Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Voor het publiceren van je eigen Joomla! website gelden een aantal regels.
  1. Je website moet gebouwd zijn in Joomla!
  2. De volledige url dient als onderwerp te worden gebruikt.
  3. De website moet af zijn, niet in aanbouw en actief zijn.
  4. Vermeld verder de volgende gegevens in het topic:
  • Een klikbare url naar de website.
  • De gebruikte versie van Joomla!
  • Alle gebruikte extensies.
Let op: Als je een vraag hebt naar aanleiding van een gegeven suggestie, maak hiervoor dan een nieuw draadje aan. Dit forum is niet bedoeld voor het stellen van vragen!

www.smelnesport.nl

www.smelnesport.nl

18 mei 2015 11:09 - 22 mei 2015 09:06
#1
Website

Smelnesport is/wordt vernieuwd. Smelnesport is het sportprogramma van de lokale omroep Smelne FM in de gemeente Smallingerland (Drachten e.o.) Ooit begonnen met web-log en daaraan gekoppeld excelsheets. Daarna via Dreamweaver en vervolgens overgestapt naar Joomla (1.5, daarna 2.5.)
In de oude site maakte ik voor de voetbal uitslagen gebruik van joomleaque, echter daar loopt helaas de ontwikkeling nogal behoorlijk achter. Kort geleden is men “voorzichtig” begonnen met de ontwikkeling voor J3. Voor mij geen reden om daar op te wachten (verwacht dat, dat nog wel minimaal een jaar zou kunnen duren eer er een stabiele 3 versie is)
Om ook met de tijd mee te gaan was voor mij belangrijk ook responsive te zijn en specifieke wensen m.b.t. module posities. Via dit forum Helix al een aantal keren genoemd zien worden. Na wat testen met helix ii en helix3 uiteindelijk voor de 3 gegaan.
Met dank aan dit forum, in het bijzonder @astrid, het helix3 template aangepast. Naar mijn wensen.
Joomla versie: 3.4.1
Gebruikte extensies
- JCE-editor met mediabox
- Akeeba Backup
- Joomsport (voor alle uitslagen en standen)
- JEM , Joomla Event Manager (is opvolger van eventlist), Agendasysteem (formeel nog testversie voor J3, vandaar nog engels, ben zelf bezig met aanpassen van taalbestanden).
- Itpshare (voor de twitter en facebook) (nog niet actief, wordt actief zodra op juiste domein)
- Sigplus en Simplepicture slideshow: Slideshows voor de foto's bij de wedstrijdverslagen (in de loop van de jaren wat wijzigingen gedaan, voor de oude artikelen dus nog noodzakelijk)
- Flexicontact voor het contctformulier
- Modules Anywhere van nonumber
- Vina Nivo Image Slider voor de header
- Weblinks
- Jw allvideos (soms komen er van wedstrijden bijv. samenvattingen op you-tube en nemen wij interviews op met trainers en/of spelers)

De site staat nu nog in een subdomein. Binnenkort is het wel de bedoeling dat hij online gaat, echter waarschijnlijk niet bij mijn huidige provider, Mijndomein, maar overweeg sterk om over te stappen naar Wned.
Graag zie ik jullie reacties, verbeter-/aandachtspunten tegemoet. Vaak ziet een ander er toch net even iets anders tegenaan of valt hij/zij iets op, maar waar ik weer overheen kijk. Dus jullie input (opbouwende kritiek) is altijd welkom bij een goedwillende amateur.

Alvast dank voor het kijken en (be)oordelen.
Romke.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 22 mei 2015 09:06 door Astrid.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

www.smelnesport.nl

18 mei 2015 12:06
#2
Ik zou best willen kijken, maar krijg een proxy error :evil:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

www.smelnesport.nl

18 mei 2015 12:28
#3
Even met F5 en je kunt weer verder. Dit is een probleem die ik al meer dan 2! weken heb. Echt een oplossing tot nu van Mijndomein is er nog niet. Dat is dus een van de redenen dat ik afscheid van hen wel nemen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

www.smelnesport.nl

18 mei 2015 13:08
#4
Even een paar observaties:
  1. Rechtsboven naast telefoontje: zou handig zijn als dat een link was
  2. Controleer vooral de content van de menu-items onder Smelnesport. Voor mijn gevoel ontbreken daar links en de e-mailadressen kan je beter klikbaar maken.
  3. Vind persoonlijk het gedeelte nieuws met categorielijsten niet echt gebruikersvriendelijk. Zou denk ik eerder kiezen voor blogweergave.
  4. Er gaat iets mis bij je contactformulier bij de "Captcha"
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

www.smelnesport.nl

18 mei 2015 13:23
#5
Bij mij doet de site het ook niet.
Ook niet na enkele malen F5.

Misschien eerst verhuizen naar een goede hoster en daarna hier opnieuw aanbieden?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

www.smelnesport.nl

18 mei 2015 14:04
#6
Leuke site en je ziet dat er werk aan besteed is.

Wat mij wel opvalt is dat als de site opent en de muis pointer toevallig op een menu item staat het zwarte menu-item direct uitklapt.
Dan is de hele site als eerste indruk direct weg met een groot zwart menu-item vlak.
Misschien een idee om de menu-items alleen te laten openen als men met de muisknop klikt.
Let wel dit is mijn persoonlijke observatie. ;)
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13585

www.smelnesport.nl

19 mei 2015 08:18
#7
Nette site, maar er vallen mij een aantal dingen op (persoonlijke smaak):
  • Bij mij verwijst de Facebook-button bovenaan de pagina naar de betreffende pagina waar ik op dat moment op zit.
  • Het is net alsof de pagina waar je je op bevindt niet wordt weergegeven in de breadcrumbs. Als ik bijv. op de pagina Weblinks ben, zie ik de breadcrumbs staan huisje / Welkom bij SmelneSport / Smelnesport en niet huisje / Welkom bij SmelneSport / Smelnesport / Weblinks
  • Het extra menu aan de rechterkant van het hoofdmenu snap ik niet. Waarom een tweede menu met exact dezelfde items als het hoofdmenu?
  • De captcha is mij onduidelijk. Natuurlijk kun je het logo lezen en dan het juiste kiezen, maar bij sommige captcha's is het mij onduidelijk. Had dan algemene plaatjes genomen in plaats van sportspecifiek. Dan moet je ook maar net weten welk logo bij welke club hoort.
  • Alle hoofdmenu-items verwijzen naar de homepage.
  • Persoonlijk vind ik de knipperende rode tekst onderin de grijze balk niet passen. Daarnaast zou ik dan de kleur van de rode tekst aan de linkerkant (#e81a1c) hetzelfde maken als de kleur aan de rechterkant (#820810).
  • David
  • David's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031

www.smelnesport.nl

22 mei 2015 08:20
#8
Allereerst allen bedankt voor het kijken en de reacties.
De afgelopen dagen een aantal van jullie punten meegenomen. inmiddels is de site definitief verhuis naar Wned, mede op basis van jullie goede ervaringen met deze host. Bij Wned ook aangegeven dat ik via jullie bij hen ben gaan hosten.

Juiste url is dus gewoon www.smelnesport.nl

Dan jullie op/aanmerkingen:
@Astrid:
1- telefoonnummer. het lukt mij niet om daar html toe te voegen, wordt door het template weer weggehaald. Omdat de studio maar spaarzaam bezet is en ik mijn telefoonnummer niet op de home-pagina wil hebben voor deze oplossing gekozen.
2- Content Smelnesport. Indertijd bewust geen klikbare links aangemaakt ivm spam. nu aangepastt, Wacht even af hoe het nu gaat.
3. Denk een kwestie van persoonlijke smaak. Zie ook mijn eerdere reactie in een topic, waarbij je mij ook geholpen hebt voor de lay-out.
4. typefouten in de taalstring, die mede de plaatjes benoemd/aanstuurt waren hier debet aan. Inmiddels aangepast.

@JelleD
Ben ik op zich wel met je eens, echter ik heb een hekel aan extra klikken en daarbij komt ook nog eens dat bij het helix-template helaas scheidingsteken niet werkt om onduidelijke redenen. het is inderdaad even wennen dat het nu wat forser overkomt. Misschien dat ik nog eens de menu-tiem hoogte en breedte iets zou kunnen aanpassen, maar voorlopig houd ik het zo.


@David
- SmelneSport heeft geen facebook. via css het icoontje weggehaald.
- Breadcrump aangepast. Had via de css iets weggehaald, dit weer ongedaan gemaakt.
- Dat is het off-canvas menu. Op zich hindert het mij niet.
- Captcha, zie ook mijn opmerking bij @astrid
- Een knipperende tekst ben ik niet tegengekomen, maar je bedoelt bij colofon en over smelnefm. Ik heb de teksten aangepast en er nu klikbare links van gemaakt waardoor de kleurstelling gelijk is. Besef echter wel dat met deze achtergrond het lastig leesbaar is, doch bij hoveren wordt het wel duidelijk.

1 ding gaat nu echter plotseling fout, De gallery via de helix shortcut optie, maar daarvoor open ik wel even een nieuw topic, omdat daarvoor dit niet de plaats is.

Mochten jullie nog vervolg op- of aanmerkingen hebben, houdt mij altijd aanbevolen.
Nogmaals dank allen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

www.smelnesport.nl

22 jun 2015 13:10
#9

Mochten jullie nog vervolg op- of aanmerkingen hebben, houdt mij altijd aanbevolen.



Op zich een redelijke site, maar maar bij deze een aantal dingen.


In de webconsole van Firefox zie ik een aantal meldingen betreffende twitter+facebook en het zou goed zijn als die aangepakt werden (clipboard08).

De links in de footer zijn rood van kleur en op het donkere staat het niet fijn (clipboard09).
Wat je zou kunnen doen is om die a links te specificeren
Code:
.bottekst a { color: *wat je wil*; }


de counter (pagina nummers) heeft een pull-right,
maar zou het niet netter zijn om die onder de rest van de navigatie te zetten?

JEM-Calendar is er ook in een AJAX variant (op Github) en denk dat die beter zou zijn in dit geval.
En denk dat het handig is om de optie voor "Default Menu-itemid" in de settings van JEM in te vullen.
Dit omdat je nu dit soort links in de module hebt /component/jem


mvg,
Blue

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Bluefox
  • Bluefox's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 32
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.834 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie