Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Dit forum is gesloten!
Als hier nog een onbeantwoorde vraag staat waar je graag reactie op wilt, rapporteer deze dan even met de knop "Rapporteren aan moderator", dan verplaatst een van de moderators hem naar het nieuwe forum.

opgelost 2 Joomla installaties op één domeinnaam

opgelost 2 Joomla installaties op één domeinnaam

23 mrt 2013 14:15
#13
Hallo Levi,

ik heb het indertijd in stappen geregeld. Eerst had ik alleen een joomla installatie in de root. Darna wilde ik een aparte joomla hebben waar ik demo's van mijn templates kon laten zien. Ik heb een map demo aangemaakt en daarin de 2e Joomla geinstalleerd. Bij de 2e installatie ziet de installer dat er al een Joomla is geinstalleerd en moet je aangeven of je die installatie wil overschrijven. Dit moet je beantwoorden met NEE. Je moet er ook even op letten dat de tabellen van de 2e Joomla installatie een ander voorvoegsel krijgen als de Joomla die in je root staat. Verder verloopt de installatie het zelfde als die in de root. Je kunt je 2e installatie benaderen in dit geval benaderen in de map demo.
Groeten, Alfred

Meer over Joomla op

www.agrusoft.nl
  • alfred001
  • alfred001's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 63

opgelost 2 Joomla installaties op één domeinnaam

24 mrt 2013 14:27
#14
Hallo Alfred,

Welke Joomla versie raadt je me aan? Heb namelijk voor mijn eerste website Joomla 3 gebruikt en die wordt op de forum afgeraden alleen toen zat ik nog niet op deze Joomla forum. Toch heb ik wel een goed werkende website gebouwd met Joomla 3. Maar zou het misschien daar aan kunnen liggen met deze versie dat ik het niet voor elkaar krijg om een 2e joomla installatie in een submap te maken? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar van alles al geprobeerd! Ben ik verplicht om de eerste joomla installatie te verwijderen en opnieuw te beginnen om 2 joomla installaties te kunnen gebruiken? De tabellen van de 2e Joomla installatie moeten een ander voorvoegsel krijgen als de Joomla die in je root staat gaf jij aan. Dan zal ik dus opnieuw moeten beginnen....


Gr.

Levi
  • leviverhoeven
  • leviverhoeven's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 191

opgelost 2 Joomla installaties op één domeinnaam

24 mrt 2013 16:47
#15
Versie maakt in deze niets uit.
Wat mij zorgen baart is deze opmerking:

Kom niet verder dan een wit scherm als installatiescherm.

Alle adviezen zijn hierboven al gegeven, maar zolang je niet in je installatiescherm komt, heb je daar weinig aan.
Ik weet niet of je al een keer al je mappen en bestanden opnieuw over hebt gezet naar die submap? Zou eventueel een beschadigd bestandje kunnen zijn door een server time-out of zoiets.
Of misschien even via je controlepaneel van je hoster in de Apache error logs kijken. Zou kunnen dat daar een melding komt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

opgelost 2 Joomla installaties op één domeinnaam

24 mrt 2013 17:11
#16
Hallo Levi,

In mijn praktijkvoorbeeld heb ik Joomla 3 gebruikt dus het is zeer goed mogelijk met Joomla 3. Ik zie ook geen reden waarom het met Joomla 2.5 beter zou moeten gaan, de problemen blijven het zelfde. In de afbeelding kun je de mappenstructuur zien van mijn website.



Je ziet hier het bovenste deel van mijn root waarin een Joomla installatie staat. Je ziet daar ook en map demo. Daar staat mijn 2e Joomla installatie waar ik een paar demo's heb draaien met templates die ik heb gemaakt. Ik wilde de demo's namelijk gescheiden houden van mijn hoofdwebsite. Als je op mijn website kijkt kun je zien hoe het werkt. Ik geef je een link waar je het kunt zien, let daarbij goed op de adressen van de links in de adresbalk. Voorbeeld op mijn website . Als je op de link naar de demo klikt opent een nieuw venster met een demo van het template. Je ziet ook dat het adres in de adresbalk niet meer www.agrusoft.nl is maar demo.agrusoft.nl. Dat komt omdat, in ieder geval bij mijn provider, mappen benaderbaar zijn als subdomijn. Ik raad je aan even na te vragen of dat bij jou provider ook zo is.

Na het aanmaken van de map demo en het copieren van de Joomla bestanden daarin ben ik met de browser naar demo.agrusoft.nl gegaan. Omdat het een verse kopie van joomla betreft start automatisch de installatie van Joomla in de map demo. Bij het deel database moet je dus goed gaan oppassen dat de de database tabellen niet laat overschrijven van je eerste installatie. Joomla doet zelf een voorstel voor het database voorvoegsel. Dit is meestal anders als degeen die je al hebt in je root, maar het kan geen kwaad even te controleren of dat echt zo is.

Na het afronden van de installatie moet je nog even aangeven dat de install map verwijderd moet worden en dan moet je 2e Joomla draaien vanuit je submap, naast de Joomla in je root.

Ik zou dus zeggen, gebruik dus gerust Joomla 3, want daar hangt het niet van af.
Groeten, Alfred

Meer over Joomla op

www.agrusoft.nl

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • alfred001
  • alfred001's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 63

opgelost 2 Joomla installaties op één domeinnaam

28 mrt 2013 15:24
#17
Hallo Alfred/Astrid,

Bedankt voor jullie reactie en Alfred bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Het is nu uiteindelijk gelukt, vraag me niet waarom het nu wel gelukt is haha.
Heb ook nog hulp gehad van mijn Webhosting. Lijkt wel of hij de Joomla installatie bestanden elke keer niet\
goed heeft geupload naar de server. Heb elke keer precies hetzelfde gedaan.

Maar goed het is nu gelukt :-)

Het werkt bij mij niet met subdomeinen als bij jou alfred dus met demo.agrusoft.nl.
Bij mij krijg je de domeinnaam/submap.nl

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie tijd en hulp!

Case closed! Haha

Gr.

Levi
  • leviverhoeven
  • leviverhoeven's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 191

opgelost 2 Joomla installaties op één domeinnaam

28 mrt 2013 15:26
#18
Hallo,

Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13585
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.882 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie