Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost VM AIO probleem

VM AIO probleem

17 mrt 2016 12:53
#1
Hoi hoi,

Ik kom er niet uit, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Kort de voorgeschiedenis: nieuwe site aan het installeren met nieuwste joomla en nieuwste VM, maar... bijv. bij de productartikelen in VM kreeg ik de tabbladen niet naast elkaar maar onder elkaar en ik merkte dat ik de productafbeeldingen niet kon selecteren. Synchonise gedaan, dacht dat dat het misschien was - nee. Bleek na uren puzzelen dat mijn browser er geen zin in had, geen idee waarom niet. Opgelost door andere browser te gebruiken.

Maar, in die uren puzzelen op zoek naar de oplossing, had ik inmiddels mijn VM 3.0.14 maar weer even overschreven met VM 3.0.12 waar mijn andere websites op draaien, omdat ik dacht: daar heb ik dat probleem niet bij. Was dus niet de oplossing, maar in dit proces ben ik de snelle knop/menulink naar VM - Administrator Module die je tegenwoordig in je joomla menu uiterst rechts krijgt kwijt geraakt.

De website en VM werken verder prima. Via componenten kan ik gewoon naar VM en werkt alles. Wat ik alleen vreemd vind, maar ik weet niet wat ik daar normaliter te zien zou moeten krijgen, is dat als ik via Componenten naar VM-AIO ga, het volgende IN DE BACKEND te zien krijg: Er heeft zich een fout voorgedaan. 404 Component niet gevonden. Terug naar controlepaneel. Ik zie dat ik dat bij een andere website ook heb, vind ik raar, maar lijkt normaal (?).

VM 3.0.14 en de AIO 3.0.14 een paar x opnieuw via Extensies>Beheren geprobeerd te installeren (zo te overschrijven), alles gelukt zegt Joomla dan, maar uiteindelijk heb ik dat menu rechtsboven nog niet terug. Je zou dat kunnen activeren las ik na onderzoek, door de module VM - Administrator Module op te zoeken in Beheren>modules en op show te zetten. Maar... VM - Administrator Module zie ik niet bij mijn modules staan!

Toen viel ook het kwartje dat ik de volgende modules helemaal niet in dat rijtje zie staan:
VM - Administrator Module updated
VM - Currencies Selector updated
VM - Featured products updated
VM - Best Sales updated
VM - Search in Shop updated
VM - Manufacturer updated
VM - Shopping cart updated
VM - Category updated

En dan begint het toch wel vreemd te worden! Iemand any idea waar ik nog kan kijken waar dit dan gebleven is? Joomla zegt na opnieuw installeren via Extensies>Beheren, gelukt en updated, dus het moet ergens zijn, maar waar?

Alvast bedankt!
  • Jelly
  • Jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

VM AIO probleem

17 mrt 2016 13:12
#2
Volgens mij is het normaal dat bij Componenten VM AIO een 404-melding toont.
Niet echt logisch, maar ik heb tot nu toe één site met VM en die doet dat ook.

Je schrijft dat je wat modules kwijt bent.
Ga eens naar Extensies -==> Modules
en zet link onder Filter de optie Website eens op Beheergedeelte.
Dan zie je daar de VM Administrator Module er als het goed is bijstaan. Die moet je koppelen aan de positie Menu.

En als je bij Modukes klikt op Nieuw en dan naar beneden scrollt, zie je daar dan niet de modules die je opgaf?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

VM AIO probleem

17 mrt 2016 13:34
#3
Beste Woody,

Dank je voor je snelle reactie.

''Volgens mij is het normaal dat bij Componenten VM AIO een 404-melding toont.
Niet echt logisch, maar ik heb tot nu toe één site met VM en die doet dat ook.''
=> Thanks, pak van mijn hart dat te horen! :-)

"Extensies>Modules> Filter de optie Website=> Beheergedeelte."
=> Had ik idd ook al gedaan, maar daar zit helemaal niets van VM onder. Echt zo vreemd.

"Modukes klikt op Nieuw en dan naar beneden scrollt, zie je daar dan niet de modules die je opgaf?"

Dit zijn na klik op NIEUW de modules van VM die ik daar zie met filter Website aan:
VirtueMart artikelen Toont artikelen zoals meest verkochte, speciale , nieuwste of willekeurige artikelen.
VirtueMart categorie Toont alle categorieën uit VirtueMart
VirtueMart fabrikanten Toont fabrikanten uit VirtueMart.(VirtueMart 2+ compatible)
VirtueMart winkelwagen Toont een winkelwagen aan uw klanten
VirtueMart zoek artikel Deze module wordt gebruikt om artikelen te zoeken in uw VirtueMart webshop
Virtuemart valutakiezer Stelt de klant in staat de valuta van de prijzen aan te passen

Dit zijn na klik op NIEUW de modules van VM die ik daar zie met filter Beheergedeelte aan:
Administrator VM Menu VirtueMart Administrator Menu Module
Die heb ik nu aangemaakt, gepubliceerd en positie MENU gezet, maar ik zie nog altijd geen "Quick VM menu" (zoals ik het maar even noem).
  • Jelly
  • Jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

VM AIO probleem

17 mrt 2016 13:39
#4
Correctie! Na NIEUW met filter beheergedeelte aan en Administrator VM Menu Module aangemaakt, gepubliceerd en positie MENU gezet zag ik eerst niets gebeuren.
=> Zie ik nu net opeens mijn Quick VM menu verschijnen! Ik moest blijkbaar even wachten, misschien wat gerefreshed door verder te werken!

Opgelost denk ik zo. Die andere items zal ik wel uitkomen zo te zien.

Nogmaals dank voor je snelle reactie, heeft mij een zetje in de goede richting gegeven: tot de oplossing!
  • Jelly
  • Jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.859 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie