Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Welkom, Gast
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: AVG... Europese Privacy Wetgeving (GDPR)

AVG... Europese Privacy Wetgeving (GDPR) 16 jan 2018 16:05 #1

Heeft iemand van jullie al ervaring met de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming), de Europese Privacy Wet die per 25 mei 2018 in werking treed.
Op de KvK site staat alle info >

Ik heb begrepen dat niet alleen webshops, maar ook een website met contactformulier of aanmeldingsformulier voor nieuwsbrief, leden login etc. hierdoor geraakt wordt. Dat betekent dat er een nieuw privacy reglement opgesteld moet worden.

Bij grote bedrijven als bijv. ING Bank zie je nu ook heuse Privacy menu's met een reglement van 17 pagina's!

Wat te doen met Cookies? Moet een cookie-plugin/module alleen cookies toestaan? Of moeten de bezoeker ook cookies kunnen weigeren? Of volstaat een verwijzing hoe cookies via de browser te weigeren?

Ik heb de indruk dat grote bedrijven en instellingen hun zaakjes straks op orde hebben, maar MKB en verenigingen....?

Suggesties zijn welkom!
  • pixelstext
  • pixelstext's Profielfoto
  • Afwezig
  • Bekend met Joomla!NL
Laatst bewerkt: 16 jan 2018 16:07 door pixelstext.
Je moet inloggen om te reageren.

AVG... Europese Privacy Wetgeving (GDPR) 16 jan 2018 16:46 #2

Ik ken ook nog niet alle details, maar voor de volledigheid nog een paar nuttige links:

AVG: De verplichtingen voor webshops

AVG 2018 – De nieuwe privacywet

Hoe stel je een privacyverklaring op voor jouw website + voorbeeld
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Afwezig
  • Moderator + Nieuwsteam
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Ik beantwoord geen vragen via PM
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

AVG... Europese Privacy Wetgeving (GDPR) 16 jan 2018 17:45 #3

Dank je.

Heb ondertussen www.juridox.nlgevonden, die tegen betaling gegarandeerd correcte documenten zeggen te maken.

Ik denk dat Google Analytics nog het grootste struikelblok vormt, niet alleen moet er een bewerkersovereenkomst bij Google ingesteld worden, moet aangevinkt worden dat IP adressen anoniem moeten blijven, dat Google geen data aan derden mag verstrekken; maar ook Google Analytics code in de website moet aangepast worden. Pffffff.....
  • pixelstext
  • pixelstext's Profielfoto
  • Afwezig
  • Bekend met Joomla!NL

AVG... Europese Privacy Wetgeving (GDPR) 17 jan 2018 15:57 #4

Hier nog wat leesvoer: ICT recht

Mvg,

Webzebra.nl
  • samme
  • samme's Profielfoto
  • Afwezig
  • Bekend met Joomla!NL
  • Einstein Als je nog nooit een fout gemaakt hebt, ben je ook nog nooit iets nieuws begonnen
Moderators: Juliank92, Jelle, Peter, Romke
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Laatste forumberichten

Joomla!NL op Twitter

Vandaag is Joomla! 3.8.5 vrijgegeven. Deze versie repareert enkele foutjes die er sinds 3.8.4 inzitten. Maak eerst… https://t.co/NlctLczQTy