Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Joomla werkt, website niet

Joomla werkt, website niet

17 jan 2018 01:06 - 17 jan 2018 08:02
#1
Hallo,

na wat te hebben geworsteld met het installeren van Joomla werkt het back-end gedeelte precies zoals het hoort. Ook het installeren van een template via back-end werkt naar behoren, alleen: de website zelf toont niet www.tezartdesign.eu .

Nou weet ik niet waar dat aan kan liggen.

De mappen voor joomla zijn gelocaliseerd in public_html, hierin staan weer de uitgepakte mappen van de joomla zipfile, zoals administrator, template, cache, images, modules en noem maar op. Daarnaast staan er ook een aantal (s)html documenten, een png en een php file los in de public_html map. Dus de locatie lijkt mij te kloppen al claimt mijn website van niet. Het probleem lijkt mij dus niet te zitten in mijn bestandsbeheer. Dus ik heb gekeken op joomla zelf, of ik per ongeluk de website offline had staan o.i.d. Dit is niet het geval. Hij staat gewoon netjes online.

Het enige wat ik tot op heden heb gedaan is een categorie aanmaken en een artikel daarin gestopt, puur om te testen of de website iets zou gaan tonen en of de template werkt. Maar de melding blijft staan en het maakt niet uit welke template ik gebruik (een geïnstalleerde of een standaard template) dus daar lijkt het ook niet in te zitten.

Het zal wel weer iets heel erg simpels zijn maar ik kom er even niet uit. Hoe zorg ik er voor dat mijn de inhoud van mijn webpagina zichtbaar wordt?

PS. Wat opvalt is dat de local_html maar 0.04k groot is terwijl de inhoud bij elkaar opgeteld 92.66k is.

Bedankt!

Edit WoodyF4u: Ik heb twee berichten samengevoegd.
Laatst bewerkt 17 jan 2018 08:02 door WoodyF4u.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Joomla werkt, website niet

17 jan 2018 08:05
#2
Je schrijft dat je de installatiebestanden in de map public_html hebt geplaatst.
Het scherm wat nu nog getoond wordt geeft aan fat fit niet het geval is.

Heb je de oorspronkelijke bestanden die de hoster in public_html heeft staan van te voren verwijderd?
Als je daarna de installatiebestanden in de leeggemaakte public_html plaatst en de installatie doorloopt, dan heb je binnen twee minuten een werkende website die het goed doet.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168

Joomla werkt, website niet

17 jan 2018 08:37 - 17 jan 2018 08:38
#3
Er staat nog een zogenaamde placeholder. Kijk even in de map public_html, daar zal een bestand genaamd index.html staan. Verwijder dat en je ziet je website!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 17 jan 2018 08:38 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Joomla werkt, website niet

17 jan 2018 20:47
#4
Het leeghalen van de map had ik niet gedaan, ik heb de 'overige' files handmatig verwijderd maar dit mocht niet baten. Ik heb joomla nu verwijderd en ga het opnieuw installeren, in een lege public html-map.

Ik upload met FileZilla, ik heb alleen 2 vraagjes:
1: Via filezilla kan ik een aantal files niet oploaden, dit zijn tekstbestandjes LICENSE, README, daarnaast robots.txt.dst, index.php, htaccess, web.config.
2: Ik upload elke map apart, Dus elke map die in de uitgepakte map genaamd: Joomla_3.8.3-Stable-Full-Package_Dutch staat verplaats ik 1 voor 1 naar filezilla, met uitzondering van de files bij punt 1 want filezilla laat die niet zien.

Ik vraag dit vanwege het volgende: Bij www.joomlain24dagen.nl en dan specifiek bij het stukje "Joomla Installeren" op dag 2, gebruiken ze ook FileZilla, alleen hier lijk ik ook andere bestanden te zien dan mappen. Plus ze kunnen de volledige inhoud van Joomla_3.8.3-Stable-Full-Package_Dutch selecteren, iets dat ik niet kan. Ik krijg sterk de indruk dat de website erg verouderd is want er zijn wel meer dingen die anders zijn, ook in Joomla zelf.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Joomla werkt, website niet

17 jan 2018 21:01 - 17 jan 2018 21:02
#5
Oke even ter aanvulling voor mensen die www.joomlain24dagen.nl ook gebruiken en die geneigd zijn alles letterlijk over te nemen door gebrek aan kennis:

- Inderdaad zoals hier eerder al wordt genoemd, de public_html map op de server leeg maken.
- Bij het gebruiken van FileZilla (3.30.0) kan je dus geen overige documenten zien! Ookal staan ze wel in de map: Joomla_3.8.3-Stable-Full-Package_Dutch. Ik kwam hier pas achter toen ik de map op mijn computer ging vergelijken met wat er zichtbaar is in die map op FileZilla (namelijk alleen maar nog meer mappen). Ik kon vanuit de map op mijn computer (normale navigatie) de overige files verslepen naar FileZilla die vervolgens alles netjes uploadde. De installatie daarna was zo gepiept en mijn website is nu online!

Ik laat dit draadje nog even open voor het geval dat iemand nog wat aanvulling heeft op mijn laatste bericht.
Laatst bewerkt 17 jan 2018 21:02 door Xaleah.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Joomla werkt, website niet

17 jan 2018 21:11
#6
Doe het dan als volgt:
Ga met het account van je hoster naar DirectAdmin.
Daarin vind je Filemanager.
open die en ga dan naar de map public_html.
Maak daar de inhoud van die map leeg door aan de rechterkant te klikken op Select. (alles wordt dan aangevinkt) en vervolgens druk je rechtsonder op Delete..
De map public_html is nu leeg.

Ga hier op onze website naar het menu Downloads.
Download daar het pakket voor Joomla! 3.8.3 of klik hier om het direct te downloaden.
Upload dat zip-bestand (dus zonder het eerst uit te pakken) met FileZilla naar de map public_html
Ga nu terug naar DirectAdmin => File manager => public_html
Daar vind je nu dat zip-bestand dat je er net hebt geplaatst.
Selecteer dat bestand en vervolgens vind je onderin de optie om het daar uit te pakken (Extract).
Nu wordt het installatie-pakket netjes op de server uitgepakt en weet je zeker dat alle bestanden er staan.
Verwijder nu nog wel even het zip-bestand met het installatiepakket.

Ga nu naar je domeinnaam in je webbrowser en volg de stappen voor het installeren van je website.

Let op: Zorg er wel voor dat je met een nieuwe of lege database begint.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168

Joomla werkt, website niet

17 jan 2018 21:12 - 17 jan 2018 21:13
#7
@1 : Kijk eens bij bewerken / instellingen
ga naar Overdrachten / bestandstypen
Staat daar automatisch aangevinkt?

Selecteer het 1e item in de lijst en vervolgens de shift ingedrukt houden en vervolgens het laatste bestand/map selecteren. Daardoor wordt de gehele lijst geselecteerd.
Vervolgens kun je ze allen tegelijk uploaden.

Edit: Uiteraard kun je de optie van Wouter ook gebruiken.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 17 jan 2018 21:13 door Romke.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Joomla werkt, website niet

17 jan 2018 21:36
#8
Oke wederom ontzettend bedankt, in de tussentijd heb ik Joomla weer moeten verwijderen, dit keer omdat er een bepaalde file niet overgeschreven bleek door een fout, hierdoor kon ik geen bewerkingen uitvoeren bij veel van de opties in de CMS, ik heb nu de stappen gevolgd van WoodyF4u, dit is een veel snellere en makkelijkere oplossing, ik klop het even af maar het lijkt nu naar behoren te werken!

@Romke: Punt 1 heb ik niet meer naar gekeken.
Het selecteren van meerdere mappen ging niet in FileZilla, ik kon wat ik ook deed niet meer dan 1 map tegelijk selecteren. Maar het hele probleem lijkt nu opgelost!
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Joomla werkt, website niet

17 jan 2018 21:37
#9
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer ;)
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.818 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie