Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Filter website

Filter website

14 mei 2018 16:28
#1
Hallo,


Het gaat om het volgende. Ik ben een website aan het bouwen waarop rondleidingen worden aangeboden. Ik heb een template gekocht met een categorieen filter. Dit filter is eigenlijk de basis van onze website. Ik wilde echter filteren op tags. Dus items, in ons geval rondleidingen, moeten in meerdere categorien vallen (meerdere tags hebben). Bijvoorbeeld een rondleiding moet zowel naar boven komen wanneer je geschiedenis of wanneer je architectuur aanklikt. Ook moet het mogelijk zijn om meerdere tages (bijv zowel architectuur als geschiedenis) aan te klikken. Alle rondleidingen die in een van de twee categorieen vallen moeten dan naar boven komen.

De template aanbieder zei dat dit niet makkelijk aan te passen viel. We hebben een freelancer gevonden, die uiteindelijk ook vastliep. Alleen voor enorme bedragen zou dit op te lossen zijn. Is dit echt zo ingewikkeld?

Elke keer als ik ook maar iets aan wil passen aan het template, (zelfs de kleur of het font), laat staan iets ingewikkelders, moet je kunnen programmeren.
Ik heb echter het idee dat Joomla eigenlijk alleen maar in de weg zit voor echte programmeurs. Ik heb niet de ambitie om te leren programmeren.
Als het aanpassen van het filter echt zo ingewikkeld is, is het dan niet beter om over te stappen naar Drupal? Of om het vanaf scratch te (laten) programmeren?
Is het echt zo lastig in Joomla of ligt dit aan het template of onze freelancer?

Template met filter : www.templatemonster.com/demo/travel-spot...-template-51191.html
Joomla versie 3.8.7
  • BarendBlom
  • BarendBlom's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Filter website

14 mei 2018 17:31
#2
Ik heb zelf gevonden hoe ik wil dat het filter moet functioneren:

codepen.io/desandro/pen/btFfG

Als ik dit wil toevoegen, waar kan dat dan? En kan ik dit dan linken aan tags( of op een andere manier dit in joomla linken aan artikelen).

Dankjulliewel!
  • BarendBlom
  • BarendBlom's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Filter website

14 mei 2018 18:43 - 14 mei 2018 18:44
#3
Hallo BarendBlom,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Even ter info: Drupal is veel ingewikkelder dan Joomla. En codes die je op het web vindt, zijn bijna nooit geschikt voor Joomla (of je moet een programmeur zijn en ze aan kunnen passen) Er zijn op de JED heel veel extensies te vinden. Het is soms alleen een beetje zoeken. Maar bijna alles wat je wilt bereiken kan met Joomla standaard of met de toevoeging van extensies. Deze lijkt te doen wat jij wilt. Helaas geen demo.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 14 mei 2018 18:44 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.782 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie