Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

28 feb 2015 12:43 - 28 feb 2015 13:35
#1
Mijn error_log loopt op tot 500MB. Ik heb deze leeg gemaakt en de website eenmalig gestart. Onderstaande komt er dan in te staan. Elke keer wanneer de website wordt gestart wordt de error_log dus groter.

Ik gebruik sinds vandaag Joomla 3.4.0. Het probleem was er al een paar dagen dus ook voor de update. Ik weet niet wanneer het is ontstaan.

Website: www.mrmodelrailroad.com/

[28-Feb-2015 12:30:45 Europe/Berlin] PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20090626/suhosin.so' - /usr/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20090626/suhosin.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
[28-Feb-2015 12:30:45 Europe/Berlin] PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20090626/xcache.so' - /usr/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20090626/xcache.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0


Ben natuurlijk nog steeds een absolute newbe dus zal best iets fout hebben gedaan.

Met vriendelijke groet,
Henny

Edit Jelle.D: Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Laatst bewerkt 28 feb 2015 13:35 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • wersitime
  • wersitime's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

28 feb 2015 16:57
#2
Het lijkt me meer een probleem met de serverconfiguratie. Neem even contact op met je hoster en leg hen deze melding voor.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

28 feb 2015 19:20
#3
Ik heb contact gehad met de hoster maar zij kunnen hier niets aan doen. Vermoedelijk is er iets met Joomla gebeurd en die doet een aanroep naar 2 niet bestaande directory's. Het is ook een beetje zuur want ik heb net een beetje Joomla onder de knie en een website en nu stopt hij er telkens mee omdat ik over quota ga door de grote error_log.

Ik hoop dus dat er iemand een idee heeft waar ik dit moet zoeken.

Groeten,
Henny
Discussie gesloten.
  • wersitime
  • wersitime's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

28 feb 2015 20:02
#4
Hallo,

Dan ben ik benieuwd welke hoster je hebt.
Dit is zeker een probleem op server niveau.
En welke PHP versie wordt gebruikt?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

28 feb 2015 20:27
#5
Ik heb het nogmaals voorgelegd aan de hoster. Even op hun antwoord wachten. Ik meld het zodra ik iets meer weet.

Groeten,
Henny
Discussie gesloten.
  • wersitime
  • wersitime's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

28 feb 2015 20:30
#6
Oké,

Ben toch benieuwd naar je hoster.
Een zelfde foutmelding wordt door een PHP expert zo omschreven.

None of these is an actual error. These are mere warnings informing you that your host has paid zero attention when they were compiling and configuring their version of PHP, trying to load PHP extensions they didn't even compile to begin with! This is a red flag screaming "lousy host, stay away". Maybe it's high time you moved to a decent host? Just the time you won't have to spend debugging their system will be worth any small price difference.

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

28 feb 2015 20:34
#7
Ja dat is stevige taal. Allereerst mijn webhoster ben ik altijd uitermate tevreden over geweest en verwacht ook nu wel weer een oplossing. Het is budgetwebhosting.nl en scoort altijd als een van de betere. Kan ik dit zelf veroorzaakt hebben als Joomla newbe.

Groeten,
Henny
Discussie gesloten.
  • wersitime
  • wersitime's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

28 feb 2015 21:08
#8
Ik ben deze foutmelding nog niet tegengekomen op ons forum met oog op joomla.
Weet natuurlijk niet wat je allemaal hebt uitgespookt :)
Maar als het zo zou zijn kan de hoster dat altijd aanpassen in de php.ini file die hoogstwaarschijnlijk deze fout oproept.
Dus na mijn idee moet je hoster je hulp kunnen bieden.
Maar normaal gesproken is dit toch een tekortkoming op server niveau.
Laat maar even weten hoe het afloopt.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

28 feb 2015 22:45 - 28 feb 2015 23:12
#9
Dank voor je snelle antwoord. Bij budgetwebhosting zijn ze ook snel met antwoorden. Echter het zit volgens hen in mijn script. Maar het enige wat ik heb gedaan is een website gemaakt met Joomla en verder geen gekke dingen. Wat wel gebeurd is is dat ik Facebook like knoppen en zo heb toegevoegd. Die werkten niet goed en toen heb ik andere plug-ins en modules voor Facebook knoppen geprobeerd. Ik kreeg op een gegeven moment wel allerlei vreemde tekens op mijn homepage. Ik heb ze direct weer gede-installeerd en de tekens waren weer verdwenen. Mogelijk dat dit wat script vernield heeft. Als je tips hebt hoe en waar ik het script kan controleren dat zou heel fijn zijn. Ik ben nog een newbe en moet nog veel leren. Een eenvoudige website bouwen is geen enkel probleem meer maar het debuggen en dit soort fouten best nog wel.

Hoop op hulp hierbij,
Groeten,
Henny

Dit was het antwoord van de hoster:

Deze errors komen van uw scripting, niet van uw hostingpakket. Het spijt me zeer maar hierin mogen wij u helaas niet assisteren, wij bieden helaas geen coding of software support, het is voor ons helaas eveneens niet mogelijk om uw (gedeeltelijke) website voor u te bouwen of aan te passen en/of uw scripts voor u te installeren of te debuggen daar hier veelal veel teveel tijd in gaat zitten. Onze excuses hiervoor, wij hopen echter op uw begrip. U kunt wellicht beter even contact opnemen met de makers van uw script of met een van de support fora voor een oplossing dan wel een installatie.

Let u er aub ook op dat u niet teveel rechten geeft aan uw mappen en bestanden, uw mappen kunt u 755 rechten geven en uw bestanden 644 (gebruik aub nooit 707, 777 of 775), de public_html map zelf moet op 750 staan. U kunt de rechten (permissies) wijzigen via o.a. Filemanager of de Legacy File Manager in cPanel. Geef uw configuratiebestanden (bijv. config.php of wp-config.php enz.) aub nooit meer rechten als 600.

Het is ook zeer aan te raden om geen scripts te installeren die u niet daadwerkelijk gebruikt omdat deze snel vergeten worden en dus verouderen en zo een veiligheidsrisico voor u, uw account, uw bezoekers en zelfs de hele server kunnen vormen.

Als u niet zo thuis bent in het installeren van scripts en MySQL databases kunt u veel scripts heel makkelijk installeren en de-installeren via uw cPanel control panel onder het "Softaculous" icoontje. Deze staan namelijk al voorgeinstalleerd op de server en in dat geval hoeft u de scripts niet zelf te uploaden en te installeren (en via Softaculous kunt u deze ook steeds up-to-date houden en upgraden naar latere versies).


Edit Jelle.D: Ik heb het citaat tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Laatst bewerkt 28 feb 2015 23:12 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • wersitime
  • wersitime's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

28 feb 2015 23:07
#10
Snel antwoord, maar slaat helaas nergens op. Softaculous is bedoeld voor scripts in zelfgemaakte sites en heeft niets met Joomla te maken. Ik ben er voor 90% zeker van dat dit probleem veroorzaakt wordt door een slechte serverconfiguratie. Of het moet zijn dat je zelf de php.ini kunt aanpassen bij je hoster en dat je daar een fout hebt gemaakt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

28 feb 2015 23:14
#11
Nee dit soort files heb ik niet aangepast, kan trouwens ook niet, kan alleen door de hoster.

Maar helaas is dit dan het einde van de Joomla website. Het begon allemaal erg leuk dat Joomla, snel een website bouwen met een verschrikkelijk leuk resultaat. Ik ben bang dat ik mijn html website weer terug zal moet zetten. Dat vindt ik wel balen hoor want Joomla is toch veel leuker en leek veel gemakkelijker, maar het is niet anders want in mijn Joomla website is niets te vinden en hij werkt gewoon, alleen die error_log verpest helaas alles.

Ik wil je nog wel even bedanken voor het snelle meedenken.

Groeten,
Henny
Discussie gesloten.
  • wersitime
  • wersitime's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Error log loopt op naar 500MB door suhosin.so en xcache.

28 feb 2015 23:16
#12
Verhuizen naar een joomla-vriendelijke hoster lijkt me een beter alternatief :cheer:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.047 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie