Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Site verplaatsen naar Testomgeving voor Upgrade

Site verplaatsen naar Testomgeving voor Upgrade

01 jul 2016 14:40
#1
Hallo, ik heb momenteel nog een site onder Joomla versie 2.5.27 met een Virtuemart Webshop versie 2.6.14.
Graag zou ik deze willen upgraden naar Joomla 3 maar wil hiervoor wat veiligheden inbouwen in het geval er iets niet meer zou functioneren na de upgrade. Daarom had ik gedacht om de upgrade uit te voeren op een site in een testomgeving en als er dan nog wat gesleuteld dient te worden, kan dit achter de schermen terwijl de hoofdsite gewoon online blijft functioneren.

Daarom heb ik op de server een submap aangemaakt 'testsite' en heb alle mappen en bestanden die in de root stonden gekopieerd en in deze nieuwe map geplakt.
Als ik daarna naar onze site ga en voeg hierna achter /testsite kom ik op de testsite terecht.
Deze is dus een exacte kopie van de basissite.

In de MySQL database heb ik voor alle zekerheid ook een kopie gemaakt van de database onder de naam test.

Volgende aanpassingen heb ik gedaan via de administrator van de testsite.
1. Via Website - Algemene Instellingen - Server - heb ik in het veld databasenaam de naam aangepast naar de test database.

Toch mis ik nog ergens iets. Op het hoofdscherm van de testsite heb ik een menu staan. Als hier een selectie gemaakt wordt, functioneert dit niet. Ik krijg de foutmelding 404 Categorie niet gevonden.

Wat dien ik verder nog aan te passen.

Ik wil eerst zeker zorgen dat de testsite volledig functioneert, voordat ik hier een upgrade op los laat.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Site verplaatsen naar Testomgeving voor Upgrade

01 jul 2016 14:45
#2
Het handigste is altijd om voor het maken van een testomgeving een backup van Akeeba in de submap te zetten met kickstart. Je moet dan wel ook eerst een nieuwe database aanmaken.
Maar je foutmelding kan ook veroorzaakt worden door een combinatie van url herschrijven en .htaccess
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Site verplaatsen naar Testomgeving voor Upgrade

01 jul 2016 23:01
#3
Astrid, dit is niet de oplossing. Ik heb intussen via Akeeba een Backup gemaakt en opnieuw geïnstalleerd in een nieuwe map met Kickstart. Ik heb de nieuwe map nu 'upgrade' genoemd.
Via volgende link www.j-jennen.be/upgrade kom je op de hoofdpagina terecht van de kopie van onze site in de map upgrade.
Als je dan één van de menu opties selecteert zal je merken dat de categorie niet gevonden kan worden.

Waar kan dit probleem nog zitten ?
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Site verplaatsen naar Testomgeving voor Upgrade

01 jul 2016 23:07
#4
Denk dat het in orde is. Heb bij via de administrator Gebruik URL herschrijven op Nee gezet en nu lijkt het wel in orde te zijn.
Daarstraks had ik dit ook geprobeerd maar toen lukte het niet
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Site verplaatsen naar Testomgeving voor Upgrade

02 jul 2016 08:31
#5
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer ;)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.822 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie