Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Plugin's gezocht

Plugin's gezocht

24 aug 2018 20:24
#1
Hallo,

Ik kom er niet helemaal mee uit.
Ik zoek een aantal plugin's voor me website.
En een gratis thema. Ik ben nu heel de dag aan het zoeken maar alles wat ik tegen kom moet je voor betalen.
Ik heb 2 thema's gezien die gratis zijn maar vond ik niet passend.

Hier onder een lijsje waar ik opzoek naar ben.
1. Thema waar het op een community lijkt ongeveer. Ik zoek daar bij dat een aantal sliders in zitten
Dat het laatste nieuws van rechts naar links gaat voor de home pagina. Dat is ook voor covers als ik straks downloads plaatst.
Dat je de covers voor bij ziet komen van rechts naar links.

2. Ik ben aan het zoeken op de achter kant van mijn website, waar het forum zit zodat ik deze kan instellen. Die kan ik helaas niet vinden.
Ik zie wel dat ik gebruikersgroepen aan kan maken.

Ik zoek een website waar ik gratis plugin's kan downloaden voor me site. Net als bij wordpress dat je die kunt gebruiken. Kan er niks over vinden op google.
Of ik typ de verkeerden worden in. Ik zoek een plugin waar ik de site voor alle bezoekers af kan schermen.
binnenkort beschikbaar.

3. Plugin download pagina. Waar ik een link bij kan plaatsen. Na het uploaden dat er een download knop komt en dat daar iedereen op moet klikken. En dat het aantal keer zichtbaar is. Hoe vaak het bestand is gedownload.

Misschien veel vragen. Maar de reden is dat ik niet meer een betaalde software kan betalen wegens privé omstandig heden.

Alvast vriendelijk bedankt voor het reageren op mijn vragen.
Dit is mijn eerste keer dat ik joomla gebruik. Excuses dat ik nog niet alles weet.
Maar volgens mij zitten hier mee mensen die zo voor de eerste keer zijn begonnen.

Groet,
Manuel
  • Manuel
  • Manuel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

Plugin's gezocht

24 aug 2018 20:40
#2
Hallo,
Ik snap dat het in het begin wat verwarrend kan overkomen.
Thema's heten bij Joomla! templates.
Plugins zijn een soort motor achter een bepaalde taak die op je website kan worden toegepast.
Om daadwerkelijk iets op de site te tonen, gebruik je modules.
Templates werken ook met module-posities waar je die modules kunt plaatsen.
Denk daarbij aan sliders, laatste nieuws, enz.

Componenten, modules en plugins worden samen extensies genoemd. Die vind je op joomla,org in de JED:
extensions.joomla.org/

Veel verschillende goede (gratis en betaalde) templates vind je hierboven in het menu-item Handige links.

Om kennis met Joomla te maken raad ik je aan deze website eens goed door te lezen:
www.joomlain24dagen.nl/

Verder is de regel hier dat je maximaal 1 vraag per topic stelt.
Ik ga er vanuit dat ik je met bovenstaande al aardig wat nuttige info heb gegeven.
Ik sluit voor de duidelijkheid dit topic af.
Mocht je specifieke vragen hebben, maak daarvoor dan gerust een nieuw topic aan.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.275 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie