Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Ervaring met gratis hosting?

Ervaring met gratis hosting?

18 mei 2016 13:42 - 18 mei 2016 14:22
#1
Goede/slechte ervaringen mee?

Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 18 mei 2016 14:22 door Jelle.
  • JustBe
  • JustBe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155

Ervaring met gratis hosting?

18 mei 2016 14:13
#2
Als je daar een joomla-site wilt laten draaien bedenk wel dat niets gratis is. Krijg je daardoor misschien reklame bij of rond je site.
Zijn de servers wel joomla vriendelijk ingericht. Kijk naar de vereisten voor joomla (juiste configuraties)
Benodigde webruimte, hangt af van wat je op de site aanbiedt etc.
Welke (technische) ondersteuning kunnen ze je bieden, telefonisch of uitsluitend via mail
Kortom er zijn diverse punten die je voor je zelf moet afwegen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Ervaring met gratis hosting?

18 mei 2016 19:32
#3
Goedenavond,

Handig is ook om te vermelden waar het precies over gaat, wie biedt de gratis hosting aan?

Ik heb er een gemengde ervaring mee. Die eigenlijk niet recent is, praat toch al gauw over 7 tot aan 10 jaar terug. Het was meer omdat ik geen gedeelte van de zakgeld wilde uitgeven aan hosting. En als iets gratis is moet je er niet teveel van verwachten.

Waarom heb ik er dan toch een gemengde ervaring mee? Dat komt omdat de gratis host er zonder bericht mee stopte. Gewoon van de een op de andere dag was er niks meer van te bekennen alsof de dienst nooit bestaan had. Was wel jammer vond ik want het was een gratis host met PHP, FTP, MySQL en geen reclame (de naam van de host was Wyger).

Ik heb daarna nog een tijdje gratis hosting gehad bij Lycos, maar die waren er ook mee gestopt en gingen verder onder de naam Tripod(maar die hadden echt super veel reclame). En ben toen overgegaan naar Funpic(Duits) die veel ruimte aanbood, en soort gelijke specs had als Wyger, behalve dat deze wel reclame had maar dat maakte mij niet zoveel uit. Maar na een tijdje toch overgegaan op betaalde hosting.

Als je gratis hosting hebt houdt dan in elk geval rekening met:
- Tragere servers (aangezien de capaciteit soms minimaal is meer kans op storingen)
- Geen support
- Reclame op de website
- Gratis host kan onaangekondigd de stekker eruit gooien
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.327 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie