Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Dit forum is gesloten!
Als hier nog een onbeantwoorde vraag staat waar je graag reactie op wilt, rapporteer deze dan even met de knop "Rapporteren aan moderator", dan verplaatst een van de moderators hem naar het nieuwe forum.

opgelost 2 Joomla installaties op één domeinnaam

24 mrt 2013 17:11
opgelost 2 Joomla installaties op één domeinnaam #16
Hallo Levi,

In mijn praktijkvoorbeeld heb ik Joomla 3 gebruikt dus het is zeer goed mogelijk met Joomla 3. Ik zie ook geen reden waarom het met Joomla 2.5 beter zou moeten gaan, de problemen blijven het zelfde. In de afbeelding kun je de mappenstructuur zien van mijn website.

Je ziet hier het bovenste deel van mijn root waarin een Joomla installatie staat. Je ziet daar ook en map demo. Daar staat mijn 2e Joomla installatie waar ik een paar demo's heb draaien met templates die ik heb gemaakt. Ik wilde de demo's namelijk gescheiden houden van mijn hoofdwebsite. Als je op mijn website kijkt kun je zien hoe het werkt. Ik geef je een link waar je het kunt zien, let daarbij goed op de adressen van de links in de adresbalk. Voorbeeld op mijn website . Als je op de link naar de demo klikt opent een nieuw venster met een demo van het template. Je ziet ook dat het adres in de adresbalk niet meer www.agrusoft.nl is maar demo.agrusoft.nl. Dat komt omdat, in ieder geval bij mijn provider, mappen benaderbaar zijn als subdomijn. Ik raad je aan even na te vragen of dat bij jou provider ook zo is.

Na het aanmaken van de map demo en het copieren van de Joomla bestanden daarin ben ik met de browser naar demo.agrusoft.nl gegaan. Omdat het een verse kopie van joomla betreft start automatisch de installatie van Joomla in de map demo. Bij het deel database moet je dus goed gaan oppassen dat de de database tabellen niet laat overschrijven van je eerste installatie. Joomla doet zelf een voorstel voor het database voorvoegsel. Dit is meestal anders als degeen die je al hebt in je root, maar het kan geen kwaad even te controleren of dat echt zo is.

Na het afronden van de installatie moet je nog even aangeven dat de install map verwijderd moet worden en dan moet je 2e Joomla draaien vanuit je submap, naast de Joomla in je root.

Ik zou dus zeggen, gebruik dus gerust Joomla 3, want daar hangt het niet van af.

Groeten, Alfred

Meer over Joomla op

www.agrusoft.nl
alfred001
Bekend met Joomla!NL
Bekend met Joomla!NL
Meer

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
28 mrt 2013 15:24
Heeft onderwerp gestart
opgelost 2 Joomla installaties op één domeinnaam #17
Hallo Alfred/Astrid,

Bedankt voor jullie reactie en Alfred bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Het is nu uiteindelijk gelukt, vraag me niet waarom het nu wel gelukt is haha.
Heb ook nog hulp gehad van mijn Webhosting. Lijkt wel of hij de Joomla installatie bestanden elke keer niet\
goed heeft geupload naar de server. Heb elke keer precies hetzelfde gedaan.

Maar goed het is nu gelukt :-)

Het werkt bij mij niet met subdomeinen als bij jou alfred dus met demo.agrusoft.nl.
Bij mij krijg je de domeinnaam/submap.nl

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie tijd en hulp!

Case closed! Haha

Gr.

Levi
leviverhoeven
Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Meer
Discussie gesloten.
28 mrt 2013 15:26
opgelost 2 Joomla installaties op één domeinnaam #18
Hallo,

Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit Forum (niet per PM of E-mail)
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Jelle
Algemeen Moderator
Algemeen Moderator
Meer
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Vanmiddag is Joomla! 3.8.7 vrijgegeven. Deze versie repareert zo’n 70 bugs in de 3.x-series en bevat verder enkele… https://t.co/4jgyAqBayy

Joomla! 3.8.6 is vrijgegeven Dit is een update die een veiligheids-issue repareert, enkele verbeteringen bevat en… https://t.co/uHZfiWKow8

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

Copyright © 2018 - Joomla!NL | Gehost door Wned