Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

htaccess & web.config Update bij update van 3.3 naar 3.4

htaccess & web.config Update bij update van 3.3 naar 3.4

26 feb 2015 09:55
#1
Bij de update van mijn website van joomla 3.3 naar 3.4 kreeg ik na de update een Postinstallatie berichte met het onderwerp: htaccess & web.config Update.

Het bericht is:
Sinds versie 3.4.0
A change to the default .htaccess and web.config files was made in Joomla! 3.4 to disallow directory listings by default. Users are recommended to implement this change in their files. Please see this page for more information.

In de bericht staat een verwijzing naar de volgende informatie pagina:
docs.joomla.org/Preconfigured_htaccess

Nu begrijp ik het denk ik deels maar weet het niet zeker. In de htaccess ( uit de 3.3. versie ) die ik nu heb staat een extra doorverwijzing in verwerkt van de website www.pepernoten.com naar https://www.pepernoten.com.

Klopt het dat ik mijn oude htaccess.txt naar een htacces.ini moet zetten en dan een nieuwe htaccess.txt moet opbouwen zoals hij in het voorbeeld staat aangegeven. Indien zo ja werkt de doorverwijzing dan nog die in de ini variant staat vermeld.
Dit is mij niet helemaal duidelijk, hopelijk kan iemand mij daarin adviseren.

Alvast heel veel dank.

Mattijs
Discussie gesloten.
  • Mattijs72
  • Mattijs72's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 64

htaccess & web.config Update bij update van 3.3 naar 3.4

26 feb 2015 10:03
#2
Ik heb even snel gekeken en volgens mij is het deze regel die toegevoegd is in htaccess.txt:
Code:
## No directory listings IndexIgnore *
Die kan je ook gewoon toevoegen na regel 16 in je eigen .htaccess. Dat voorbeeld waar naar verwezen is ook nog van een oude versie.

Je kunt voor de zekerheid het nieuwe htaccess.txt bestand nog even vergelijken met je huidige .htaccess. Misschien dat ik nog een aanpassing over het hoofd heb gezien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37122
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.775 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie