Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Artikelnummer in pad - hoe dit te vermijden

Artikelnummer in pad - hoe dit te vermijden

02 jan 2018 20:51 - 02 jan 2018 20:54
#1
Mijn website is een soort van bibliotheek bestaand uit een collectie artikelen, huidige versie is Joomla 3.8.3.
De artikelen zelf hebben geen eigen menulink maar hangen onder categorieën die wel allemaal een eigen menulink hebben.
Men vindt een artikel door een categorie in het menu te kiezen en door de artikelen te bladeren, of gericht via de zoekfunctie op de site.

Op dit moment vindt Google de artikelen als bijvoorbeeld diergeneesmiddelen.info/index.php/hormoonpreparaten/467-aurizon

Als gevolg van een virus (spambot) ben ik de website opnieuw aan het opbouwen ( 2018.diergeneesmiddelen.info ). De artikelen en categorieën heb ik via J2XML in de nieuwe website geïmporteerd. En daar komt het, natuurlijk zijn de artikelnummers nu gewijzigd.
Om bij het voorgenoemde voorbeeld te blijven, dan wordt het pad daarbij: 2018.diergeneesmiddelen.info/antibiotica/442-aurizon-bijsluiter .

Ik zou de paden als volgt willen zien: eerst de domeinnaam, dan de categorienaam, gevolgd door de alias.
Zodat je uiteindelijk zoiets krijgt: www.diergeneesmiddelen.info/antibiotica/aurizon
Hoe kan ik dit realiseren?

De huidige links in Google gaan in ieder geval een probleem vormen wanneer ik de nieuwe site online ga zetten aangezien ze dan naar volledig andere artikelen linken :S . Ik vrees dat ik daar in een overgangsperiode sowieso niet onderuit kom, maar probeer met de nieuwe site dit probleem voor de toekomst te voorkomen.
Laatst bewerkt 02 jan 2018 20:54 door moeshoek.
  • moeshoek
  • moeshoek's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Artikelnummer in pad - hoe dit te vermijden

02 jan 2018 21:02 - 02 jan 2018 21:22
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Inderdaad zul je een overgangsperiode moeten accepteren om de zoekmachines je website weer goed te laten indexeren.
Je kunt als je klaar bent met de website overigens bij Google Search Console wel een indexatie forceren.

Nu je een nieuwe website aan het bouwen bent (ik neem aan met Joomla 3.8.3) dan kun je met de nieuwe router die er sinds 3.8 in zit, de IDs uit de URLs halen.

Een uitleg daarover vind je hier:
Joomla 3.7 nieuwe router
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 02 jan 2018 21:22 door WoodyF4u. Reden: Typo gecorrigeerd
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165

Artikelnummer in pad - hoe dit te vermijden

02 jan 2018 21:14
#3
Bedankt voor het welkom en het snelle antwoord!
Dit is wat ik al had gedaan in de nieuwe installatie. En dat blijkt dus helaas het maximaal haalbare aangezien ik zo'n 700 artikelen heb en een menu-item per artikel aanmaken monnikenwerk gaat zijn. Dus is het jammer genoeg niet te vermijden dat er een artikelnummer in het pad blijft staan.
  • moeshoek
  • moeshoek's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Artikelnummer in pad - hoe dit te vermijden

02 jan 2018 21:22
#4
Nee, dan doe je ergens iets niet goed.
Kijk anders nog even naar deze uitleg .

Zorg ervoor dat in het component Artikelen de router wordt geactiveerd en bekijk de URL's daarna nog eens.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11165

Artikelnummer in pad - hoe dit te vermijden

02 jan 2018 21:30 - 02 jan 2018 21:30
#5
:woohoo: Het werkt! Ik had de router inderdaad helemaal nog niet aangezet.
Nu gaat het monnikenwerk van het redirecten van de oude links beginnen maar dat is niet erg, dat is eenmalig.

Ik wil je enorm bedanken hiervoor!
Laatst bewerkt 02 jan 2018 21:30 door moeshoek.
  • moeshoek
  • moeshoek's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.882 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie