Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Aangepaste routekaart rijden/lopen -combi?

Aangepaste routekaart rijden/lopen -combi?

05 apr 2017 18:59
#1
Goeiemiddag,

Voor de nieuwe website van een eendenkooi-stichting ben ik op zoek naar een extensie voor een routekaart, waarin verschillende vormen van vervoer, of meerdere info, tegelijkertijd weergegeven kan worden.

Ter verduidelijking:
De eendenkooi ligt in een park en is niet direct per auto bereikbaar, wel op loopafstand van een parkeerplaats en van bushaltes.
En daar gaat het mis bij een aantal extensies: wil je de parkeerplaats als waypoint op de route aangeven, word je van daar af weer over de weg gestuurd en wordt er gesuggereerd dat je kunt uitstappen langs de snelweg, een paar sloten kunt oversteken en zo de ingang kunt bereiken. (afb.1)
Laat je de beschrijvingen zien voor 'lopen', gaat dit stukje uiteraard wel goed, maar dan wordt de héle route als wandelroute weergegeven. Vanaf een van de bushaltes word je ook compleet de andere kant opgestuurd. (afb.2)

Het zou mooi zijn als de routebeschrijving zowel het gedeelte voor 'rijden' als voor het stukje 'lopen' laat zien. (En is er daarbij nog een mogelijkheid voor het laten zien van buslijnen, is dat helemaal mooi meegenomen, maar dat heeft niet de prioriteit.)
Weet iemand misschien een mooie extensie waarmee dit mogelijk is, of hoe ik de huidige zou kunnen aanpassen om dit te realiseren?

Bijgevoegde afbeeldingen zijn gevormd mbv GMapFP, maar ook met andere 'Maps'-extensies krijg je dergelijke routes.

Joomla! 3.6.5
GMapFP j3.48F

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Aangepaste routekaart rijden/lopen -combi?

06 apr 2017 08:25
#2
Je zou eens kunnen kijken naar rome2rio.com. Is geen Joomla extensie overigens.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37102

Aangepaste routekaart rijden/lopen -combi?

06 apr 2017 08:55
#3
De meeste route-extensies werken op basis van Google Maps.
En Google Maps gebruikt maar een paar variaties.
Auto, Openbaar vervoer, lopen of fietsen.
Alleen in combinatie met openbaar vervoer wordt lopen getoond.
Zodra je kiest voor de auto, dan gaat Google Maps er niet meer vanuit dat je de auto ergens parkeert en dan nog lekker lopend verder gaat.
Op het Help-forum van Google Maps is dit vorig jaar ook al eens gevraagd.
productforums.google.com/forum/#!msg/map...Xz06b_o/poEsWaRdAgAJ
En ook hier wordt aangegeven dat het niet in 1 route-aanvraag is te tonen.

Het lijkt er dus op dat je dit alleen in combinaties van aparte kaartjes kunt aanbieden.

Er wordt blijkbaar wel gewerkt aan de door jou gevraagde techniek.
Kijk maar eens op Urban Engines blog.urbanengines.com/2015/06/08/introdu...your-modern-commute/
Die zijn bezig om via hun app de mogelijkheid te bieden autorit, openbaar vervoer en lopen te combineren.
Ze hebben dit nu werkend voor 50 grote steden in Amerika.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

Aangepaste routekaart rijden/lopen -combi?

06 apr 2017 18:38
#4
Dank je Astrid en WoodyF4u.

Vreemd dat dit(nog) niet kan, zeker als het bij openbaar vervoer-kaarten wel kan.
Misschien moet ik inderdaad 2 (of meer?) kaarten gaan gebruiken: 1 voor 'rijden' en 1 voor de looproutes, maar eerlijk gezegd: dat staat best knullig, toch?
En dan nog 1 voor openbaar vervoer, maar soms is die als een soort laag beschikbaar en hoeft die maar aangeklikt te worden.

Al met al niet de mooiste oplossing nog. En dat terwijl je in Google zelf al kunt kiezen met welk vervoermiddel je wilt reizen, al is ook daar geen combi mogelijk.
Ik zoek nog even verder en houd dit draadje nog even open, in de hoop dat er nog een mooie oplossing gevonden wordt.
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Aangepaste routekaart rijden/lopen -combi?

09 apr 2017 14:49
#5
Inmiddels een klein stukje verder:
Met behulp van MyMaps (Google) heb ik een kml-bestand gemaakt waarin alleen een (deel van de) looproute getekend is, van de parkeerplaats naar de dichtstbijzijnde bushalte. Halverwege deze route ligt de ingang van de eendenkooi.
Voor zowel de parkeerplaats als de bushalte heb ik een marker gemaakt in GMapFP en deze kunnen dus gekozen worden als eindpunt in de routebeschrijving. (Zie afbeelding.)

Nu zou ik voor de eendenkooi zelf ook graag een marker willen tonen, zonder dat deze gekozen kan worden als eindbestemming in de routebeschrijving. Uiteraard heb ik dit ook gevraagd op het forum van GMapFP, maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.
Weet iemand of en hoe dit te realiseren is?

Een ander idee is natuurlijk om de marker direct in MyMaps/het kml-bestand te zetten, maar helaas wordt deze dan niet meegenomen en is deze dus niet zichtbaar en/of aanklikbaar op de website (popup GMapFP).

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Aangepaste routekaart rijden/lopen -combi?

10 apr 2017 15:24
#6
In css heb ik dit gezet:
Code:
select#select_from option:nth-child(4) {display:none;} select#select_to option:nth-child(4) {display:none;}
en dat werkt.
De marker is nog steeds zichtbaar op de kaart, maar je kunt deze niet meer selecteren in de routebeschrijvingen van en naar.
Is dit een juiste werkwijze, of is er een betere manier om dit aan te pakken?
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.851 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie