Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Vreemd gedrag bij opslaan artikel via frontend

Vreemd gedrag bij opslaan artikel via frontend

19 mei 2017 19:35
#1
Sinds de update naar Joomla (3.7.0 of 3.7.1???) wordt een bewerkt artikel bij het opslaan via het frontend opgeslagen op de homepage in plaats van op de oorspronkelijke pagina. Ik heb een menu optie 'toevoegen nieuw artikel'. Als ik deze menu optie disable, werkt alles wel naar behoren.
Ik heb e.e.a met twee verschillende templates getest. Zowel een artisteer template als een templatetoaster template. Daarmee lijkt mij de kans erg klein dat het een template issue is. Ik heb ook met verschillende editors getest (JCE en Tiny MCE).
Alle hulp is welkom. Mocht iemand e.e.a. willen testen dan geef ik graag toegang tot de testomgeving.

P.S. : Vraag heb ik ook uitgezet op forum van Joomla: forum.joomla.org/viewtopic.php?f=706&t=950209
  • Benny7587
  • Benny7587's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

Vreemd gedrag bij opslaan artikel via frontend

19 mei 2017 20:08
#2
Jouw conclusie dat het geen template issue is, is erg voorbarig. Templatetoaster is net zo erg als Artisteer. De enige manier om dit uit te sluiten is testen met Protostar.

Wat voor soort pagina is je homepage? Overigens worden artikelen nooit opgeslagen op een pagina.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37111

Vreemd gedrag bij opslaan artikel via frontend

20 mei 2017 08:46
#3
Astrid, bedankt voor je reactie. Misschien was het meer de hoop dan de conclusie dat het geen template issue was. In Protostar werkt het wel goed . Dus toch...

Wel zie ik ook in Protostar naar mijn mening iets vreemds dat mogelijk in de juiste richting zou kunnen wijzen.

Ik ga in het frontend naar een artikel om te bewerken.
Artikel staat onder (kruimelpad) : U bevindt zich hier: Start > Midvastenloop > Statistiek
Menu-optie Statistiek is een individueel artkel.

Als ik op bewerken klik, wijzigt het kruimelpad in:
U bevindt zich hier: Start > Redactie > Toev. home > Toev. home - Midvastenloop

Onder het redactiemenu (tbv wijzigen via frontend) zit inderdaad de optie 'Toev. home' als submenu optie om artikelen aan Home (Categorieblog) toe te voegen.

Als ik de menu optie 'Toev.home' uitschakel en ik ga het artikel Statistiek bewerken, zie ik als kruimelpad:
U bevindt zich hier: Start > Midvastenloop > Statistiek > Statistiek - Midvastenloop

Ik zal dit sowieso ook aan Templatetoaster support voorleggen maar misschien dat bovenstaand gedrag iets zegt.
  • Benny7587
  • Benny7587's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

Vreemd gedrag bij opslaan artikel via frontend

20 mei 2017 10:41
#4
Inmiddels heb ik een hopelijk tijdelijke 'workaround' gevonden.
De menu-optie om nieuwe artikelen toe te voegen aan de homepage (category blog) had ik zo ingesteld dat een nieuw artikel naar de standaard category home gaat. Dit omdat ik dat niet aan de creativiteit van de gebruiker wilde overlaten.
Als ik dit niet vast instel, gaat het editen van artikelen goed en wordt het artikel niet aan de category home toegevoegd.
Helaas heeft de gebruiker nu 'te veel' vrijheid en daarmee een grotere kans op fouten. De vraag staat nog steeds uit bij Joomla.org en bij TemplateToaster inclusief deze aanvullingen. Als ik uitsluitsel krijg zal ik een update geven.
  • Benny7587
  • Benny7587's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.771 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie