Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Vraag over lastige constructie

Vraag over lastige constructie

13 sep 2015 19:53
#1
Hallo allemaal,

Ik heb een bepaalde constructie bedacht (op papier) voor de samenvoeging van twee bestaande Joomla-sites. Ik heb alleen geen idee of dit technisch mogelijk is, daarom wil ik hem graag even aan jullie voorleggen.

Op dit moment heeft mijn opdrachtgever twee verschillende Joomlawebsites voor twee verschillende merken, ik noem ze even A en B. Uit kostenoverweging moet er nu één geheel nieuwe Joomlawebsite (C) komen die de content van beide websites samenvoegt. Tot zover niets geks. Echter de twee merken en dus de bestaande URL's moeten wel blijven bestaan...

Ik heb het volgende bedacht: als de bezoeker straks in de nieuwe situatie de website A bezocht wordt hij doorgestuurd naar de nieuwe website C, maar dan wel met logo van A. Zo ook wanneer de bezoeker de 'oude' URL van B intoetst. Ook dan wordt deze doorgestuurd naar de nieuwe website C met het logo B erboven.

De directe URL naar C zal in de communicatie vanuit de opdrachtgever naar de doelgroep niet worden gebruikt.

Hopelijk is mijn vraag zo duidelijk voor iedereen, zo niet: dan licht ik graag e.e.a. toe!

Alvast dank,

Tim
Gemarkeerd als webneus door: WoodyF4u
Discussie gesloten.
  • bikkel
  • bikkel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Vraag over lastige constructie

13 sep 2015 20:36 - 13 sep 2015 20:37
#2
Hoi Tim,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Er zijn wel mogelijkheden om dit uit te voeren. Bijvoorbeeld zou je kunnen nagaan op website C waar de bezoeker vandaan komt:
Code:
<?php //hier komt de gebruiker vandaan, met PHP echo ($_SERVER['HTTP_REFERER']); ?> <script type="text/javascript"> //hier komt de gebruiker vandaan, met javascript console.log(document.referrer); </script>
Ik zou eerder voor een oplossing met PHP kiezen omdat als de browser geen javascript heeft aanstaan het script niet wordt uitgevoerd. Vervolgens kun je bijvoorbeeld een switch maken, voor welk logo je gaat gebruiken.

Is alleen nog wel even de vraag hoe ga je om met de bedrijfsnaam als je die gaat weergeven? Dit aangezien het 2 verschillende merken zijn. Ook moet je je nog even afvragen, wat ga je doen als er wel de directe link naar website C wordt gebruikt door de eindgebruiker?
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 13 sep 2015 20:37 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

Vraag over lastige constructie

13 sep 2015 20:43
#3
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.407 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie