Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Als je zelf een extensie ontwikkelt, kan je hier je vragen stellen.

Problemen met taal selectie

Problemen met taal selectie

07 feb 2013 13:17 - 07 feb 2013 13:25
#1
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een custom component. Ik heb hierin (admin & site) verdeling gemaakt voor de talen en-GB en nl-Nl. Na installatie zijn deze ook in administrator/language/en-GB als ook administrator/language/nl-NL geplaatst.
In taalbeheer staat alles op default Dutch (nl-NL). Als ik de component start dan wordt automatisch en-GB aangeroepen. Als ik ga kijken mbv
Code:
$language = JFactory::getLanguage(); echo " language=>".$language->getDefault();

wordt mij de en-GB tag getoond. Ik dacht dat als ik nederlands als standaard taal geselecteerd heb dat dan ook deze alsstandaard taal bij componenten gebruikt wordt.
Maar goed, ik wil hoe dan ook de taal omzetten naar nl, dus zet ik volgende script in mijn component:
Code:
$extension = "com_myextension"; $tag = 'nl-NL'; $base_dir = JPATH_SITE; $language = JFactory::getLanguage(); $language->load($extension, $base_dir, $tag, true); echo " language=>".$language->getDefault();
En wederom krijg ik 'en-GB' als actieve taalselectie tag te zien.

Wat doe ik fout, waar gaat het mis??

groetend,

Han
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 07 feb 2013 13:25 door Astrid.
  • hansome85
  • hansome85's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Problemen met taal selectie

15 feb 2013 15:18 - 15 feb 2013 15:20
#2
Hoi Han,

Heb zelf ook van alles geprobeerd, maar de default language, veranderd ook bij mij niet. Mits ik een override maak
Code:
$lang->setDefault('nl-NL');

Als je de taal tag, van de Joomla installatie wilt kun je misschien dit doen
Code:
$language = JFactory::getLanguage(); echo " language=>".$language->getTag(); In plaats van $language = JFactory::getLanguage(); echo " language=>".$language->getDefault();

Hoop dat je hier iets aan hebt ;)
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 15 feb 2013 15:20 door Juliank92. Reden: grammatica
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.853 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie