Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Veiligheid en inloggen

Veiligheid en inloggen

01 feb 2017 11:58
#1
Dag,

Ik heb al enige tijd een website van joomla en het moest worden geupdate naar een nieuwere versie. Daarom heb ik het zelf offline gezet. Nu krijg ik de volgende melding:

Warning: base64_decode() has been disabled for security reasons ...

Kan ik er nu helemaal niet meer in? Zo ja wat zijn hiervan de consequenties? Ik heb een backup en wilde sowieso opnieuw beginnen. Dus hoe erg is dit??
  • Bella
  • Bella's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Veiligheid en inloggen

01 feb 2017 13:08
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Hoe heb je de website offline gezet?
Via Algemene instellingen?
Dan zou je (als je een goed template gebruikt) een nette offline-pagina moeten krijgen.
Mogelijk biedt jouw template geen offline-pagina.

Ook al staat je website offline, dan zou je er nog steeds bij moeten kunnen via je administrator URL.

Maar als je toch helemaal opnieuw wil beginnen, dan lijkt het mij dat het niets uitmaakt.
Dan kun je het beste de rootmap op de server waar je website staat leeg maken.
En ook de database leegmaken (of en nieuwe aanmaken).
Daarna kun je een nieuwe Joomla-installatie naar de rootmap uploaden en begin je weer met je nieuwe website.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Veiligheid en inloggen

01 feb 2017 13:21
#3
Bedankt voor uw bericht. Ik ben zelf ook al op onderzoek uit geweest, maar ik heb het idee dat ik gehackt ben.

Kan ik er dan toch in als ik opnieuw begin en alles leeg maak zoals u in uw vorige bericht beschrijf en ben ik dan ook van eventuele malware af?

Alvast bedankt voor uw reactie.
  • Bella
  • Bella's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Veiligheid en inloggen

01 feb 2017 13:27
#4
Als je alles weggooit, zoals ik net beschreef, dan kun je op dat moment nergens meer bij.
Daarmee heb je ook alles wat een hacker ooit op je site heeft gedaan verwijderd.
Je bent dan weer waar je ooit begon toen je een nieuw account bij je provider aangevraagd had.

Als je dan daar je nieuwe website gaat installeren, heeft een hacker geen toegang meer op basis van openingen uit het verleden.
Wel raad ik je sterk aan om dan ook een goede beveiliging op je site te installeren, zodat je in de toekomst niet nogmaals gehackt wordt.
En plan ook regelmatig een update moment in, waarbij je controleert of Joomla en de geïnstalleerde extensies nog up to date zijn.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.887 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie