Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Onze excuses, geen verzendmethode komt overeen met de....

Onze excuses, geen verzendmethode komt overeen met de....

17 jun 2017 00:24
#1
Hi,

Ik krijg steeds de melding "Onze excuses, geen verzendmethode komt overeen met de kenmerken van uw bestelling." bij de verzend methode. Ook bij de betaal methode krijg ik vaak een error melding. Nu is het wel eventjes goed, (paypal standaard laat hij zien, maar de express weer niet.
Ik snap er niet meer van. gewicht van mijn product is binnen de range die is opgegeven bij mijn verzend methode en toch krijg ik deze melding.
Ik heb het forum al doorgespit, maar niet het juiste antwoord gevonden.
Weet iemand misschien waar ik een duidelijk handleiding van vinden? Die ik heb gevonden zijn net erg vaag over dit deel van virtuemart .
Groet,
Rochette
  • Rochette
  • Rochette's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Onze excuses, geen verzendmethode komt overeen met de....

17 jun 2017 08:49
#2
Excuses voor het onvolledige bericht. Hierbij de aanvulling:
Versie Joomla: 3.6.5 op Synology 6.1.2
Versie Virtuemart 3.2.2
www.elkedagfeest.nl
  • Rochette
  • Rochette's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Onze excuses, geen verzendmethode komt overeen met de....

17 jun 2017 08:53 - 17 jun 2017 09:37
#3
Hallo Rochette,

Namens het Joomla!NL team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.

Heb je klantvelden aangepast? Ben je wel ingelogd? Meestal kloppen in zo'n geval de klant-/productgegevens niet met de ingestelde parameters van de betaal- of verzendmethode.

Je kunt bij de configuratie van VM de debug aanzetten. Daar krijg je vaak ook te zien waar het misgaat.

En ik raad je aan om eerst Joomla te updaten naar 3.7.2!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 17 jun 2017 09:37 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Onze excuses, geen verzendmethode komt overeen met de....

17 jun 2017 11:01 - 17 jun 2017 11:10
#4
Hoi Astrid,
Bedankt voor je snelle reactie. Erg fijn dat je dit doet.

Ik moet bekennen dat ik heel nieuw ben in de wereld van webshops. Ik heb heel wat website handmatig gemaakt, maar joomla ken ik [as een paar maanden en webshops is geheel nieuw voor mij. Dus verontschuldig ik mij vast voor eventuele domme opmerkingen of vragen. :)
Klantenvelden?
Die tab heb ik nu gevonden. Dank je. Maar daar staat alles al ingevuld. Ik heb alleen de provincie weggehaald. dat leek mij onzin.
Als ik een proef bestelling doe, log in in bij het winkelwagentje. eerder zi ik die mogelijkheid niet.
Als ik onder bestellingen kijk, zie ik dat ik al 3 keer iets heb besteld. die heb ik nu verwijderd.
ben uitgelogd, naar de shop gegaan, aankoop gedaan, naar winkelwagentje gegaan, maar die was leeg.
Weer ingelogd, aankoop stond in winkelwagentje.
Verzendmethode: "geen verzendmethode geselecteerd"
Betaalmethode: paypal standaard staat aan.
Ik weet bijna zeker dat ik de velden van verzendmethode goed heb ingevuld. Dus zou het dan in de klantvelden zitten? Zijn er opties die echt aan moeten of echt uit moeten staan?
Voor het versie beheer van Joomla en Virtuemart ben ik afhankelijk van wat Synology voor mij update. :(
Laatst bewerkt 17 jun 2017 11:10 door Rochette.
  • Rochette
  • Rochette's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Onze excuses, geen verzendmethode komt overeen met de....

17 jun 2017 12:08 - 17 jun 2017 12:08
#5
Een paar dingen die ik zou kunnen bedenken:
- Voor alle zekerheid: Zijn alle te gebruiken verzendmethodes wel ingeschakeld?
- Is het gewicht bij artikel en verzendmethode echt goed ingesteld? (Let daarbij op de gewichtseenheid (200 gram of 200 kg is natuurlijk een groot verschil;) )
- Heb je bij de informatie verzendmethode wel staan dat het voor alle klantgroepen beschikbaar is?
- Heb je ook de landen ingesteld bij de verzendmethode?

Je weet dat Joomla updaten gewoon via de backend van Joomla gaat? Met "bij wijze van spreken" een druk op de knop? (Wel eerst een backup maken, voor je dat doet) Ik vind het vreemd dat je dat niet zelf kan/mag? (maar nou weet ik ook niet wie/wat Synology is)
Vooral de update naar Joomla 3.7.1 is een must, omdat deze een kritisch beveiligingslek dicht.
Laatst bewerkt 17 jun 2017 12:08 door Francis1970.

Onze excuses, geen verzendmethode komt overeen met de....

17 jun 2017 17:11 - 17 jun 2017 17:12
#6
Hi Francis,
Bedankt voor je antwoord.
@ Astrid: Synology is de software van mijn NAS, mijn eigen netwerkje. Een operating system waar Joomla op draait. Joomla staat dus niet bij een provider maar bij mij thuis.
Voor dat OS worden installaties klaar gezet door heel slimme gebruikers. Daar ben ik van afhankelijk. Die jongens moeten de update nog klaar maken voor synology.
Ok, genoeg van de niet zo belangrijke info :)

Francis,
Ik ben nog een keer gaan zoeken met jou advies in de hand en ik ben een stuk verder gekomen. na heel veel testen en page reloads, denk ik dat het heeft te maken met minimaal- en maximaal aantal artikelen dat de koper mag versturen. Als ik dat weg laat doet hij het wel.
Ik moet het nog testen metandere gewichten en ik kom er zeker op terug als het zo is. Hopelijk hebben andere er dan ook iets aan. :)

Rochette
Laatst bewerkt 17 jun 2017 17:12 door Rochette.
  • Rochette
  • Rochette's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Onze excuses, geen verzendmethode komt overeen met de....

17 jun 2017 19:32
#7
Synology heeft niets met Joomla te maken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Onze excuses, geen verzendmethode komt overeen met de....

18 jun 2017 09:21
#8
Het schijnt te werken :) Bedankt allemaal voor de reacties en hulp. Dit is wat ik heb gedaan:
Ik heb de aanwijzingen gevolgd zoals hier in het forum is verteld in het topic verzend en betaal orders.
Onder Artikelen >> Artikelen >> Mijn-artikel >> tab artikel maten en gewichten, hier alles ingevuld.
Onder Configuratie >> Klantvelden >> de optie nagelopen en met mijn gezonde verstand aangepast :)
Onder Winkel >>Verzendmethodes >> Nieuw een nieuw e methode gemaakt en na "Opslaan" in de tab "Configuratie" de categorie-, het land-, het laagste gewicht- , het hoogste gewicht- en het bedrag ingevuld.
Het minimum en maximum aantal artikelen had ik voor bijde "1" op gegevens. In de shop kan slechts 1 van elk item worden gekocht / verhuurd. Nadat ik bij het minimum en maximum aantal artikelen de waarden had weg gehaald, werkte de verzendmodule goed.
Bedankt voor alle hulp.

Groet,

Rochette
  • Rochette
  • Rochette's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

Onze excuses, geen verzendmethode komt overeen met de....

18 jun 2017 09:33
#9
Fijn dat het opgelost is. Dank je wel voor het terugkoppelen. Vergeet je niet met spoed je site te updaten? Zou jammer zijn als je site na al dat werk gehackt wordt :ohmy:
Ik zal dit draadje sluiten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.025 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie