Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

"Hacked By d3b~X" nu overweeg ik een clean install. Slim??

"Hacked By d3b~X" nu overweeg ik een clean install. Slim??

04 jan 2016 17:37 - 04 jan 2016 21:08
#1
Mijn site is al lang erg traag en ondank dat ik veel uitkleedde en uitzetten en er enkele experts naar liet kijken werd het niet veel beter.

Nu trof ik onlanks in de directory Images/Stories deze file aan: ganteng.gif en deze geeft als plaatje deze tekst: "Hacked By d3b~X"


Kennelijk is mijn site nu of ooit gehacked maar als dat opgelost kan zou hij ook weer sneller kunnen worden. Ik was er dus toch wel blij mee dit te zien.

Nu overweeg ik om een hele nieuwe Joomla site op te zetten, de template en de belangrijkste components weer te installeren zodat alles clean en save is. Belangrijk zijn nu Easysocial (met 1000 users), DTRegister voor event registratie en betalingen, Acymailing.

Ik weet echter niet of dit niet veel te omslachtig is want heb ook niet helemaal op een rij wat er nodig is om heel de database met alle users, events, registraties, en content over te zetten. Misschien kan het veel makkelijker maar omdat er al vaker tevergeeft naar corupte files is gezocht leek mij dit de meest schone en veilige methode. Of kan ik hem veel simpeler van malafde code ontdoen. Enkele scans die ik eerder deed troffen niets aan maar deze file doet anders vermoeden.

Fijn om van jullie een hint te krijgen wat jullie zouden doen.

Het gaat trouwens om
Code:
www.eindhovendanst.nl

VrGr Frank
Edit Juliank92: Ik heb de URL even tussen tags gezet.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 04 jan 2016 21:08 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Frankyboy
  • Frankyboy's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28

"Hacked By d3b~X" nu overweeg ik een clean install. Slim??

04 jan 2016 21:32
#2
Mocht je erg aan je website zijn gehecht, neem dan eens contact op met de mensen van een van de volgende bedrijven:
Sucuri
MyJoomla

Beide zijn (tegen betaling) in staat om je website weer schoon te krijgen van gehackte bestanden en database.
Het is niet gratis, maar het scheelt je wel heel veel werk.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.854 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie