Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

geen mail na invullen formulier

geen mail na invullen formulier

26 jun 2018 11:00
#1
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem, waar ik de oplossing nog niet heb kunnen vinden op dit forum. Dus open ik maar een nieuw lijntje.

Ik heb een website gemaakt met een reserveringsformulier. Dat heeft ruim een jaar goed gewerkt, maar sinds een paar maand krijg ik geen mails meer binnen. Eerst dacht ik dat het aan het formulier lag, maar na het installeren van een eenvoudiger formulier werkt het nog steeds niet.
Alles is geupdated, dus daar kan het mijns inziens niet aan liggen. Als ik bij Algemene Instellingen een testmail probeer te verzenden, lukt dat niet en krijg ik een foutmelding. 'Attentie Could not instantiate mail function.' Dit is onder PHP. Als ik via SMTP probeer te versturen, lukt dat ook niet. Dan is de foutmelding als volgt: 'Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de JSON-gegevens: HTTP-statuscode 503.'
Dat via SMTP versturen was een tip die ik hier ergens las ivm het gebruiken van een gmail mailadres.

Nu is mijn vraag dus hoe ik dit weer werkend krijg?

Groeten
  • huetink
  • huetink's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 43

geen mail na invullen formulier

26 jun 2018 11:07
#2
Als je bij de mail-instellingen onder Algemene instellingen gebruik maakt van PHP-Mail en je hebt daar en e-mailadres staan dat van hetzelfde domein is als het website-domein, dan moet het werken.
Controleer dat even en als het niet werkt, neem dan even contact op met je hoster.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

geen mail na invullen formulier

26 jun 2018 11:09
#3
En als dat een ander mailadres is? Namelijk een gmail adres? Hij heeft namelijk geen mail met zijn eigen domeinnaam.
  • huetink
  • huetink's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 43

geen mail na invullen formulier

26 jun 2018 11:17
#4
Dan zit daar het probleem.
Maak op het beheerportaal een e-mailadres aan. Bijvoorbeeld: info@websitedomeinnaam.nl
Vervolgens kun je in GMail instellen dat de mail uit dat info-adres wordt ingelezen in GMail.
Ook kun je instellen dat GMail verstuurt vanaf het info-adres.
Dat ziet er voor de ontvanger van de mail ook een stuk professioneler uit.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.172 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie