Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Als je zelf een extensie ontwikkelt, kan je hier je vragen stellen.

template helper.php initializeren

template helper.php initializeren

08 aug 2014 16:28 - 08 aug 2014 16:28
#1
Eerder dit jaar heb ik een template aangepast dat is gebaseerd op het flexibele Skeleton template.
Hier is een link naar een joomla versie van het template: github.com/xpallicer/jskeleton/blob/master/skeleton

In joomla 1.6 - 2.5 werkt dit goed, maar met 3.2 heb ik een probleem met de helper.php in het template.
Het eerste probleem was snel opgelost in de index.php: . DS . in de eerste regel van de onderstaande code, en op een regel in helper.php zelf ook:
Code:
require_once dirname(__FILE__). [b]DS[/b] .'helper.php'; $tpl_options = TplSkeletonHelper::initializeTemplate;$tpl_options = TplSkeletonHelper::initializeTemplate($this);
In Joomla 3 is . DS . niet meer bruikbaar, en ik kreeg een blanco pagina. Dus heb ik dit aangepast naar:
Code:
require_once dirname(__FILE__).[b]DIRECTORY_SEPARATOR[/b].'helper.php'; $tpl_options = TplSkeletonHelper::initializeTemplate;$tpl_options = TplSkeletonHelper::initializeTemplate($this);
Het probleem is alleen dat de 2e regel ook niet goed werkt. Als ik de 2e regel laat werken krijg ik ook een blanco pagina.
Als php noob ben ik nu alweer een dag aan het zoeken en proberen, maar ik kom er toch niet uit..
Laatst bewerkt 08 aug 2014 16:28 door rockoladeluxe. Reden: url aangepast
  • rockoladeluxe
  • rockoladeluxe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 69

template helper.php initializeren

08 aug 2014 19:36
#2
Moet je anders doen:
Code:
defined('_JEXEC') or die('Restricted access'); if(!defined('DS')){ define('DS',DIRECTORY_SEPARATOR); } require_once (dirname(__FILE__).DS.'helper.php');
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37035
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.809 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie