Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Aanvullende vraag online website, offline bewerken

Aanvullende vraag online website, offline bewerken

09 sep 2017 16:37
#1
Hoi,

Voordat ik mijn vraag stel, eerst even kort voorstellen: mijn naam is Mark en ik heb voor ons bedrijf ( www.ilm-motoren.nl ) een website gebouwd.
Ik hoop dat ik de juiste categorie voor mijn vraag gekozen heb...
Het doorontwikkelen van onze site wil ik graag offline doen, zonder dat de site zelf offline gaat. Een oplossing hiervoor heb ik op dit forum gevonden ( forum.joomlanl.nl/forum/3-x-installatie-...ite-offline-bewerken ). De oplossing van WoodyF4u werkt voor mij. Ik heb hier nog wel een aanvullende vraag over. Wat is de beste manier om de ontwikkelsite online (dus als vervanger van de online site) te zetten? Ik neem aan dat in de backend de ontwikkelsite online zetten hiervoor niet de oplossing is....of zit ik gruwelijk moeilijk te denken nu?

Groet,
Mark

Aanvullende vraag online website, offline bewerken

09 sep 2017 19:10
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Je kunt het beste een back-up van je online-website maken met Akeeba Backup.
Die back-up plaats je op je offline-omgeving. (Let op dat je ervoor zorgt dat de map waar je de back-up in plaatst en de database leeg zijn voordat je dit doet)
Daarna ga je doorontwikkelen op die offline-omgeving.
Als je tevreden bent, met het resultaat offline, maak je daar weer een back-up met Akeeba Backup.
Die back-up plaats je dan weer op de online-omgeving. (Let op: maak ook daar eerst de map waar je website staat leeg en maak ook de database leeg).

Je online site is op deze manier hooguit enkele minuten niet bereikbaar.
Maar dat is te verwaarlozen.
Doe die actie het liefst op een tijdstip dat er vrijwel geen klanten van de website gebruik maken.
Bijvoorbeeld 's avonds laat, 's nachts of 's morgens vroeg.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Aanvullende vraag online website, offline bewerken

11 sep 2017 22:21
#3
Dank je wel voor het antwoord en verduidelijking.
Dit gaat me lukken!

Groet,
Mark
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.429 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie