Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

contactformulier

contactformulier

30 aug 2017 10:53 - 30 aug 2017 13:30
#1
hoi,

kunnen jullie mij aangeven wat ik fout doe in de html tekst (zie voorbeeld jpg) en zie hieronder mijn html tekst.
Doopnaam, meisjesnaam gaat allemaal goed, maar geboortedatum, geboorteplaats en geslacht gaat niet goed, terwijl ik hetzelfde doe in de html tekst:

Code:
</div> <div class="rsform-block rsform-block-Doopnamen"> <div class="formControlLabel">{Doopnamen:caption}<strong class="formRequired">*</strong></div> <div class="formControls"> <div class="formBody">{Doopnamen:body}<span class="formValidation">{Doopnamen:validation}</span></div> <p class="formDescription">{Doopnamen:description}</p> </div> </div> <div class="rsform-block rsform-block-Meisjesnaam"> <div class="formControlLabel">{Meisjesnaam:caption}<strong class="formRequired">*</strong></div> <div class="formControls"> <div class="formBody">{Meisjesnaam:body}<span class="formValidation">{Meisjesnaam:validation}</span></div> <p class="formDescription">{Meisjesnaam:description}</p> </div> </div> <div class="rsform-block rsform-block-Geboorteplaats"> <div class="formControlLabel">{Geboorteplaats:caption}<strong class="formRequired">*</strong></div> <div class="formControls"> <div class="formBody">{Geboorteplaats:body}<span class="formValidation">{Geboorteplaats:validation}</span></div> <p class="formDescription">{Geboorteplaats:description}</p> </div> </div>

Edit WoodyF4u: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 30 aug 2017 13:30 door WoodyF4u.
  • Marina
  • Marina's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 67

contactformulier

30 aug 2017 18:16
#2
Wat wil je precies met die html? In RSFormPro maak je toch gewoon je formulieren door velden naar de juiste plaats te slepen? En als je dan genereer layout automatisch op "Ja" zet, dan hoef je verder niets aan te passen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

contactformulier

30 aug 2017 19:36
#3
ja maar ik krijg een melding (in een rood balkje dat er iets niet geinstalleerd zou zijn, waardoor ik de html tekst zelf moet aanpassen. Dat is wel gelukt maar als ik nu het fomulier invul en worden in de bevestigingsemail en de ontvangen email geboorteplaats, geboortedatum en geslacht niet ingevuld. Weten jullie waar dat aan kan liggen?

Naam: Marina
Achternaam: van der Veldt
Doopnamen: Marina Irene Cornelia
Meisjesnaam: van der Veldt
{Geboortedatum}: {Geboortedatum:value}
{Geboorteplaats:caption}: {Geboorteplaats:value}
{Geslacht:caption}: {Geslacht:value}
E-mailadres: marinavanderveldt@gmail.com
Telefoonnummer: 06-47228007
dsm5: gevolgd
geweldloze comm: niet gevolgd
prof org: gevolgd
syst werken: niet gevolgd
  • Marina
  • Marina's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 67

contactformulier

30 aug 2017 21:46
#4
Het lijkt mij handiger dat je je even richt op die melding dat er iets niet geïnstalleerd zou zijn.
Staat er ook wat er niet geïnstalleerd is?

Verder is RS Form Pro een betaalde extensie, dus heb je ook recht op ondersteuning van de makers.
Je kunt de vraag over het niet geïnstalleerde onderdeel dus ook daar stellen.

Het is namelijk een mooie extensie en met de manier die Astrid hierboven beschreef, wordt je een hoop denkwerk uit handen genomen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

contactformulier

31 aug 2017 18:09 - 31 aug 2017 18:35
#5
Ik heb je in een ander topic (op 8 augustus jl.) uitgelegd hoe je moet handelen.
Helaas heb ik destijds hierop geen enkele reactie verder van je mogen ontvangen.
Je maakt opnieuw dezelfde fout(en) en hebt nu opnieuw hetzelfde probleem als de vorige keer!

En nogmaals, niets maar dan ook niets zelfstandig in html aanpassingen maken.
RsForm doe dit zelf voor je!

En de rode balk is een waarschuwing en niet dat er iets geïnstalleerd moet worden.

De waarschuwing geeft duidelijk aan wat je nog moet doen voordat het zichtbaar wordt in je formulier.

Edit Romke: Ik heb de link naar het andere topic toegevoegd .
Laatst bewerkt 31 aug 2017 18:35 door Romke.
  • Tonnij01
  • Tonnij01's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.837 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie