Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Oude links

Oude links

19 jan 2017 10:18
#1
Hallo forum,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een site volledig vernieuwd. Op een kopij werd een nieuwe template geïnstalleerd, enkele menu-items hernoemd (aliassen gewist en opnieuw laten invullen door Joomla), enkele nieuwe extensies ingebouwd, enz. en middels Akeeba opnieuw geupload. Alles werkt prima.

Recent ben ik mij gaan verdiepen in Google Search Console. Ik zie daar bij html-verbeteringen bij het onderdeel - pagina’s met dubbel title-tags - 2 rare zaken staan.

1. Een pagina waarvan de url lijkt op een url van de oude site. Deze url werkt nog ! en landt eigenaardig genoeg op de nieuwe site op een andere steeds dezelfde pagina. Aangezien dit een werkende url is kan ik die niet bij verwijzingen opvangen. De foute url ziet er uit als volgt: http://mijnsite/onze-behandelingen/behandeling-1/5-behandeling-1.html en in de huidige site is er een url: http://mijnsite/behandelingen/gelaatsverzorgingen
2. Een categorieblog pagina die ik nooit gemaakt heb en die de volgende vorm heeft: http://mijnsite/component/content/category/8-main

Verder zie ik bij verwijzingen nog links verschijnen naar de oude template, alhoewel die gedeïnstalleerd en verwijderd werd.

Ik vermoed dus dat er nog ergens sporen rondzwerven van de vorige versie die niet goed verwijderd werden. Ik maak regelmatig backups maar aangezien dit fenomeen blijkbaar ontstaan is bij de restyling, heeft het geen zin om een backup terug te zetten.

Ik heb de back-end minutieus nagekeken en onderste boven gekeerd maar vind nergens sporen naar die oude url’s en die oude template. Database werd gerepareerd, cache geleegd, artikelen, menu-items en aliassen werden nagezien, vuilbakken en archieven nagezien, enz.

De versie = 3.6.5, php 7.02 en alle extensies zijn up to date.

Heeft iemand een aanwijzing in welke richting ik moet zoeken om deze fenomenen op te lossen ?

Luk
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

Oude links

19 jan 2017 10:35
#2
Voor wat betreft punt 1 lijkt het er toch op de je een verwijzing hebt staan in verwijzingsbeheer of in je .htaccess
Punt 2 wordt meestal veroorzaakt doordat je een artikel hebt dan niet aan een menu-item is gekoppeld.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37102

Oude links

19 jan 2017 11:05
#3
Goede morgen Astrid en dank voor uw snelle reactie,

Beide zaken had ik ook al nagetrokken.
Overigens geeft ook Bing-webmastertools gelijkaardige meldingen...

1. Er is geen dergelijke verwijzing in verwijzingsbeheer en in .htaccess heb ik volgens mij enkel maar staan:

RewriteCond %{HTTP_HOST} www.mijnsite.be
RewriteRule (.*) mijnsite.be/$1 [R=301,L]


2. Alle artikelen zijn aan een menu-item gekoppeld.

Verder is de site clean ( sucuri sitecheck ) en beveiligd met securitycheck. Mijn PC is ook clean.

Kan je nog eventueel elementen aanreiken waar ik kan kijken? Ook m.b.t. het punt van de sporen van de oude template ?

De site functioneert verder prima, het zijn dus enkel back-end en webmastertools fenomenen. Dus als ooit de site nog eens moet gerestyled worden, kan ik ipv vernieuwen ook van scratch beginnen :-(.
Maar omdat die dingen mij irriteren wil ik ze graag opgelost zien, al was het maar voor het leerrijke aspect.

Alvast dank.
Luk
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

Oude links

19 jan 2017 11:12
#4
Enige dat ik nog kan bedenken is dat er gewoon nog resten van de oude site in de index van Google zitten. Als die geen 404 geven dan duurt het vaak vrij lang voordat ze verdwijnen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37102

Oude links

19 jan 2017 11:17
#5
Dag Astrid,

Dat is inderdaad zo, maar een jaar is toch wel lang...
Ik wacht verder af dan maar.

Kan je dit topic open laten staan, voor het geval er andere forumleden willen op reageren, Ik zal zelf initiatief nemen om het te gelegener tijd te sluiten.

Dank voor het meedenken.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

Oude links

27 jan 2017 19:32
#6
Beste Astrid,
Er is nog geen oplossing en aangezien er geen andere berichten of andere invalshoeken zijn, mag dit topic gesloten worden.
Met dank.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

Oude links

27 jan 2017 19:36
#7
Okee slotje erop gedaan ;)
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.963 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie