, heb wel het custom.css bestand vervangen online met de code erin maar gebeurt niks.

De reden waarom ik het niet meteen helemaal online heb is dat ik mijn eerste site helemaal kwijt was nadat ik met Filezilla aan de slag was gegaan en hoewel het allemaal wel mee zal vallen ben ik erg huiverig nog teveel ermee te doen omdat ik geen zin heb weer een nieuwe te maken. Ik maak hem dus op de localhost af, dan gaat er een clean install op en dan ga ik het in de toekomst online doen. Zo is het mij voorgesteld en bij gebrek aan kennis doe ik het maar even zo dan.

Gr
Discussie gesloten.
  • Kostons
  • Kostons's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 67
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.919 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie