Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

05 sep 2015 13:15 - 05 sep 2015 13:24
#1
Ik probeer aan de hand van de migratie uitleg mijn site te updaten van 2.5 naar 3.x. Ik probeer dit lokaal en heb het nu twee keer geprobeerd. Zelfs enkele extenties compleet verwijderd maar het wil niet lukken.

Na de update krijg ik een leeg scherm en als ik op F5 druk na een tijdje, krijg ik gedeeltelijk het adminscherm met daarin de foutmelding:

Can't DROP 'usertype'; check that column/key exists SQL=ALTER TABLE `jos_users` DROP KEY `usertype`;


Druk ik weer op F5, dan alleen nog maar een melding:

Notice: Undefined property: ContentController::$input in C:\web\xampp\htdocs\zeehond73\administrator\components\com_content\controller.php on line 37

Fatal error: Call to a member function get() on null in C:\web\xampp\htdocs\zeehond73\administrator\components\com_content\controller.php on line 37


Wie kan me uit de brand helpen?

Edit Jelle.D: Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Edit Jelle.D: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel met (Help) niets toevoegt.
Laatst bewerkt 05 sep 2015 13:24 door Jelle.
  • Mike Wazowski
  • Mike Wazowski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28

Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

05 sep 2015 13:54 - 05 sep 2015 13:54
#2
Hallo,

Ik denk toch dat er nog extensies aanwezig waren die niet geschikt zijn voor joomla 3.
Als je onderstaande methode juist volgt kan het in principe niet fout gaan.
forum.joomlanl.nl/forum/3-x-installatie-...-2-5-naar-joomla-3-x
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 05 sep 2015 13:54 door Jelle.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590

Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

05 sep 2015 14:03
#3
Tja, juist die uitleg heb ik gevolgd. Maar ik dacht dat wellicht a.d.v. de foutmelding er misschien iets meer duidelijk zou worden voor een expert. Ik ben toch een beetje een no-no op dit gebied.
  • Mike Wazowski
  • Mike Wazowski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28

Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

13 sep 2015 10:38
#4
Toch nog een keer lokaal geprobeerd maar nu met een standaard kale Joomla2.5 versie. Nu krijg ik de foutmelding:

Table 'test25.jos_postinstall_messages' doesn't exist SQL=SHOW FULL COLUMNS FROM `jos_postinstall_messages`


Ik bedacht dat er wellicht iets met de SQL server mis kon zijn. Ik heb in mijn XAMPP scherm gekeken via de browswer en ik krijg de volgende status te zien:

MySQL database GEDEACTIVEERD
PHP GEDEACTIVEERD
HTTPS (SSL) GEACTIVEERD
Common Gateway Interface (CGI) GEDEACTIVEERD
Server Side Includes (SSI) GEDEACTIVEERD
SMTP Service GEDEACTIVEERD
FTP Service GEDEACTIVEERD
Tomcat Service GEDEACTIVEERD


Zou het hier ergens fout gaan? Via het XAMP control panel zijn zowel Apache als MySQL gestart, groen gemarkeerd maar de sevricemodule is slecht een lege checkbox.

Iemand enig idee?
  • Mike Wazowski
  • Mike Wazowski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28

Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

13 sep 2015 16:23
#5
Als Apache en mysql gestart zijn dan is dat in ieder geval goed. Anders zou je die melding niet krijgen over het ontbreken van de tabel. Waarom dit met een kale installatie fout gaat weet ik zo ook niet. Als je in de backend kunt, kan je proberen om via extensiebeheer gewoon een compleet installatiepakket te installeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

19 sep 2015 14:44
#6
Ik heb dus eerst lokaal een nieuwe Joomla 2.5 installatie gedaan en daarna de update naar 3.4. Hierna kreeg ik dus de melding:

Can't DROP 'usertype'; check that column/key exists SQL=ALTER TABLE `jos_users` DROP KEY `usertype`;


Nu bedacht ik me, stel dat dit lokaal fout gaat maar bij de provider goed zal gaan? Kan naast mijn hoofdsite bij de provider even tijdelijk een test doen ergens in een temp-map?
  • Mike Wazowski
  • Mike Wazowski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28

Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

19 sep 2015 15:39
#7
Wat ik je aanraad is het volgende:
-Maak met Akeeba Backup een volledige back-up van je site online bij de preovider.
Download het back-upbestand.
Maak bij de provider online een nieuwe map aan met bijvoorbeeld de naam: 00-test
Door 00 ervoor te zetten komt die map bovenaan in je mappen- en bestandenoverzicht.
Maak daarna via het hostingbeheerscherm een nieuwe database aan.
Plaats het gedownloade back-upbestand in die nieuwe map 00-test.
Plaats in die map ook het bestand kickstart.php dat je kunt vinden op de site van Akeeba.
Hernoem dat bestand vervolgens naar bijvoorbeeld: starten.php
Ga naar de URL: jouwwebsite.nl/--test en plaats achter die URL /starten.php
Nu kom je in de wizzard om het back-upbestand uit te pakken en in de map 00-test een kopie van je site online te plaatsen.
Als dit klaar is kun je de testsite dus vinden via de URL: jouwwebsite.nl/00-test

Ga nu volgens de handleiding aan de slag die Jelle je bovenin dit topic al heeft aangegeven.
Zorg er in ieder geval voor dat alle gebruikte extensies in je 2.5-site zijn geupdate naar de meest recente versie en dat je de tips over o.a. de NoNumber-extensies goed opvolgt.
Zo moet het lukken om een migratie online uit te voeren.
En als het is gelukt, kun je met deze methode ook je site in de hoofdmap plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

19 sep 2015 15:50
#8
Bedankt voor het antwoord. Ik ga ermee aan de slag.

Kan het trouwens dat een 2.5 template ook voor problemen kan zorgen?
  • Mike Wazowski
  • Mike Wazowski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28

Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

19 sep 2015 16:15
#9
Ja, want een 2.5-template is per definitie NIET geschikt voor Joomla!3.x
Je zal dus een Joomla!3.x-template moeten gebruiken bij de migratie.
Soms heeft een template-ontwikkelaar een template dat geschikt is om mee van 2.5 naar 3 te gaan, maar dat zal je dan op de site van de template-ontwikkelaar moeten kunnen vinden.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

22 sep 2015 20:28
#10
Ik heb het toch nog eerst even lokaal geprobeerd en krijg aan de beheerderskant de volgende foutmelding:

Table 'db_zeehond73.jos_postinstall_messages' doesn't exist SQL=SHOW FULL COLUMNS FROM `jos_postinstall_messages`


Als ik dan verder op een menu ittem klik krijg ik het volgende:

Notice: Undefined property: InstallerController::$input in C:\web\xampp\htdocs\zeehond73\administrator\components\com_installer\controller.php on line 37

Fatal error: Call to a member function get() on null in C:\web\xampp\htdocs\zeehond73\administrator\components\com_installer\controller.php on line 37


Ik kan onderhand wel een potje janken :angry:

Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag. Ik zal elders deze week de bovenstaande instructie van WoodyF4u gaan uitproberen.
  • Mike Wazowski
  • Mike Wazowski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28

Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

22 sep 2015 20:33 - 22 sep 2015 20:33
#11
Het helpt ook niet om de foutmeldingen hier te herhalen. :huh:
Volg dus de bovenstaande instructies, succes. ;)
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 22 sep 2015 20:33 door Jelle.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590

Migratie naar Joomla 3.x lukt niet.

22 sep 2015 21:29
#12
Foutmelding controller krijg je weg door
Code:
libraries/cms/controller
te hernoemen naar
Code:
libraries/cms/controller_oud
En postinstall door deze query op je database te draaien
Code:
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `nwo4j_postinstall_messages` ( `postinstall_message_id` bigint(20) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT, `extension_id` bigint(20) NOT NULL DEFAULT 700 COMMENT 'FK to #__extensions', `title_key` varchar(255) NOT NULL DEFAULT '' COMMENT 'Lang key for the title', `description_key` varchar(255) NOT NULL DEFAULT '' COMMENT 'Lang key for description', `action_key` varchar(255) NOT NULL DEFAULT '', `language_extension` varchar(255) NOT NULL DEFAULT 'com_postinstall' COMMENT 'Extension holding lang keys', `language_client_id` tinyint(3) NOT NULL DEFAULT '1', `type` varchar(10) NOT NULL DEFAULT 'link' COMMENT 'Message type - message, link, action', `action_file` varchar(255) DEFAULT '' COMMENT 'RAD URI to the PHP file containing action method', `action` varchar(255) DEFAULT '' COMMENT 'Action method name or URL', `condition_file` varchar(255) DEFAULT NULL COMMENT 'RAD URI to file holding display condition method', `condition_method` varchar(255) DEFAULT NULL COMMENT 'Display condition method, must return boolean', `version_introduced` varchar(50) NOT NULL DEFAULT '3.2.0' COMMENT 'Version when this message was introduced', `enabled` tinyint(3) NOT NULL DEFAULT 1, PRIMARY KEY (`postinstall_message_id`) ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8; INSERT INTO `nwo4j_postinstall_messages` (`extension_id`, `title_key`, `description_key`, `action_key`, `language_extension`, `language_client_id`, `type`, `action_file`, `action`, `condition_file`, `condition_method`, `version_introduced`, `enabled`) VALUES (700, 'PLG_TWOFACTORAUTH_TOTP_POSTINSTALL_TITLE', 'PLG_TWOFACTORAUTH_TOTP_POSTINSTALL_BODY', 'PLG_TWOFACTORAUTH_TOTP_POSTINSTALL_ACTION', 'plg_twofactorauth_totp', 1, 'action', 'site://plugins/twofactorauth/totp/postinstall/actions.php', 'twofactorauth_postinstall_action', 'site://plugins/twofactorauth/totp/postinstall/actions.php', 'twofactorauth_postinstall_condition', '3.2.0', 1), (700, 'COM_CPANEL_MSG_EACCELERATOR_TITLE', 'COM_CPANEL_MSG_EACCELERATOR_BODY', 'COM_CPANEL_MSG_EACCELERATOR_BUTTON', 'com_cpanel', 1, 'action', 'admin://components/com_admin/postinstall/eaccelerator.php', 'admin_postinstall_eaccelerator_action', 'admin://components/com_admin/postinstall/eaccelerator.php', 'admin_postinstall_eaccelerator_condition', '3.2.0', 1), (700, 'COM_CPANEL_WELCOME_BEGINNERS_TITLE', 'COM_CPANEL_WELCOME_BEGINNERS_MESSAGE', '', 'com_cpanel', 1, 'message', '', '', '', '', '3.2.0', 1), (700, 'COM_CPANEL_MSG_PHPVERSION_TITLE', 'COM_CPANEL_MSG_PHPVERSION_BODY', '', 'com_cpanel', 1, 'message', '', '', 'admin://components/com_admin/postinstall/phpversion.php', 'admin_postinstall_phpversion_condition', '3.2.2', 1), (700, 'COM_CPANEL_MSG_ROBOTS_TITLE', 'COM_CPANEL_MSG_ROBOTS_BODY', '', 'com_cpanel', 1, 'message', '', '', '', '', '3.4.0', 1);
Wel even prefix aanpassen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.857 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie