Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost IDEALCHECKOUT - mollie

IDEALCHECKOUT - mollie

27 mrt 2017 11:24
#13
Wil je als betaalmethode Bancontact instellen of iDeal? Dat zijn toch echt twee verschillende betaalmethoden die je beiden via Mollie kunt regelen.
Wij hebben in onze website beide betaalmethoden beschikbaar (beide betaalmethoden moeten dan wel bij Mollie "geactiveerd" zijn) zodat Belgische en Nederlandse klanten kunnen bestellen.
In Virtuemart maak je dan twee betaalmethoden aan.

Maar jij wilt alleen Bancontact gebruiken?

Ik geloof dat iDealcheckout in de plugin nog gebruik maakt van de oude benaming MisterCash voor Bancontact. Sinds enige tijd heet dat nu alleen Bancontact.
Voor Bancontact maak je een betaalmethode aan en kies je iDeal checkout - MisterCash / Bancontact of iets wat daar op lijkt. (ik vermoed dat dat bij iDealcheckout nog steeds Mistercash wordt genoemd.
Wil je ook iDeal gebruiken dan maak maak je hiervoor ook een betaalmethode aan en kies je iDeal checkout - iDeal of iets wat daar op lijkt.

Voor elk van de betaalmethoden moet je trouwens ook apart de configuratiewizard door lopen. Daarbij kies je voor Bancontact de betaalmethode Mistercash (heb het net gecheckt en zie inderdaad dat ze het nog Mistercash noemen) en voor iDeal de betaalmethode iDeal.

Maar als jij dus van Bancontact gebruik wilt maken (wat ik denk gezien jouw vraag), moet je waarschijnlijkals betaalmethode iDeal checkout - MisterCash kiezen.

Ik hoop dat je hier verder mee komt.
En wat Astrid al zei, is het ook verstandig om de handleiding nog eens goed door te lezen (het "readme" bestand) die staat in het Zip bestand die je hebt gedownload. Daar staat wat mij betreft een duidelijk stappenplan in.

IDEALCHECKOUT - mollie

30 mrt 2017 18:14
#14
Nogmaals geprobeerd, ik wacht nu tot Mollie activeer, maar toch bedankt met jouw uitleg. Wat ik steeds vergat was na het kiezen van de bank, in de idealcheckout wizard, op selecteren te klikken. Waarschijnlijk lag daar het probleem.
  • arawolf
  • arawolf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 732

IDEALCHECKOUT - mollie

02 apr 2017 08:15
#15
Opgelost. Even voor de duidelijkheid en voor de anderen een stappenplan.
Mollie via IDEALCHECK OUT,
1.Installeer idealcheck out ( downloaden en via ftp toevoegen aan jouw site)
2. Kies in de wizard jouw betaal mogelijkheid en klik op SELECTEREN vooraleer verder te gaan, bij de bankoptie.
3. Surf naar Mollie, maak een account aan en wacht tot je een bevestiging krijgt.
4. copier de API key ( test of real)
5. Vul de API key in in de idealcheck out wizard wanneer er naar gevraagd wordt.
6. Ga naar virtue mart en open de betaalsystemen.
7. Kies een nieuw betaalsysteem en kies iDeal checkout - iDeal of iets wat daar op lijkt.
8.Bancontact is bij betaalmethode iDeal checkout MisterCash.
9. Zou moeten werken.

Merci Francis, je hebt me perfect op weg gezet.
  • arawolf
  • arawolf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 732
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.756 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie