Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Bestelling komt soms vaker binnen - Virtuemart 3.2.6

Bestelling komt soms vaker binnen - Virtuemart 3.2.6

06 dec 2017 08:28
#1
Ik krijg soms meerdere keren dezelfde mail binnen met "bevestigde bestelling".
Dit is dan gewoon hetzelfde bestelnummer maar ik krijg de mail een aantal keren binnen, soms komt deze bijvoorbeeld 2 uur later nog eens binnen.

Is dit een bug of staan mijn instellingen verkeerd?
  • RensvN
  • RensvN's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 500

Bestelling komt soms vaker binnen - Virtuemart 3.2.6

06 dec 2017 16:14
#2
Het is geen bug, want dan zouden er meer gebruikers last van moeten hebben. Heb je dat met alle betaalmethodes? Ik ben het volgens mij wel eens tegengekomen met bepaalde betaalmethodes.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Bestelling komt soms vaker binnen - Virtuemart 3.2.6

07 dec 2017 08:07
#3
In deze webwinkel maak ik alleen gebruik van iDeal, dat kan het dus niet zijn.
  • RensvN
  • RensvN's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 500

Bestelling komt soms vaker binnen - Virtuemart 3.2.6

10 dec 2017 18:14
#4
In onze webshop komt dit ook soms voor. Bij ons komt er ook bij sommige bestellingen (bij de meeste gaat het goed) een dubbele betalingsbevestiging binnen.
Wij zien dan bij de bestellingen in Virtuemart dan ook 2x (of meer) de status "betaling binnen" staan.
Wij hebben hier over al uitgebreid contact gehad met onze paymenserviceprovider (Mollie) en ideal checkout (de plugin die wij gebruiken voor iDeal) , maar een oplossing is er nog steeds niet en beiden zeggen ze dat het niet aan hun ligt.

Door zoeken in de serverlogs zijn we er achter gekomen dat de dubbele bevestiging getriggerd wordt door het feit dat de bevestigingspagina (de pagina die de bezoeker te zien krijg met de mededeling "bedankt voor uw bestelling", nogmaals bezocht wordt. Ik heb het kunnen reproduceren door zelf een testbestelling te plaatsen en de "bedankt"-pagina later nog eens te bezoeken. Iedere keer dat ik dat deed, kwam er weer een bevestigingsmail.
Wij vermoeden dat klanten deze pagina opslaan bij hun favorieten, of dat deze open blijft staan en bij een eerste bezoek van de browser ook weer geopend wordt. Bij de gevallen die ik heb gecheckt ging het om "mobiele" bezoekers.
Het komt soms zelfs voor als een bestelling al volledig is afgehandeld, waardoor de bestelling ook in status teruggezet wordt. Van "afgehandeld" naar "betaling binnen".

Wij vermoeden toch dat de iDeal plugin niet helemaal goed is. Want deze zou er voor moeten zorgen dat een bestelling die al de status betaling binnen (of verder heeft) niet nogmaals de status "betaling binnen" krijgt.

De plugin van iDeal checkout is gratis, dus verder ondersteuning zal geld kosten.
On die reden stappen wij nu liever over op een betaalde iDeal plugin, zodat we altijd gebruik kunnen maken van ondersteuning en een goede werking van de plugin gegarandeerd is. .

Misschien is dit niet hetzelfde als jullie geval, maar wilde het toch even melden. Wie weet zijn er toch nog meer die hetzelfde probleem ervaren. Ik heb er al wel eens eerder over gelezen en ook dat er geen oplossing voor kwam.

Bestelling komt soms vaker binnen - Virtuemart 3.2.6

11 dec 2017 08:30
#5
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik gebruik zelf overigens CCiDeal(betaald) icm Mollie.

Wellicht dat het dan toch niet aan de iDeal plugin ligt maar aan Joomla/Virtuemart zelf?
  • RensvN
  • RensvN's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 500
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.001 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie