Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Vragen over het zelf ontwikkelen van extensies

Joomla login gebruiken voor ander script

23 mrt 2012 07:14
Heeft onderwerp gestart
Joomla login gebruiken voor ander script #1
Hallo Allemaal,

Ik ben nu aan het proberen om een script te maken in php dat met Joomla is gecombineerd.
Het scrtipt is een combinatie tussen php en MySQL, de bedoeling is dat er wordt gecontroleerd of de goede gebruiker is ingelogd.
Dit wil ik controleren door (als het mogelijk is) het id nummer van de op dat moment ingelogde gebruiker uit de sessie te halen en deze te vergelijken met het id nummer in de MySQL database van het script dat ik aan het maken ben. Als ze overeenkomen en de gebruiker heeft ook werkelijk ingelogd wordt het script weergeven, en als het niet overeenkomt en de gebruiker heeft niet ingelogd wordt het niet weergeven.

Mijn probleem is nu alleen dat ik niet weet hoe ik moet controleren of er een Joomla gebruiker is ingelogd. Ik weet dat je daarvoor een sessie code gebruikt, maar welke?
En hoe lees ik het id nummer van de momenteel active sessie uit?

Alvast bedankt!

n9iels

Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
n9iels
Joomla!NL vriend(in)
Joomla!NL vriend(in)
Meer
23 mrt 2012 07:29
Joomla login gebruiken voor ander script #2
Kijk eens naar de extensie Jfusion. Voor een eigen applicatie zul je waarschijnlijk wel iets aan moeten passen.

Artenweb.nl creatieve unieke Joomla websites die werken!
KvK: 61932647 - Responsive templates, zoekmachine optimalisatie, maatwerk extensies.
Otto
Voelt zich thuis op Joomla!NL
Voelt zich thuis op Joomla!NL
Meer
23 mrt 2012 07:36
Heeft onderwerp gestart
Joomla login gebruiken voor ander script #3
Bedankt, ziet er goed uit.
Ik zal wel laten weten of het lukt

Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
n9iels
Joomla!NL vriend(in)
Joomla!NL vriend(in)
Meer
23 mrt 2012 16:43 28 okt 2013 14:49 door Jelle.
Heeft onderwerp gestart
Joomla login gebruiken voor ander script #4
Hallo,

Het eerste gedeelte is gelukt!
De extensie heb ik niet gebruikt omdat ik hem niet snapte, daarom heb ik met maar even uitegeleefd op google en kwam uiteindelijk naar lang zoeken op deze pagina terecht:
forum.joomla.org/viewtopic.php?p=2373132

Vanaf hier ga ik verder met het vergelijken van het ingelogde gebruikers id met het id nummer in de MySQL database in het script.

Toch bedankt voor het meedenken!

Als iemand nog een andere tip of zelfs ervaring hier mee heeft vertel het alsjeblieft!

n9iels

n9iels
Joomla!NL vriend(in)
Joomla!NL vriend(in)
Meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.213 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Alles in het datacenter is weer hersteld. We zijn met website en forum weer terug.

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2018 - Joomla!NL | Gehost door Wned