Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

09 mrt 2017 20:19 - 09 mrt 2017 20:23
#1
Ik gebruik Joomla 3.6.5 en Virtuemart 3.0.18.

Mijn webshop is nog maar recent opgestart.
Bij het testen van een bestelling die ik zelf ingeef ontvang ik een bevestigingsmail en ook op het mail adres van de administrator wordt een mail ontvangen.

Nadat ik de eerste bestelling echter ontvangen had van een klant vernam ik dat hij geen bevestigingsmail ontvangen had. Ook was in de mailbox van de administrator geen mail hiervan terug te vinden. Bij een tweede bestelling van een andere klant bleek dit ook hetzelfde.
Als ik dit zelf test ontvang ik echter wel een bevestigingsmail en ook de administrator ontvangt hiervan een mail.

Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Hier vindt U de link naar onze webshop terug.
Laatst bewerkt 09 mrt 2017 20:23 door Donamd.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

09 mrt 2017 20:44
#2
Helpt dit topic je verder?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168

Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

21 mrt 2017 18:06
#3
Ik ben er nog niet uit. Ik merk wel dat als een klant kiest als betaalmethode om via bankoverschrijving te betalen dat zowel klant als de administrator de mail ontvangt. Een tweede betalingsmogelijkheid die wij hebben is om te betalen via Bancontact. Hiervoor is er een samenwerking met Sisow.

Indien de klant kiest om te betalen via Bancontact wordt de betaling wel correct uitgevoerd en krijgt de administrator van Sisow bericht dat er een betaling is binnengekomen, maar de bevestigingsmail via Virtuemart wordt niet ontvangen, zowel niet bij de klant als bij de administrator.

Iemand een idee om dit op te lossen ?
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

21 mrt 2017 18:09
#4
Ik zou even contact opnemen met Sisow dan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

22 mrt 2017 09:40
#5
Ik heb snel een reactie terug gekregen van Sisow met volgende melding :

Virtuemart verstuurd de mails op basis van onze statusterugkoppeling.
De statusterugkoppeling wordt vanuit Sisow wel verstuurd maar levert een Internal Server Error bij u op de server op.
Hierdoor wordt de status niet gewijzigd en ook geen mail verstuurd.

Zie hier bijvoorbeeld de statusterugkoppeling van transactie NXHI020:
21-03-2017 15:04:16 REST02 TxResp: notify 0 Tls, Tls11, Tls12: www.j-jennen.be/index.php?option=com_vir...c7687568¬ify=true The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.

Wellicht dat u in de errorlogs op de server kunt herleiden wat hier de oorzaak van is.


Ik heb in de map public_html/logs gekeken en zie hier een bestand staan error.php en com_virtuemart.log.php. Ik heb in beide bestanden gekeken maar heb hier nergens een vermelding van een fout zien staan.
Iemand nog een idee hoe dit verder kan opgelost worden ?
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

22 mrt 2017 09:57
#6
In de Apache error log op de server kijken of je hoster raadplegen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

31 jul 2017 21:54
#7
Ik kom nog even op een vroegere vraag terug die tot op heden nog niet opgelost is geweest.
Doordat ik nu recent overgeschakeld ben naar een nieuwe hoster, wil ik dit punt nog eens opnieuw bekijken.

Als ik de betalingsmodule van Sisow in testmode zet kan ik één en ander aftoetsen. In eerste instantie heb ik heel wat getest door alle modules en plugings uit te schakelen, telkens cache verwijderen, bestelling met betaling doorgeven en controleren of er een bevestigingsmail toekomt maar tot op heden zonder oplossing.

In bijlage ziet U het resultaat van de error log van een test van bestelling en betaling.

Ik zie hier telkens een verwijzing naar vmpsplugin.php terug verschijnen en éénmaal weight_countries.php.

Iemand nog een idee wat ik hiermee kan om dit probleem op te lossen ?

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

31 jul 2017 22:15
#8
Dat is een waarschuwing die verder volgens mij geen kwaad kan. Vermoed dat dat door de php versie komt. Sisow geeft aan dat ze een internal server error tegenkomen. Maat die zie je dus blijkbaar niet in de error logs
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

31 jul 2017 22:18
#9
Neen, de bijgevoegde errorlog bevat al de regels die verschijnen na het bestellen in onze webshop. Of is er ergens anders nog een error log dat ik hiervoor dien te raadplegen ?
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

01 aug 2017 07:34
#10
Astrid gaf de tip dat het mogelijk aan de PHP-versie zou kunnen liggen die op de server wordt aangeboden.
Bij veel providers kun je die zelf aanpassen in bijvoorbeeld DirectAdmin.
Kijk eerst in Joomla (of DirectAdmin) welke PHP versie je website nu gebruikt. (5.6 of 7.x)

Als het nu &.x is, kijk dan eens wat er gebeurt als je (tijdelijk) de PHP-versie instelt op 5.6

Als het dan wel werkt, zou je eens contact met Sisow kunnen opnemen of de plugin mogelijk aangepast moet worden.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168

Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

01 aug 2017 09:03
#11
Het lijkt me handiger om de vraag eerst nog even bij Sisow uit te zetten. Je hebt nu met de nieuwe hoster een totaal andere situatie. Ik kan me herinneren dat er bij Sisow wel vaker dit soort problemen optreden. Of je krijgt wel een mail van Sisow dat de betaling is gedaan, maar geen orderbevestiging van Virtuemart.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Geen bevestigingsmail bij Virtuemart

05 aug 2017 06:13
#12
Sisow is dit probleem aan het uitzoeken, maar tot op vandaag hebben ze de oorzaak nog niet gevonden.
Ik zou van mijn kant uit misschien ook eens in de code willen duiken om te zien of ik kan vinden waar het mis gaat.

Als ik de informatie op internet bekijk, gebeurt het versturen van de bevestigingsmail vanuit de bedankpagina.

Kan iemand mij informeren in welk bestand ik deze code hiervan kan terugvinden ?
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.869 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie