Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Is dit mogelijk met VirtueMart?

Is dit mogelijk met VirtueMart?

24 jan 2018 20:41
#1
Goedenavond allen,

Voor een nieuw te bouwen webshop zijn er nogal wat wensen aangegeven. Ik ben nog aan het uitzoeken of een en ander wel mogelijk is, en dan het liefst met VirtueMart. Tot nu toe nog geen bruikbare extensies of andere oplossingen voor tegengekomen, maar wie weet...
De wensen:
  1. 1 hoofdshop, met meerdere (ook later nog) toe te voegen deelshops,
  2. vanuit de hoofdshop moeten de functies en onderdelen van de deelshops beheerd kunnen worden,
  3. elke deelshop moet toegang geven tot telkens 1 beheerder, die niet in de hoofdshop mag/kan komen,
  4. bestellingen moeten per deelshop geregeld worden, maar ook de hoofdshop/hoofdbeheerder moet daar automatisch bericht van krijgen,
  5. bestellingen via de hoofdshop moeten automatisch naar de juiste regio en dus deelshop gaan, (regio's aanmaken via postcodes of provincies?)
  6. betalingen per deelshop naar eigen rekeningen en/of via eigen ideal-abo's van de resp.beheerders, of anders via affiliatevergoedingen (?) vanuit de hoofdshop,
  7. bestellingen moeten geautomatiseerd kunnen worden: de klant moet elke x-aantal weken een zelfde levering kunnen ontvangen, zonder apart hiervoor te bestellen en moet daar een paar dagen ervoor een bericht over krijgen, (en dit x-aantal weken is voor elke klant anders),
  8. de beheerders van de deelshops moeten kunnen zien welke bestellingen er voor de komende week/weken gepland staan

Nogal wat wensen dus en daarom ben ik ook aan het puzzelen... Wat zou handiger zijn: allemaal losse webshops (dus eigen Joomla/VM-installaties per deelshop), te bereiken via een soort landingspage? Of toch slechts 1 webshop, maar dan bv. met beperkte toegang voor de deelshopbeheerders (indien mogelijk)?
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Is dit mogelijk met VirtueMart?

24 jan 2018 20:51 - 24 jan 2018 20:52
#2
Ik ben bang dat je daarvoor niet op een Joomla!webshop uit gaat komen.
Dit is meer iets voor de krachtpatser onder de webshopsystemen. Dat is Magento .
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 24 jan 2018 20:52 door WoodyF4u. Reden: Typo gecorrigeerd
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

Is dit mogelijk met VirtueMart?

25 jan 2018 08:55
#3
Dank je WoodyF4u.
Ik was er al bang voor. Jammer dat er geen extensies of andere (Joomla!-)oplossingen voor bestaan.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Is dit mogelijk met VirtueMart?

25 jan 2018 12:42
#4
Na enig zoeken kwam ik dit oude draadje tegen, met een soortgelijke vraag.

Via dat draadje kwam ik uit bij deze extensie . Dit zou al iets kunnen zijn, in ieder geval voor het multi-shopgedeelte. (Even de vraag of bv iDeal-betalingen hierbij mogelijk zijn.)

Blijft over de vraag hoe en wat met de rest van de wensen, met name dat stukje over de geautomatiseerde/geplande bestellingen. Volgens dat oude forumdraadje zou een en ander met een soort "subscription-extensie" moeten kunnen, maar daarvan ben ik nog geen geschikte tegengekomen.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Is dit mogelijk met VirtueMart?

27 jan 2018 11:12
#5
Bedankt voor jullie reacties. De aanvrager zal waarschijnlijk voor Magento gaan kiezen of zoekt een andere tussenoplossing.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.829 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie