Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Verwijderd bestand van website voor leden blijft zichtbaar.

Verwijderd bestand van website voor leden blijft zichtbaar.

09 sep 2017 14:15
#1
Op de ledenpagina een pfd document geplaatst. Te bereiken na inloggen door leden. Was zichtbaar via Google zoeken.
Inmiddels pdf document verwijderd. Blijft ook nu nog zichtbaar bij opvragen via google. Hoe krijg ik dit document verwijderd.
Dank, Henk
  • henkros
  • henkros's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 17

Verwijderd bestand van website voor leden blijft zichtbaar.

09 sep 2017 16:18 - 09 sep 2017 16:19
#2
Dat het document alleen beschikbaar was voor leden, geeft mij het idee dat de leden eerst moesten inloggen voordat ze erbij konden.
Klopt dat?
Als dat zo is, dan zou een zoekmachine als Google nooit toegang tot dat document gehad mogen hebben.

of was het document voor publiek toegankelijk?
In dat geval ben ik benieuwd of het document ook nog echt via Goog;le is te vinden, of alleen de verwijzing in de zoekindex.
Als je dan dat zoekresultaat wil openen, zou het openen van dat document niet tot een resultaat mogen leiden omdat het fysieke document niet meer op de geindexeerde plaats staat.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 09 sep 2017 16:19 door WoodyF4u.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11169

Verwijderd bestand van website voor leden blijft zichtbaar.

09 sep 2017 20:45
#3
Dank Woody. Is een artikel met bijlage pdfbestand dat alleen na inloggen toegankelijk moet zijn, Mogelijk heeft het artikel. een paar dagen niet als registered aangemerkt gestaan? Inmiddels wel. Vanmiddag gaf Google nog het pdf bestand als bijlage.
Inmiddels niet meer jeroenboschkoor.nl/images/oefenmuziek/Ma...oor---Full-Score.pdf
Zowel Bing als Firefox gaven geen zoekresultaat vanmiddag.
Ik vraag mij af waar Google dit bstand bewaart: Cache, downloads eigen computer? (Heb ik beiden gewist).
Dank voor je reactie.
.
  • henkros
  • henkros's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 17

Verwijderd bestand van website voor leden blijft zichtbaar.

09 sep 2017 21:13
#4
Google maakt inderdaad van alles wat jij op je website publiceert een back-up op eigen server.
Zo kun je soms een oude website terugvinden die al niet meer online is.
Over het algemeen houdt Google de informatie beschikbaar totdat de zoekrobot van Google je website opnieuw indexeert.
Dat is ondertussen blijkbaar gebeurt en daarmee is het bestand niet meer beschikbaar in de zoekresultaten.

Mocht je zo voldoende antwoord op je vraag hebben, dan kun je dit topic zelf afsluiten.
Klik daarvoor op de knop "Dit is de oplossing" bij de reactie die jouw vraag beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11169
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.151 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie