Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

niet joomla vriendelijke hoster?

niet joomla vriendelijke hoster?

08 mrt 2014 14:58 - 08 mrt 2014 15:20
#1
Ik heb de hosting bij Budgetwebhosting. Ik las net dat deze niet zo Joomla vriendelijk is. Klopt dat?
Ik was net het mainmenu van verticaal horizontaal aan het maken. Dit deed ik bij de bestanden van mijn template in menu.css. en heb hier een verandering in aangebracht. Vervolgens in de module van mainmenu bij class suffix horizontal menu neergezet en vervolgens wordt de verbinding weer verbroken en kan ik niet meer inloggen. Dit al keer vaker gehad. Toen scheen ik een fout volgens hun gemaakt te hebben in colors.css.
Komt dit doordat Budget webhosting niet zo Joomla-vriendelijk is?
Zo ja, wie weet een betaalbare hoster waarbij ik direct kan overstappen en die wel Joomla-vriendelijk is?

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 08 mrt 2014 15:20 door Jelle.
  • Ingrid24
  • Ingrid24's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 267

niet joomla vriendelijke hoster?

08 mrt 2014 15:17 - 08 mrt 2014 15:18
#2

Zo ja, wie weet een betaalbare hoster waarbij ik direct kan overstappen en die wel Joomla-vriendelijk is?

Kijk eens bij Wned je ziet links boven onze website de banner.
Het forum draait er ook op en is joomla vriendelijk.
Goede ondersteuning. :)
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 08 mrt 2014 15:18 door Jelle.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13585

niet joomla vriendelijke hoster?

08 mrt 2014 17:10
#3
oke, dank je.

en zou mijn probleem daar aan kunnen liggen dat deze hostingprovider niet Joomla-vriendelijk is?
  • Ingrid24
  • Ingrid24's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 267

niet joomla vriendelijke hoster?

08 mrt 2014 17:57 - 08 mrt 2014 17:59
#4

vervolgens wordt de verbinding weer verbroken en kan ik niet meer inloggen


Dat heeft m.i. niets te maken met het "niet-Joomla-vriendelijk" zijn van je host. Met een Joomla vriendelijke host wordt bedoeld dat de hosting zo is ingericht dat je zonder kunstgrepen (map- en bestandsrechten en andere instellingen e.d.) met Joomla kunt werken.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 08 mrt 2014 17:59 door Peter.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

niet joomla vriendelijke hoster?

08 mrt 2014 20:24 - 08 mrt 2014 20:26
#5
Het is wel een vreemd fenomeen. Maar het verbreken van de verbinding kan er wel op duiden dat de server overbelast is doordat je hoster teveel sites op een server heeft draaien. En als je een fout maakt in een css bestand kan dit er nooit toe leiden dat je niet meer in kunt loggen. Hooguit zie je niks of een vreemde weergave van je site (frontend).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 08 mrt 2014 20:26 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

niet joomla vriendelijke hoster?

09 mrt 2014 13:01 - 09 mrt 2014 19:52
#6
ja, vreemd vind ik het ook.
Ik was bezig in Joomla om een menu horizontaal te maken i.p.v. verticaal en
toen verbrak hij de verbinding.
Ik kreeg van hun het volgende antwoord (wat ik van hun antwoord begreep, zit er een fout in colors.css Ik heb wel een achtergrondkleur hierin aangepast, verder niks raars met dit bestand gedaan, dus vind het heel vreemd):
dus misschien snap jij het?

Beste Ingrid,

Zojuist heb ik een Nederlands IP adres verwijderd uit de firewall op deze server, de Brute Force Protectionlist geflushed en de firewall op deze server herstart, waarschijnlijk is dit hiermee nu opgelost.

NB: de firewall is nu aan het herstarten, dit duurt ca. 45- 60 minuten dus het kan mogelijk nog even duren.

62.45.36.154 # lfd: (mod_security) mod_security (id:950107) triggered by 62.45.36.154 (NL/Netherlands/154-36-045-062.static.caiway.nl): 10 in the last 300 secs - Sat Mar 8 14:28:47 2014

________________________________________

Date Time IP GET Host Message Action

2014-03-08 09:27:56 62.45.36.154 /joomla16/templates/cleanlogic/css/colors.css.php?base_color=ffffff&accent_color=dc1578&text_color=000&menu_text_color=ffffff&button_text_color=ffffff&bg_style=01_alphablending&templateurl=%joomla16%templates%cleanlogic HTTP/1.1 kapsalonhetslag.nl Access denied with code 406 (phase 2). Pattern match "\\%(?![0-9a-fA-F]{2}|u[0-9a-fA-F]{4})" at ARGS:templateurl. [file "/usr/local/apache/conf/modsec2.user.conf"] [line "20"] [id "950107"] [msg "URL Encoding Abuse Attack Attempt"] [severity "WARNING"] 406

2014-03-08 09:31:22 62.45.36.154 /joomla16/templates/cleanlogic/css/colors.css.php?base_color=ffffff&accent_color=dc1578&text_color=000&menu_text_color=ffffff&button_text_color=ffffff&bg_style=01_alphablending&templateurl=%joomla16%templates%cleanlogic HTTP/1.1 kapsalonhetslag.nl Access denied with code 406 (phase 2).


etc. etc.
________________________________________
Edit Jelle.D: Ik heb de quote tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 09 mrt 2014 19:52 door Astrid.
  • Ingrid24
  • Ingrid24's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 267

niet joomla vriendelijke hoster?

09 mrt 2014 13:20 - 09 mrt 2014 20:11
#7
Waar draait je website nu? Bij welke provider?

Verder vraag ik mij af of het template Cleanlogic van een officiële bron komt, omdat een template-bestand nooit de firewall mag activeren.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 09 mrt 2014 20:11 door Astrid.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

niet joomla vriendelijke hoster?

09 mrt 2014 13:30 - 09 mrt 2014 19:55
#8
Hallo Ingrid,

Voor hosters gaat ook een oud Nederlands gezegde op: Goedkoop = vaak duurkoop.
Om een goede prestatie en service te verlenen zal de hardware en de personele bezetting van de hoster voor elkaar moeten zijn.
Op een server (eigenlijk een krachtige computer) kunnen als hij als webserver ingericht is een aantal websites geplaatst worden. Hoe meer websites erop geplaatst worden, des te meer de server belast wordt. Heeft een hoster heel veel websites op zijn servers staan, om erg concurrerend te kunnen aanbieden dan betekend dat vaak dat een je site langzaam is.
Qua ondersteuning geldt hetzelfde, om het te kunnen geven moet je iets verdienen.
Vraag jezelf een af hoeveel ondersteuning je kunt geven voor 30 - 50 Euro per jaar.

Waar moet een Joomlavriendelijke host aan voldoen?

- De actuele versies van Joomla (2.5.x en 3.x) en bijbehorende extensies moeten probleemloos draaien.
- Erg mogen zich bij installatie en wijzigingen geen rechtenproblemen voordoen.
- Hij heeft een helpdesk die zowel per mail als telefonisch op voor ons normale tijden bereikbaar is.
- Hij maakt minimaal dagelijks een backup van je site en je e-mail en bewaard dit minimaal 3 maanden.
Laatst bewerkt 09 mrt 2014 19:55 door Astrid.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

niet joomla vriendelijke hoster?

09 mrt 2014 13:45 - 09 mrt 2014 19:56
#9
Ik heb de template gekocht. officieel dus.
Het onderwerp is nog steeds of ik de goede hoster heb aangezien ik dit soort problemen tegenkom.
Ik heb Budget Webhosting nu. en de vraag is of deze wel Joomla vriendelijk is, omdat hij telkens vast loopt.
Laatst bewerkt 09 mrt 2014 19:56 door Astrid.
  • Ingrid24
  • Ingrid24's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 267

niet joomla vriendelijke hoster?

09 mrt 2014 13:51 - 09 mrt 2014 19:56
#10
Ze hebben een helpdesk die per mail bereikbaar is.
Laatst zeiden ze dat ik een map verwijderd zou hebben (?? volgens mij niet?) en hebben ze alle bestanden eraf gehaald en moest ik opnieuw beginnen. Ze konden geen backup terug plaatsen.
Laatst bewerkt 09 mrt 2014 19:56 door Astrid.
  • Ingrid24
  • Ingrid24's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 267

niet joomla vriendelijke hoster?

09 mrt 2014 13:59 - 09 mrt 2014 19:58
#11
Tja, dat is het voordeel van een budget-webhoster.
Lekker goedkoop, maar duurkoop als het om service gaat. Ik sta achter het advies van Jelle om de overstap naar WNed . Nauwelijks duurder dan Budget-Webhosting, maar wel geschikt voor Joomla.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 09 mrt 2014 19:58 door Astrid.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

niet joomla vriendelijke hoster?

09 mrt 2014 14:04 - 09 mrt 2014 20:00
#12
Hallo Ingrid,

Zelf heb ik geen ervaring met de hoster die je gebruikt. Het contact verliezen met je site duidt er wel op dat er iets aan de hand was. Dat kunnen echter vele oorzaken zijn. Een die zeker meetelt is dat je de server met vele anderen deelt. Dat kun je hier zien .
Laatst bewerkt 09 mrt 2014 20:00 door Astrid.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.306 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie