Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Migreren artikelen van 2.5 naar 3.8.2

Migreren artikelen van 2.5 naar 3.8.2

16 nov 2017 08:42
#1
Hallo allen,

Omdat we onze site van de Doesburgse Watersport Vereniging aan het verhuizen zijn hebben we daar meteen een migratie van 2.5 naar 3.8.2. aan vast geknoopt. Ik ben bezig om de nieuwe site vanaf 0 op te bouwen. Op zich is het qua inrichting niet zo heel veel, maar auq inhoud best wel.

Ik zou een stuk sneller op kunnen schieten als er eea. geex- en geimporteerd kan worden. Te beginnen met de hoofdkluif... De artikelen. Ik heb wat gelezen over J2XML, maar weet niet of die kan wat ik wil. De oude 2.5 artikelen moeten geimporteerd worden naar de 382 website. Wie kan hier iets over zeggen of weet informatie te vinden?

Alvast bedankt en groeten,

Marcel
Vissen hebben geen WC. Daarom plassen ze in de zee!
  • 67Mars
  • 67Mars's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 19

Migreren artikelen van 2.5 naar 3.8.2

16 nov 2017 08:47
#2
J2XML werkt uitstekend. Heb ik ook al enkele malen gebruikt.
Je installeert J2xml op beide sites. Bij de ene exporteer je en bij de andere importeer je inderdaad de artikelen en/of gebruikers..
Alleen de vraag bij jouw is lukt het om j2xml nog op je oude site te installeren?
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Migreren artikelen van 2.5 naar 3.8.2

16 nov 2017 08:51
#3
Bednkt voor je reactie Romke!

Dat is idd even de vraag... Maar als je er goede ervaringen mee hebt, dan ga ik het proberen. Desnoods de site overhalen naar lokaal en het dan uitvoeren.

Ik laat weten of het gelukt is


Groeten, Marcel
Vissen hebben geen WC. Daarom plassen ze in de zee!
  • 67Mars
  • 67Mars's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 19

Migreren artikelen van 2.5 naar 3.8.2

18 nov 2017 12:24
#4
Wat ook een goede extensie is om gegevens van Joomla 2.x naar Joomla 3.x te migreren is JMigrator.
Daarmee kun je alle inhoud (niet alleen artikelen) migreren naar de nieuwe Joomla 3 site.
Deze heb ik ook gebruikt om onze website te migreren. Inderdaad ook eerst een "lege" nieuwe site in Joomla 3 gemaakt en daarna alle gegevens over gezet. Het is niet gratis , maar het bespaart je wel veel tijd, zeker als je een site met veel inhoud hebt.
De helpdesk (Engelstalig) is ook prima.
Ook is er een aantal addons om gegevens van extensies over te zetten, zoals bijvoorbeeld Phoca Gallery.
Zie extensions.joomla.org/extensions/extensi...migration/jmigrator/ en www.daycounts.com/jmigrator

Migreren artikelen van 2.5 naar 3.8.2

19 nov 2017 09:01
#5
Hallo Francis,

De beschrijving klinkt bijna te mooi om waar te zijn van dit pakket. Ik vraag me af of het echt alleen maar rozengeur en maneschijn is... Helaas staat er wel heel concreet dat de schone website op dezelfde server als de oude geinstalleerd moet worden. Dat is helaas geen optie. Dus al zou ik willen, dan zou ik het nog niet kunnen proberen. Toch bedankt!

Hallo Romke,
j2xml op de nieuwe website installeren was uiteraard geen probleem. Op de oude website wel. Zie eerder topic van mij. Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen om de oude website te kopieren en draaiend te krijgen onder een ander domein (zoals het vermoeden al was heeft het eerdere mislukken hiervan gelegen aan k-secure). Daarna had ik alsnog moeite om j2 xml te installeren. uiteindelijk lukte het niet om als pakket te uploaden, maar installeren vanuit map lukte wel na ook nog eea in congiguration.php aangepast te hebben.

toen was de export en import zo gedaan.

Dank voor de hulp weer!

groeten, Marcel
Vissen hebben geen WC. Daarom plassen ze in de zee!
  • 67Mars
  • 67Mars's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 19
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.831 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie