Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

31 jan 2015 21:38
#1
www.seniorenchat.eu
www.place2chat.be
Joomla 3.3.6

Hallo,

ik zie net op beide site bij "Systeem/Systeeminformatie/maprechten" dat alle mappen in het rood staan terwijl dit nooit zo was. De bestandsrechten van alle betrokken mappen staan op 755 doch zijn deze onschrijfbaar.
Code:
administrator/components Niet schrijfbaar administrator/language Niet schrijfbaar administrator/language/ru-RU Niet schrijfbaar administrator/language/pl-PL Niet schrijfbaar administrator/language/nl-NL Niet schrijfbaar administrator/language/overrides Niet schrijfbaar administrator/language/pt-BR Niet schrijfbaar administrator/language/el-GR Niet schrijfbaar administrator/language/es-ES Niet schrijfbaar administrator/language/bg-BG Niet schrijfbaar administrator/language/fr-FR Niet schrijfbaar administrator/language/it-IT Niet schrijfbaar administrator/language/de-DE Niet schrijfbaar administrator/language/hr-HR Niet schrijfbaar administrator/language/ja-JP Niet schrijfbaar administrator/language/da-DK Niet schrijfbaar administrator/language/en-GB Niet schrijfbaar administrator/manifests/libraries Niet schrijfbaar administrator/manifests/packages Niet schrijfbaar administrator/manifests/files Niet schrijfbaar administrator/modules Niet schrijfbaar administrator/templates Niet schrijfbaar components Niet schrijfbaar images Niet schrijfbaar images/helix Niet schrijfbaar images/headers Niet schrijfbaar images/sampledata Niet schrijfbaar images/com_comlite Niet schrijfbaar images/banners Niet schrijfbaar images/comprofiler Niet schrijfbaar images/xeon Niet schrijfbaar language Niet schrijfbaar language/nl-NL Niet schrijfbaar language/overrides Niet schrijfbaar language/en-GB Niet schrijfbaar libraries Niet schrijfbaar media Niet schrijfbaar modules Niet schrijfbaar plugins Niet schrijfbaar plugins/twofactorauth Niet schrijfbaar plugins/quickicon Niet schrijfbaar plugins/content Niet schrijfbaar plugins/search Niet schrijfbaar plugins/comlite Niet schrijfbaar plugins/captcha Niet schrijfbaar plugins/xmap Niet schrijfbaar plugins/editors-xtd Niet schrijfbaar plugins/user Niet schrijfbaar plugins/system Niet schrijfbaar plugins/extension Niet schrijfbaar plugins/editors Niet schrijfbaar plugins/installer Niet schrijfbaar plugins/authentication Niet schrijfbaar plugins/finder Niet schrijfbaar templates Niet schrijfbaar configuration.php Niet schrijfbaar cache (Cachemap) Niet schrijfbaar administrator/cache (Cachemap) Niet schrijfbaar /home/herman6/domains/place2chat.be/public_html/logs (Logmap) Niet schrijfbaar /home/herman6/domains/place2chat.be/public_html/tmp (Tempmap) Niet schrijfbaar

Iemand een idee wat er hier mis is?

Vriendelijke groet, Herman.
Discussie gesloten.
  • HeRiNo
  • HeRiNo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 203

Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

31 jan 2015 22:28
#2
Hoi Herman,

Hier is niets mis mee.
755 is niet schrijfbaar.
Ze worden groen als je host fast-cgi draait.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

31 jan 2015 22:36
#3
Dank je wel Otto, voor je reactie. Ik krijg ze wel groen met 777 maar dat is onveilig heb ik me laten vertellen. Dus ga ik mijn hoster even mailen. AL heb ik geen idee wat het "fast-cgi" in houd :)
Discussie gesloten.
  • HeRiNo
  • HeRiNo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 203

Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

01 feb 2015 12:25
#4
Je kunt dit omzeilen door de FTP laag aan te zetten.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

02 feb 2015 02:03
#5
Hoi Otto,

menig gebruiker zou nu roepen...........ja dat ken ik wel maar ik dus niet :) Zou je dat misschien wat nader kunnen toelichten?

Groetjes, Herman.
Discussie gesloten.
  • HeRiNo
  • HeRiNo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 203

Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

02 feb 2015 09:11
#6
Hoi Herman,

Stap voor stap:

Login als administrator
Systeem
Controlepaneel
Algemene Instellingen
Tab sever
FTP-instellingen (zie screenshot)
Vul je gegevens in en opslaan.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

02 feb 2015 09:59
#7
Hoi Otto,

nou dat staat al aan hier. Dus dat heeft dan geen effect, Ik heb inmiddels bericht van de hoster.
Code:
Standaard gebruiken onze servers mod_php, waardoor apache de PHP scripts uitvoert. We kunnen als alternatief mod_ruid2 voor u installeren, dit heeft eenzelfde effect als fast-cgi. Houdt u er rekening mee dat hiermee de preview link (http://185.27.142.107/~gebruikersnaam) uitgeschakeld dient te worden. De kosten voor installatie van deze module bedragen 35,- euro exclusief BTW, graag vernemen we of u hiervan gebruik wenst te maken.

Daar wordt ik dus ook niet vrolijk vam, weer 35,00. Weet iemand nog een alternatief?

Groetjes, Herman.
Discussie gesloten.
  • HeRiNo
  • HeRiNo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 203

Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

02 feb 2015 10:44
#8
Hallo,

35 euro voor het installeren is wel normaal maar je gaat toch wel twijfelen of je hosting joomla vriendelijk is.

Misschien gaan kijken voor een andere hosting zoals bijvoorbeeld Wned heb je voor 35 euro per jaar een joomla vriendelijke hosting.

Wat betreft het zo oplossen zou ik het 1, 2, 3 niet weten het is echt een server instelling maar misschien dat een van de andere wel een oplossing voor je weet.

Succes ermee.

Groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

02 feb 2015 10:50
#9
Als je de ftp-laag aan moet zetten dan is het normaal dat Joomla de mappen als niet schrijfbaar toont. Dus dat is op zich geen probleem. Blijft het feit dat je hoster zijn zaakjes niet op orde heeft en dat hij de klant laat opdraaien voor deze kosten. Dus je zou kunnen overstappen naar een Joomla!-vriendelijke hoster.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

02 feb 2015 12:57
#10
Het probleem is, ik ben net een week over en gezien eerdere bevindingen met deze hoster was de bedoeling dat dit de laatste keer ovrestappen was. Maja, dit is ook niet zo fraai. Maar ik gebruik een VPS , bestaan er ook Joomla vriendelijke VPS-sen?

Groetjes, Herman.
Discussie gesloten.
  • HeRiNo
  • HeRiNo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 203

Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

02 feb 2015 13:30
#11
Hallo,

ik wou bewerken maar dat gaat niet. dis invulling op het voorgaande...ik heb de hoster gesproken en gezegd dat 35 euro niet gaat gebeuren. :) Wat hij nu zegt is.......(Advies van Otto) fast-cgi installeren is in principe gevaarlijker dan enkele mappen op 777 te zetten. Hun adviseren mod_ruid2 die het zelfde zou doen. Maar door 1 van die modules te installeren staat volgens hem iedere map op 777 en dat is dan gevaarlijker dan een selectie die op 777 staat. Wat is hier waar? En als ik het zelf zou installeren als het onzin is wat hij uit kraamt? Welke van de 2 is dan de beste?


Groetjes, Herman.
Discussie gesloten.
  • HeRiNo
  • HeRiNo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 203

Maprechten voor een map 755 is schrijfbaar?

02 feb 2015 15:09
#12
Hoi Herman,

777 betekent -> Iedereen kan bestanden aanmaken en verwijderen en de inhoud van de map bekijken en uitlezen

Dat is dus net zoiets als van huis gaan en je voordeur niet op slot zetten en open laten staan.

De werkelijke vraag is of Joomla bij je host goed werkt. Dat betekend dat het veilig is en dat je geen rechten problemen hebt als je in Joomla werkt. Als hij je aan kan geven hoe je dat binnen zijn hosting omgeving kan realiseren, dan ben jij geholpen.

Zijn vorige antwoord is niet iets waar je wat mee kunt.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.187 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie