Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

BTW voor niet EU

BTW voor niet EU

06 jan 2013 19:34
#1
Goedenavond,

Per toeval kwam ik erachter dat er iets fout gaat bij de BTW-berekening voor klanten van buiten de EU. Ik dacht dat zou volstaan om de BTW-regel, waarin de 21 % wordt bijgeteld, alleen wordt toegewezen aan de EU-landen, waar de BTW wel aan berekend wordt. Maar dat schijnt niet goed te gaan.

Als ik in een ander forum dit nalees, dan wordt aangeraden om aan iedereen BTW te berekenen en dan een negatief BTW-percentage te berekenen voor de landen buiten de EU, zodat per saldo geen BTW resteert. (+ percentage is 21.0000, - percentage is 17.355)

Dat vergt ook dat de BTW-regels voor elk artikel op "standaard" moeten staan en niet op "BTW" waar ik de artikelen op had staan.

De consequentie van deze omweg is dat in het winkelwagentje een korting berekend lijkt te worden voor de niet-EU-klanten ter grootte van het verschil tussen + 21 % en - 17,355 %.

Is er al iemand geslaagd in een elegante oplossing? Ik kan me niet voorstellen dat bovenstaande omweg de bedoeling van Virtuemart is.

Voor wie iets wil checken, de site si www.barbieredifigaro.nl

Bedankt,

Eric

BTW voor niet EU

06 jan 2013 19:44
#2
Ik ging zelf nog even verder n.a.v. een ander draadje hierover en denk dat het misschien toch gemakkelijker en logischer is. Ik had alle artikelen voor de BTW staan op "BTW" ofwel met de 21% extra. Dat moet waarschijnlijk zijn dat alle artikelen staan op "Standaard regels toepassen" zodat niet alleen de + regel wordt toegepast voor de landen waar dat voor geldt maar ook de 0 %-regel voor andere landen.

Dan is het verder ook niet nodig om die moeilijke berekening met een - percentage te doen.

Beide BTW-regels (+ 21 % en 0 % moeten dan wel standaard zijn, ofwel volgorde 0)

Ik laat aan een mod over of dit draadje moet blijven bestaan.

Sorry,

Eric

BTW voor niet EU

06 jan 2013 19:46
#3
Hallo,

Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13589
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.095 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie