Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Categorie koppelingen en Artikel weergave knop "terug naar"

Categorie koppelingen en Artikel weergave knop "terug naar"

28 aug 2016 13:53 - 28 aug 2016 21:35
#1
Hallo,

Om voor de klanten van onze webshop de artikelen beter vindbaar te maken, ben ik bezig om de webshop een meer menu gestuurde structuur te geven.
De structuur van opbouw van Virtuemart heb ik ongewijzigd gelaten, dat wil zeggen dat ik wel voor elke menu categorie ook een categorie heb aangemaakt in virtuemart, dit om de zaak overzichtelijk te houden.
Eigenlijk werkt alles goed, alleen loop ik tegen deze (voor mij storende) onvolkomenheid aan.
Een artikel die onder meerdere categorieën valt krijgt in de artikelgegevens pagina in de functie “terug naar” nooit de juiste bovenste categorie.

Een voorbeeld:

Ik wil een klok kopen. Ik ga dus naar woonaccessoires en dan naar de keuze klokken.
Ik zoek een leuke klok uit en klik op deze klok om de gegevens te zien…..tot nu toe alles goed.
Nu staat er bovenaan rechts op de pagina een knop “terug naar” en daar staat achter : woonaccessoires , wat dus klokken moet zijn.

Het zou tevens mooi zijn dat als je deze klok via het hoofdmenu benaderd dat deze knop/functie wel aangeeft dat je terug gaat naar woonaccessoires.

Ik ben nu bezig om alle producten uit de hoofdgroepen te halen, maar dat geeft weer problemen bij producten die in meerdere categorieën staan.

Wie weet raad?

Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 28 aug 2016 21:35 door Jelle.
  • even002
  • even002's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 93

Categorie koppelingen en Artikel weergave knop "terug naar"

28 aug 2016 15:37
#2
Ben er wel achter dat het iets heeft te maken met de ID van de categorieën.
Ik heb 1 hoofdcategorie verwijdert en opnieuw aangemaakt, waardoor deze een hogere ID krijgt.
Is ook wel logisch, want je maakt eerst de hoodcategorie aan en dan pas de subcategorieën aan.
Is in mijn geval niet handig omdat ik naar de subcategorie wil verwijzen.

Is de categorie ID met de hand aan te passen?
  • even002
  • even002's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 93

Categorie koppelingen en Artikel weergave knop "terug naar"

22 sep 2016 20:53
#3
Hallo,

Aangezien het gebruik en onderhoud van dit menu veel tijd kost en op de duur voor problemen kan zorgen, ben ik er helemaal van afgestapt.
Ik werk nu met een filter als menu voor de webshop.
  • even002
  • even002's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 93

Categorie koppelingen en Artikel weergave knop "terug naar"

23 sep 2016 08:02
#4
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat je probleem niet opgelost is of dat je geen oplossing hebt gemarkeerd/aangegeven, heb ik [Opgelost] verwijderd. Deze knop s.v.p. alleen gebruiken wanneer je probleem opgelost is en je een oplossing aan kunt geven.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37113
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.805 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie