Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Kan niet meer in de backend komen na wijzigen wachtwoord database

Kan niet meer in de backend komen na wijzigen wachtwoord database

07 dec 2022 16:14
#1
Ik draai nog joomla 3.10 bij one.com. Om de migratie in gang te zetten, heb ik een subdomein genomen bij vimexx om wat te kunnen testen.
Via akeeba kickstart wilde ik de site kopieren. Daartoe de database gedownload. Tijdens het kickstart draaien, vraagt hij om de db gegevens. Telkens kreeg ik een foutmelding van inloggegevens bij de database.
Hierop heb ik bij one.com het wachtwoord van de database gewijzigd (het is daar namelijk niet te lezen) alsook in de joomla backend bij tabblad server. Na opslaan en sluiten ging de boel op zwart met alleen de melding linksbovenin: Error.
Wat nu? Ik heb de database en een akeeba backup van mijn site (jpa bestand) op mijn pc.
Grtz, Frank :-)
Discussie gesloten.
  • frankiej
  • frankiej's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 39

Kan niet meer in de backend komen na wijzigen wachtwoord database

07 dec 2022 16:48
#2
Onverwacht snel opgelost.
Op een ander joomla forum gevonden dat het database wachtwoord in de configuration.php onder $password staat. Daar aangepast en het werkt weer gelukkig!
Grtz, Frank :-)
Discussie gesloten.
  • frankiej
  • frankiej's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 39
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.550 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie