Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

video's starten opeens traag op

video's starten opeens traag op

22 jan 2014 21:49 - 23 jan 2014 09:06
#1
Op mijn website starten sommige videoclipjes opeens zeer traag op. Niet allemaal. Alle filmpjes zijn in grootteorde even groot en in WMV formaat. Tot voor kort ging alles relatief snel en speelde goed af in windows XP. Opeens start de clip met "media openen", en blijft daar soms tot 3 minuten hangen voordat de clip daadwerkelijk start. Niet alleen op mijn computer, maar ook op anderen. Het ligt blijkbaar niet aan de computer. Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Helaas ben ik nu nog op Joomla 1.5, maar bezig te upgraden naar 2.5. Dat is in principe gelukt, maar helaas de fimpjes spelen alleen af op een browser tot windows XP met internet explorer 8 en Firefox. In windows 7/8 met internet explorer 11 wordt geen player getoont en kan ik dus de filmpjes niet afspelen. Ik zoek al geruime tijd naar de oorzaak, maar nog niet gevonden. De fimpjes heb ik daartoe omgezet van WMV naar 3GP en MP4. Tot dit probleem is opgelost moet ik in Joomla 1.5 blijven werken. Suggesties waarom player in internet explorer 8 wel afspeelt, maar de player in internet explorer 11 niet?
website: www.canstagevideo.nl

Edit Juliank92: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.

Dit bericht bevat vertrouwelijke informatie
Laatst bewerkt 23 jan 2014 09:06 door Juliank92.
  • monika07
  • monika07's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

video's starten opeens traag op

23 jan 2014 09:00 - 23 jan 2014 09:00
#2
Hoi Monika07,

bij deze heet ik je namens het Joomla!NL team van harte welkom op dit forum.

Ik denk dat je het beste je filmpjes in MP4 formaat kan gebruiken (natuurlijk mag je ook iets anders doen). Misschien dat je deze plug-in al binnen Joomla 2.5 al gebruikt, maar anders is het een aanrader.


Suggesties waarom player in internet explorer 8 wel afspeelt, maar de player in internet explorer 11 niet?

Misschien ligt het aan windows media player?
support.microsoft.com/mats/windows_media_player_diagnostic/nl
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 23 jan 2014 09:00 door Juliank92.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

video's starten opeens traag op

23 jan 2014 11:48 - 23 jan 2014 12:03
#3
Dank jer wel voor het juist plaatsen, ik zag geen ingang naar JOOMLA 1.5, alleen naar joomla 2.5. Suggesties over het traag opstarten zal hoop ik via die plek worden gegeven.
Ik probeer de genoemde plug in in Joomla 2.5, wellicht werkt die. Wordt vervolgd.
Edit Astrid: Ik heb de versienummers aangepast (5.1 en 5.2 bestaan niet).
Laatst bewerkt 23 jan 2014 12:03 door Astrid.
  • monika07
  • monika07's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

video's starten opeens traag op

23 jan 2014 14:13
#4
Ik slaap geloof ik, moet natuurlijk zijn 1.5 en 2.5, excuus
  • monika07
  • monika07's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.933 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie